Scoopr Mobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ringte og spurte om man hadde tenkt å sette opp prisen da jeg ble kunde og fikk et klart "Nei". Etter bare en måned kom en økning. Ikke mye, men det er en prinsippsak. Da var jeg lenge nok kunde hos dem.
Fornøyd med pris og ikke minst veldig fornøyd med god hjelp fra Mail og raskt svar!
Alle våre telefoner var sperret fra bruk i Danmark. Måtte kontakte kundeservice og først fant de ikke ut hvorfor vi var blokkert alle 4 i familien. Senere la de seg flate og fant ut at vi alle var sperret for utenlandstrafikk. Fikk åpnet telefonene slik at vi kunne motta og sende sms samt surfe på nett. Når vi skulle hjem med ferjen så koblet en av telefonene seg opp automatisk og vi fikk påført oss en ekstra regning på 500,- kr for data trafikk. Kundeservice kom med forklaringer og ikke noe mere. I tillegg fikk vi sms med velkommen til Danmark, fra Sponz, enda de nå heter Hudya. Helt utrolig dårlig kundebehandling og de virker desperate om de får dårlig tilbakemelding. Kommer bare med unnskyldninger og beskyldninger mot kunder og Sponz. Styr unna!
Hei Einar, takk for din omtale. Vi beklager for at du har hatt en dårlig opplevelse når du var ute på reise og med vår kundeservice. Kundeservice prøver alltid sitt beste med å løse problemene som skulle oppstå, men av og til skjer det en menneskelig feil. Fakturaen du referer til er for datatrafikk på skip eller ferjer, dette er ikke inkludert i abonnementet siden man ikke er tilkoblet nettverket på fastlandet men satellitt, som gjør at det blir dyrere. Vi prøver ikke komme med unnskyldninger, men vi ønsker å forklare situasjonen som den er. Det er beklagelig at du opplever dette som ansvarsfraskrivelse, det er noe vi virkelig ikke prøver å gjøre. Ta gjerne kontakt med kundeservice igjen, slik at vi kan finne en løsning på dette. Hilsen Jonna i Hudya
Fikk tak i kundeservice med en gang, veldig hyggelig ung mann som svarte å fikk fort hjelp med det jeg trengte. Veldig fornøyd med prisene :-)
Bestilte disse da de var best i test og rimelig. Fikk ikke mobildekning som jeg skulle og har hatt en forferdelig mnd med ekle situasjoner hvor Google maps ikke virker, jeg ikke får sms før 1 dag etter de er kommer mm. Selskapet nekter å ta på seg ansvar for at de ikke leverer det jeg betaler for. I tillegg er det tatt 20 kr fra nettbank uten mitt samtykke, og jeg har spesifikt bestilt uten noe form for tilleggstjenester eller mulighet for dette. Nest Sist men ikke minst setter de opp prisen med nesten 50 prosent etter under 2 uker med dem. Fra 113 til 149 kr mnd, hele vitsen borte. Sist men ikke minst, jeg byttet tilbake til Ice 1.6 med overtakelse 10.6. Her pleier selskapene å snakke med hverandre og jeg trenger ikke gjøre noe. Hudya krever betaling for denne mnd også, selv om jeg a ikke har hatt dem, og b de har aldri levert det jeg betaler for. Hadde vært bedre å ikke ha noe mobilabonnement disse mnd, så hadde jeg i hvertfall vært forberedt på å ikke ha data.enn at det aldri virker i viktige situasjoner. Kundeservice er heller ikke god, en gjeng med fjols som ingen vil ta ansvar for noe, og skryter seg selv opp i skyene på tross at det er et elendig selskap. Skal aldri nærme meg dette selskapet igjen og råder ingen andre til å ha dem heller
Hei Miriam, takk for din omtale. Det at man ikke har mobildekning, ikke får brukt enkelte tjenester eller mottar f.eks SMS senere enn de er sendt, tyder på dekningsproblemer. Ofte når man bytter mobiloperatør må man endre nettverksinnstillinger direkte på mobiltelefonen, noe som kan løse hele problemet. Som kunde hos oss i Hudya har du Telenordekning, og vi kan dessverre ikke forutse om du vil ha dekning hos Telenor eller ikke. Her anbefaler vi deg at du benytter deg av en operatør som har tilstrekkelig dekning i ditt område. Vi har vært i dialog med deg om dette tidligere og forsøkt å løse problemet på best mulig måte. Vi i Hudya har ikke mulighet for å gå inn å trekke beløp fra ditt bankkort, da man ikke kan registrere noe bankkort på våre tjenester. Vi har informert deg om dette per epost og kommet med løsninger for å finne ut hvor dette beløpet på 20,00 kr er betalt. Prisøkningen kommer av stor endring i bruksmønster hos våre kunder, som gjorde at vi så oss nødt til å øke prisene på enkelte av våre abonnementer. Det var uheldig at du byttet over rett før prisøkningen, men denne trer ikke i kraft før 01/07/2020. Du har ingen bindingstid hos oss, men du har en oppsigelsestid ut inneværende måned, som samtlige operatører har. Du står dermed fritt til å bytte når du vil, men fakturaen gjelder ut måneden du bytter operatør. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice på mail [email protected] eller på telefon 21 41 56 00. Hilsen Jonna i Hudya.
