Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Verisure
1.9
166 verifiserte omtaler

Verisure omtaler og erfaringer

Negativ trend

Verisure opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
166 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
#10
Forferdelig
Verisure er rangert
#10 av 10 alarmselskaper
14%
Forferdelig
14% anbefaler Verisure
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på boligalarm
Motta tilbud på boligalarm
Sammenlign tilbud på boligalarmer - få tilbud fra flere alarmselskaper helt gratis!

Utforsk 166 omtaler om Verisure

FILTRER OMTALER
11
8
11
24
112
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Verisure
Verisure har 166 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundeservice - en dinosaur som er i ferd med å dø

Omtale av  Kenneth

Umulig å si opp. Har gått snart 8 uker siden jeg sendte epost, men ennå ikke fått svar. Selv om jeg to ganger har vært i dialog på chat og fått beskjed om at de er på saken. Kjeltringer. Hvorfor gjemmer de avtalebetingelsene? Hvorfor ikke ha en selvbetjeningsportal som faktisk fungerer?

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Verisure?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Oppsigelse i 3 mnd?

Omtale av  Frustrert

3 mnd oppsigelse er for mye med dagens teknologiske muligheter. Uhørt 😥😏😥

Fryktelig vanskelig å si opp

Omtale av  Stein

Må ringe inn for å si opp. Uendelig lang rekke med svar for å komme igjennom, og velger du feil, havner du et sted som er stengt og må begynne på nytt. Når du endelig kommer igjennom, registrerer de at du ønsker å si opp, og gir beskjed om at flytteavdelingen vil ta kontakt. Når jeg påpeker at jeg formelt har sagt opp der og da, nekter de å akseptere det, og så blir de sure og legger på. Ufattelig frekk oppførsel, aldri opplevd maken.

Kom deg vekk!

Omtale av  Knut

Systemet fungerte ikke. Vi fikk en hyggelig servicemann innom på ukesbasis for å rette feilen. Problemene vedvarte, og vedkommende mente at det eneste som kunne redde dagen, var en ny sentral. Da satte Verisure seg på bakbeina. Vi fikk ikke ny sentral, men ukentlig beskjed om at anlegget trengte service. Siden både jeg og min bedre halvdel har jobber å skjøtte, ble det dyrt i lengden å ta seg fri hver fredag for å ha service på besøk, så vi bestemte oss for å overse henvendelsene. Prisene steg raskere enn jeg klarte å holde tritt med, og plutselig var månedsabonnementet 200 kr mer enn avtalt. Dette har de gitt seg selv lov til å gjøre uten å melde i fra på forhånd. Begeret rant over da jeg begynte å motta SMS og e-post om at "du må bytte batterier i komponentene". Det viste seg at dette skulle gjøres ved å bestille varer via Verisure sine nettsider. Verisure bestemmer pris på varen og fraktpris. Tidligere var det meddelt at dette skulle Verisure gjøre. Plutselig måtte jeg betale over 200 kr per enhet for å bytte batterier, på toppen av nærmere 700 kr i måneden for abonnement. "Nok er nok! Verisure skal ut av mitt hus!" tenkte jeg, og gikk inn i nettløsningen for å si opp. Der hadde jeg lite hell. Verken kontrakt med "terms and conditions" eller mulighet for å si opp lå der. Du må si opp skriftlig, men du må ringe for å få oppgitt en adresse. Jeg ringte, og stod rakrygget på mitt i telefonen. Jeg stod til rette for hvorfor jeg ville si opp, og jeg fikk til slutt innvilget oppsigelse mot 3 måneders oppsigelsestrid. Dette i henhold til kontrakten jeg ikke kunne se. Deretter ringte telefonen støtt og stadig, deriblant fra en som titulerte seg "kvalitetsleder", som kunne mellom linjene fortelle meg at hans egne kollegaer var udugelige, og selvsagt skulle han fikse alle mine problemer. Etter denne telefonen så jeg meg nødt til å la være å svare på alle innkomne telefoner fra Verisure. De ringte om dagen, om kvelden og de sendte meg e-poster. I mellomtiden renner det inn med daglige SMS og e-post om at batterier må skiftes i komponentene mine, til tross for at jeg er på en 3 måneder lang oppsigelsestid jeg helst skulle vært foruten. Nå, to måneder etter oppsigelsen, har de lovet meg at de har stoppet overføringen mellom vårt system og alarmsentralen. Det har de ikke fått til, og vi blir oppringt når vi forsøker å demontere utstyret. Dette er et firma man ikke kommer seg vekk fra. Jeg kan på det sterkeste anbefale å holde seg så langt unna som overhodet mulig.

