NTE Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Betaler for 150mbit, men har aldri hadde den hastigheten. Den ligger på 60/80. Kundeservice sier at det er fordi jeg må bruke en kabel koblet til boksen for hver enhet. Dette betyr at jeg må sitte rett ved siden av boksen med internettforbindelse til telefonen eller laptopen i 2023! Jeg betaler neste 800kr for 80mbit hver måned! Jeg føler meg ranet. Veldig ubehagelig kundeservice.
Hei Dagmara, Først og fremst er vi veldig lei oss for å lese dette, og vi vil uttrykke vår dypeste beklagelse for at du har hatt en mindre enn tilfredsstillende opplevelse med tjenesten vår. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, for den hjelper oss å se nærmere på våre rutiner slik at vi kan forbedre oss. Vi forstår at det kan være frustrerende å ikke oppnå den hastigheten du betaler for. WiFi er en kompleks teknologi, og det er mange faktorer som kan påvirke hastigheten. Dette inkluderer avstanden mellom enheten og hjemmesentralen, antall enheter koblet til nettverket, interferens fra andre elektroniske enheter, og til og med byggematerialene i hjemmet ditt. Når vi annonserer hastigheter som “150 Mbps”, betyr det at du under ideelle forhold kan oppnå disse hastighetene. I praksis er det dessverre sjelden mulig å oppnå den nøyaktige hastigheten via WiFi på grunn av de ovennevnte faktorene, og vi kan bare garantere hastigheten med en kablet tilkobling. Vi beklager hvis dette ikke har blitt klart kommunisert til deg tidligere. Vi setter stor pris på din forståelse og tålmodighet mens vi jobber for å forbedre våre tjenester og kundeservice. Hvis du har flere spørsmål eller utfordringer, vennligst ikke nøl med å kontakte oss igjen. Vi er her, og vi ønsker veldig gjerne å hjelpe deg. Med vennlig hilsen, Oss i NTE Kundeservice
Kundeservice lover hver gang tilbakemelding etter min henvendelse. Skjer ikke!
Hei, Terje. Først vil vi si takk for at du delte dette med oss. Det er frustrerende når du ikke får den oppfølgingen du forventer fra kundeservice. Vi forstår at dette gjør at du føler deg oversett av oss, og det er på ingen måte vår intensjon. Vi setter pris på at du tok deg tid til å gi oss beskjed om dette, da det hjelper oss å forbedre tjenestene våre. Vi tar din bekymring på alvor, og vil gjerne kontrollere at saken går slik den er ment. På grunn av anonymiteten her på bytt.no, får vi ikke anledning til å søke deg opp, men om du sender oss en melding på Facebook Messenger skal en av våre kundebehandlere personlig ta tak i saken og dobbelsjekke at det ikke er på grunn av en teknisk feil at du ikke har hørt fra oss. Noen ganger kan det være at det tar tid å innhende nødvendig informasjon før du hører fra oss, men vi skal alltid kunne gi deg informasjon om status for saken det gjelder. Uansett hva årsaken måtte være, så er det viktig at vi i kundeservice tar ansvar og følger opp henvendelsen din, og at du vet at vi forsøker å hjelpe deg. Vi setter pris på din tålmodighet og forståelse i denne saken, og håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Lokal leverandør med stabilt internett og rask rettetid når det er behov!
Hei, Fredrik! Tusen takk for den hyggelige omtalen. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive om oss her inne. Ønsker deg en fin dag og ei god helg når den tid kommer! Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Nettet er for dårlig :-( Alt for ustabilt og skylder på kabler og trådløsrutere som er for dårlige, men kan ikke levere ruter selv som fungerer i 2-3 etg hus :-(
Hei, Frode. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Det er selvfølgelig ikke vår intensjon. Vi jobber hardt for kundene våre og er opptatt av at dere skal være fornøyde. Det høres ut som at du har vært i kontakt med oss for å få hjelp med ditt hjemmenettverk, og at du ønsker en løsning som skal ha WiFi-rekkevidde som dekker et hus på opptil tre etasjer. Det er dessverre slik at WiFi-teknologien ikke er sterk nok til å dekke over et så stort område alene, med bare en vanlig ruter. Vi tilbyr derimot tilleggsløsninger innen mesh-teknologi som er laget for dette formålet. Har du ikke blitt opplyst om dette, ønsker vi å beklage. Kontakt gjerne vår kundeservice igjen for mer informasjon om muligheter som kan tilpasses akkurat din situasjon. Det er nemlig slik at alle situasjoner og boliger er ulike, og må vurderes individuelt. :-) Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Gikk runde med fiberselger og montør de mente begge att det skulle bli greit og ha hjemmesentral dær den ble plassert ift signal, om ikke så skulle det være mer en nokk med en forsterker. Bestilte 3 forsterkere for og være sikker. Signalet er fortsatt ikke bra og nå krever jeg att de skal flytte hjemmesentral på deres regning men det vil de altså ikke! Blir sendt rundt i et endeløst system som ikke fungerer dær ingen har myndighet til og ta en beslutning. Anbefales IKKE! (Har 1000/1000 linje og får ikke mere en 5-700)