Da ringte jeg angående pris økning i Hudya, fikk jeg snakkes med (anonymisert). Så forklarte jeg til ham om min personlige mobil forbruker. Resultatet er han ga meg en god løsning som er en best løsning for meg. Samtidig forklarte han meg detaljer om pris og hva jeg kan få i prisen. Han behandlet meg på en veldig høflig og forståelig måte mot meg. Jeg synes at god pris og service er viktigste punkter for en suksess firmaer som Hudya.
Hei! Takk for din omtale. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med servicen som ble gitt over telefon, dette setter vi pris på. Prisøkning er ikke alltid noe som faller i smak, men vi prøver alltid vårt beste med å tilby de beste løsningene og produktene til våre kunder. Hilsen Jonna i Hudya
Kan ikke anbefale Hudya. Etter bestilling gikk det vel en måned før jeg fikk simkort. Rotete opplegg pga: Simkortet og tjenesten heter Sponz. Skal visstnok være Telenor dekning. Kundeforholdet er hos Hudya. Teknisk support er inne på et annet firmas nettside som heter Telipol. Særdeles dårlig erfaring med support og kundeservice. Meget dårlig navigasjonslogikk på hjelpesidene. Sms og mms fungerer til tider ikke i det hele tatt. Lite kundevennlig åpningstid på kundeservice. Satte opp prisen nå med ca 30% på mitt abonnement. Tilbød meg en måned gratis, men hva er poenget når ting ikke funker og det er dårlig opplevd dekning. Ikke bytt til Hudya mener jeg.
Hei Morten, takk for din omtale. Det er veldig beklagelig at det tok en måned før du mottok ditt SIM-kort fra oss. Man mottar alltid SIM-kortet 3-5 dager før overføringen av telefonnummeret, slik at man har SIM-kortet god tid før. Har man da overføringen sent i måneden så mottar man også SIM-kortet litt senere. Hvis du mottok et Sponz SIM-kort er dette fordi vi overtok Sponz og deres kunder i mars, men avtalen du har er fortsatt med oss i Hudya. My Hudya er fortsatt under utvikling så derfor så benytter vi oss av Telipol sin Min Side, etter at vi tok over Telipol. My Hudya vil sammen med en App være ferdig utviklet i løpet av 2020. Hvis du opplever problemer med ditt abonnement, vennligst ta kontakt med kundeservice slik at vi får sett på saken. Har du problem med MMS og SMS kan det være dekningen i ditt område, men det er alltid lurt å kontakte kundeservice for en feilsøking. Du kan kontakte kundeservice på 21 41 56 00 eller på mail [email protected]. Prisøkningen som trer i kraft 01.07 gjelder bare enkelte av våre abonnement, vi var nødt til å gjøre det for å kunne opprettholde våre tjenester. Dette er også vår første prisendring siden Hudya startet opp. Siden start har målet vårt vært å best mulig speile de varekostnadene vi har med et lite påslag imellom. Hilsen Jonna i Hudya
Their employees pay packets were obviously becoming to thin because they've imposed a 40% increase in subscription charges overnight from the 01/07/2020! Who said pure greed and profiteering were a thing of the past?... No it's very much alive and kicking with Hudya... stay clear.