Dårlig kundebehandling og dårlig tjenester

Omtale av  Petter L

Verisure rykker ikke ut ved alarm fordi det er for langt. Dem skal fortsatt ha pengene sine hver mnd og det øker for hver faktura omtrent. Når jeg sende Mail med oppsigelse kunne dem ta ned mnd prisen med 350kr.. men lojale kunder får ikke lavere pris, der øker dem i stede for hver faktura. Jeg oppfatter at dette er en bevist måte og få folk til å betale mest mulig, for deretter å bare slå av på prisen når folk møter sin maksgrense. Etter dem har gitt deg rabatt kan dem fortsette å øke prisen gradvis. STYR UNNA!

Få tilbud på boligalarm
Motta tilbud på boligalarm
Sammenlign tilbud på boligalarmer - få tilbud fra flere alarmselskaper helt gratis!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skuffet over dårlig behandling. Det lønner seg ikke.

Omtale av  Ma

Jeg hadde abonnement hos Verisure for over 7 år. Jeg ble skuffet over hvordan de håndterer kunden og sagt opp avtalen i slutt. Følgende er grunner at vi ble skuffet over Verisure og vi ikke anbefaler Verisure til de som vurderer. 1: Årlig prisøkning: det er kraftig prisøkning årlig hos Verisure. Mye mer enn hva SSB publiserer. Deres forklaring er at de investere å utvikle utstyr og system. Men det lønner seg ikke for oss om forbruker. Når utstyret er montert på huset, skal de sitte der flere år. Har hørt at Sector Alarm har moderat prisøkning når man sammenlignet mot Verisure. Uansett, konkluderte vi i slutt at det er billigere å kjøpe god utstyr (bl.a. camera, alarm og sensor) med engangs sum i stedet av å betale prisstigene abonnement til Verisure for flere år. 2: Masing av kundekonsulent: av overnevnt grunn, vurderte vi å si opp avtalen noen ganger i løpet av 7 år. Men hver gang tar vi kontakt skriftlig med Verisure for oppsigelsen, ringer en av konsulent hos Verisure og masse. Hvorfor må dere slutte? Har dere tenkt på den eller da? De prøver å gi rabatt for å beholde kunden som vil si opp. Det er leit og slitsom at man må si opp avtalen for å få rabatt. I slutt, hadde jeg ubehagelig samtale over 10 min. med en kundekonsulent som maset mye med «Hvorfor må dere slutte abonnement?». Han ville ikke gi opp. Jeg måtte si i slutt at «det står ingen sted på deres nettsted at kunden måtte kunne gi en «god grunn» til Verisure for å si opp abonnement. Det er opp til oss/kunden som bestemmer hva vi vil gjøre». Veldig ubehagelig og uhøflig. Det må bare lav terskel å si opp avtalen slik at det er også lav terskel å komme tilbake som kunden. Men vi skal IKKE bruke Verisure igjen.

Prisen på abbonoment har steget over 10% siden tegning for 1,5 år siden. Sier opp abonnement.

Omtale av  Dan

Når jeg kontaktet verisure for å si opp abonnement kunne de plutselig tilby en mye lavere pris enn det jeg hadde til og med før all prisstigningen. Jeg brukte masse tid på å forhandle fram pris. 3 mnd oppsigelse er jo helt vilt også. Når jeg spute om hvorfor, så refererer de bare til kontrakten. Sitter igjen med følelsen at eneste målet til verisure er å lure mest mulig penger ut av folk. Dette har man vel sett i medier også mtp boten de fikk av konkuransetilsynet også.

Verisure har 166 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Verisure mener
Har tilegnet profilen
Verisure deltar på Bytt.no

Verisure har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Verisure besvarer ikke omtaler

Verisure har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Verisure henter ikke inn tilbakemeldinger

Verisure benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR