Verisure opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg hadde abonnement hos Verisure for over 7 år. Jeg ble skuffet over hvordan de håndterer kunden og sagt opp avtalen i slutt. Følgende er grunner at vi ble skuffet over Verisure og vi ikke anbefaler Verisure til de som vurderer. 1: Årlig prisøkning: det er kraftig prisøkning årlig hos Verisure. Mye mer enn hva SSB publiserer. Deres forklaring er at de investere å utvikle utstyr og system. Men det lønner seg ikke for oss om forbruker. Når utstyret er montert på huset, skal de sitte der flere år. Har hørt at Sector Alarm har moderat prisøkning når man sammenlignet mot Verisure. Uansett, konkluderte vi i slutt at det er billigere å kjøpe god utstyr (bl.a. camera, alarm og sensor) med engangs sum i stedet av å betale prisstigene abonnement til Verisure for flere år. 2: Masing av kundekonsulent: av overnevnt grunn, vurderte vi å si opp avtalen noen ganger i løpet av 7 år. Men hver gang tar vi kontakt skriftlig med Verisure for oppsigelsen, ringer en av konsulent hos Verisure og masse. Hvorfor må dere slutte? Har dere tenkt på den eller da? De prøver å gi rabatt for å beholde kunden som vil si opp. Det er leit og slitsom at man må si opp avtalen for å få rabatt. I slutt, hadde jeg ubehagelig samtale over 10 min. med en kundekonsulent som maset mye med «Hvorfor må dere slutte abonnement?». Han ville ikke gi opp. Jeg måtte si i slutt at «det står ingen sted på deres nettsted at kunden måtte kunne gi en «god grunn» til Verisure for å si opp abonnement. Det er opp til oss/kunden som bestemmer hva vi vil gjøre». Veldig ubehagelig og uhøflig. Det må bare lav terskel å si opp avtalen slik at det er også lav terskel å komme tilbake som kunden. Men vi skal IKKE bruke Verisure igjen.
Når jeg kontaktet verisure for å si opp abonnement kunne de plutselig tilby en mye lavere pris enn det jeg hadde til og med før all prisstigningen. Jeg brukte masse tid på å forhandle fram pris. 3 mnd oppsigelse er jo helt vilt også. Når jeg spute om hvorfor, så refererer de bare til kontrakten. Sitter igjen med følelsen at eneste målet til verisure er å lure mest mulig penger ut av folk. Dette har man vel sett i medier også mtp boten de fikk av konkuransetilsynet også.
Skulle flytte og hadde et leid alarmanlegg som ble finansiert av månedsbeløpet ble jeg fortalt av kundeservice. Ble også fortalt at jeg kunne få med meg alarmanlegget til ny bolig til samme pris selv om nytt anlegg vil bli større. Desverre fikk jeg ikke dette skriftlig. Får en faktura på 5000 kroner på utvidelse av anlegget og saken ender med inkasso uten at jeg klarer å stoppe fakturaen fra møkkaselskapet Verisure. Fikk tilbud om at de kunne plukke ned anlegget igjen (og etterlate seg en haug med skruehull). Stol aldri på annet enn at Verisure ser enhver mulighet til å karre til seg pengene dine.
Har hatt dem som selskap både her og hos min mor . Her klarer dem å sende varsel om batteribytte selv om anlegget er montert ned og sagt opp for over et år siden . Anlegget ble montert ned og da bad jeg om at montør fra konkurerende selskap ikke varslet Verisure før jobben startet. Hele anlegget ble montert ned å lå avslått i kjeller , første reaksjon kom når jeg sa dem opp . Etter den tid har det tikket inn meldinger om komponenter med svakt batteri. Det hører med til historien at Verisure tar seg betalt for nye batteri , og det langt over vanlig pris for tilsvarende batteri. Nytt selskap bytter batteri vedelagsfritt innkludert i mnd pris. Det hører med til historien at innlevert nøkkel til selskapet ,slik at vektere skulle komme seg inn aldri ble levert tilbake ,men hevdet at alle nøkler som dem hadde var makulert. Til min mor ble det dobbeltfakturert , da jeg tok opp dette ble jeg bedt om å stanse alle betalinger inntil jeg hørte fra dem . Det eneste som skjedde at feilfakturering ble tilbakebetalt uten vidre varsel, men at betalinger som jeg hadde blitt bedt om å stanse gikk til inkaso. Noe som en eldre dame på snart 85 år synes er sårende.
Alarmsystemet fungerer greit,men er helt verdiløst....De virkelige problemene oppstår når du sier opp ditt abonnement ved flytting. Hvis dem som kjøper huset ditt overtar anlegget går det greit,men hvis ikke de nye eierne ikke vil videreføre systemet,da oppstår problemene.Snakker av erfaring,har vært kunde der.
Tok over 1time før de rykket ut. Brannvarslere som ikke løser ut alarm som de skal. Svindyrt. Innpåslitne og frekke dørselger pakk. Produktet er på grensen til svindel.
Hyggelig installatør. Og det var det eneste som var bra med de. Jeg skulle flytte til en annen kommunal bolig og spurte da om de skulle komme å ta den ned og installere den i den nye eller om jeg skulle gjøre det selv. Fikk beskjed om at den fikk jeg ikke ta med videre for den skulle neste beboer ha. Jeg betalte nesten 6000 kr for den