Hei, Lasse. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive om oss. Det gir oss verdifull innsikt og en anledning til å se nærmere på egne rutiner, slik at vi kan bli enda bedre på kundeservice. Det er leit for oss i NTE Kundeservice å lese at du har en dårlig opplevelse av oss. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe deg. Uten å vite hva som har hendt i denne saken, kan vi ikke annet enn å beklage. Om du ønsker det kan du gjerne ta kontakt med oss for å få sett på saken på nytt. Kontakt oss på vår døgnåpne telefonlinje (74150200), på Facebook Messenger eller på e-post, så vil en ny kundebehandler se på hva som har hendt og gjøre en vurdering for hva som kan gjøres videre. Alle situasjoner er unike og vi har tillit til at våre kundebehandlere kan komme med forslag til løsninger som passer din situasjon. Det skal veldig mye til for å måle 1000/1000 mbps på trådløst nett, selv med forsterkere, som du skriver. Lokale forhold som hindrer og frakterer signalene må forventes, men når det kommer til det trådløse internettet er det ikke hastigheten, men snarere rekkevidden og stødigheten på signalet som er det viktigste. Hvilke problemer opplever du med avspilling, opplasting, streaming eller annet som følge av at det trådløse nettet har lavere hastighet enn det du kan måle på kabel? Hvis du mente at du kun får 500-700 mbps på kablet nett, vil vi sterkt anbefale deg å ringe oss for et feilsøk. Det skal selvfølgelig være full kapasitet når du måler internetthastighet på fiber fra oss, for fiberteknologien er den enetse internett-teknologien som kan garanteres. Hvis det stemmer at du får 500-700 mbps på en 1000/1000 mbps-linje, må vi finne ut av dette og gjøre tiltak. Vi håper derfor du tar våre råd til ettertanke slik at du kan gjøre riktig vurdering for deg og din situasjon. Om du er usikker på betydningen av det som er skrevet her, kan du også gjerne ta kontakt med oss, for jobben vår er ikke bare å komme med råd, men også å veilede. Vi ser frem til å høre fra deg. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
Greit nok, med for dyrt. Stabil linje, men 100/100 til 999,- er ikke konkurrere dyktige pris
Hei, Andreas. :-) Fint å høre at du er fornøyd med leveransen vår, den tilbakemeldingen er vi glade for! Det stemmer nok ikke at det koster 999 kroner for skarve 100/100 Mbps, slik du skriver. Snarere får du TI ganger så mye fart på bredbåndet for bare noen kroner ekstra! Du kan få hastigheten 1000/1000 Mbps (som nærmest er som lynets hastighet, spør du oss), for 1299 kroner. Prisene våre vil få en liten økning fra og med 01.06.23 for å holde tritt med den øvrige prisstigningen i samfunnet. Vi må dessverre ta høyde for økte kostnader som følge av inflasjonen. Den nye prisen for 1000/1000 Mbps vil derfor være 1329 kroner etter første juni, altså en økning på 30 kroner fra dagens pris. Det koster å utvikle og drifte et godt og stabilt fibernett, men vi er likevel ikke dyrere enn andre leverandører. Altibox og NTE forsøker å legge seg på en fornuftig pris slik at kundene skal oppleve at de får mye innhold for prisen de betaler. Vi har stor forståelse for at mange er opptatt av å ha den laveste prisen. Kanskje er ikke 1000/1000 Mbps nødvendig for normalt forbruk. Kanskje holder det med halvparten. Gjerne snakk med oss for å få gode råd og anbefalinger som passer ditt forbruk. :-) Her kan du se de øvrige tjenestene våre og hva de koster: nte.no/tv-og-internett Her kan du lese om årsaken til prisøkningen: https://www.altibox.no/prisendring-2023/ Takk for at du bruker tid på å skrive en omtale av oss, vi tar alle tilbakemeldinger på alvor slik at vi kan lære av dem. Vi håper å få høre fra deg og ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen oss i NTE Kundeservice
De graver ut nytt fibernett her jeg bor, og siden det er ei kasse på mi tomt fra før jeg kjøpte her tok de seg bare til rette og gravde over plena mi og la mange rør inn på tomta mi. Dette uten å undersøke med meg på forkant! Respekten mangler når det gjøres på denne måten. De forventet i tillegg at dette skulle de få lov til uten å stille med kompensasjon. De har fått beskjed om å fjerne opplegget sitt. Ikke finner jeg mailadresse for å sende inn formell klage heller.