Hi Harry, thank you for your comment. We in Hudya do not stand for bait advertising. The reason for the price change is because our costumers increased habit of usage. Our income was not in balance with the cost, so we unfortunately had to increase the price of some of our subscription to be able to continue delivering our services and the customer care. This is also our first price change since Hudya first started, and our goal is to best reflect the cost of goods we have with a small surcharge in between. To say the least, this was not an intend to rip our customers of, but to continue delivering our services. Best regards Jonna in Hudya
Jeg ble dessverre kunde hos Hudya for ca 1 mnd siden. Den dagen jeg ringte inn for å bytte, så fortalte jeg om prisendringen til den abonnenten jeg byttet ifra. Å da svarte Hudya kundeservice at de ikke drev med sånn. Å 1 mnd etterpå så er det akkuratt det som skjer. Som om ikke dette er ille nok, så frasier kundeservice seg ansvaret å tilby ikke engang så lite som 1 mnd gratis abonnement for å ha jugd! Tydeligvis er dette en kundeservice som ikke tenker på kundens beste, bare på penga!
Hei Jan, takk for din omtale. Jeg forstår at det ikke faller i smak med en prisøkning, og at prisøkningen kom brått på for deg som ny kunde. Vi i Hudya er sterkt motstander av lokkepriser, og vårt mål er å best mulig speile de varekostnadene vi har med et lite påslag imellom. Vi så oss nødt til å justere prisene for å opprettholde våre tjenester, når det ble en ubalanse mellom utgifter og inntekter etter dramatisk endring av bruksmønster hos våre kunder. Dette er vår første prisøkning siden vi startet opp, og prisøkningen gjelder bare på enkelte av våre abonnement. Vår kundeservice er opptatt av åpen dialog med våre kunder, og var ikke kjent med prisøkningen når du ble kunde hos oss. Hilsen Jonna i Hudya
Buttet til Hudya pga pris kr 119 i måned, men fom 1 juli prisen går opp til kr 149, for meg uakseptabelt, så nå prøver å bytte til en billigste, bare etter en måned som kunde hos Hudya.
Hei Roberto, takk for din omtale. Vi forstår at prisendringen ikke er en positiv opplevelse for alle kunder, og jeg beklager at endingen kom så brått på. På grunn av sterk ending i bruksmønstret så vi oss nødt til å gjøre denne endringen nå, slik at vi kan opprettholde den gode kundeservicen og våre tjenester. Hilsen Jonna i Hudya
Før jeg ble kunde i april, spurte jeg om de planla prisøkninger i tiden framover. Svaret var NEI. Kort tid etter ble prisen økt med 32%. Etter bytteprosessen i april, ble jeg spurt om å skrive omtale her på bytt.no. Det aksepterte jeg. 32% prisøkning forklares med mer databruk og generelt «endret bruksmønster». Forventningen har altså vært at kundene ikke skal bruke data de har kjøpt og betalt for. Hudyas kundeservice er kjapp, men hvorfor alltid autosvar på mottatt melding? Problemet er imidlertid at svarene ikke er pålitelige. Hudya mangler app, nettsidene er uoversiktlige og uferdige, og når et selskap opptrer på denne måten, er det uansett ikke så dumt å styre unna.
Hei Geir, takk for din omtale. Jeg beklager at prisendringen har kommet brått på etter at du ble ny kunde hos oss. Vi i Hudya har ikke hatt noen prisøkning på våre abonnement på 1,5 år, tvert imot, satt ned prisene. Årsaken til prisendringene er at vi har sett et sterkt endret bruksmønster. Folk ringer mye mer og de har lengre samtaler. De sender også SMS oftere enn før. De fleste av våre abonnement har alt dette inkludert, og det betyr at vi får sterkt økende kostnader uten at inntektene øker. Vi forstår at denne prisøkningen ikke faller i smak hos alle kunder, men vi ønsker fortsatt å opprettholde den gode kundeservicen og våre tjenester. Vi har en app som er under utvikling, denne vil være klar i løpet av 2020. Vi jobber også med utvikling av hjemmesiden vår som vil være ferdig i løpet av 2020. Hilsen Jonna i Hudya
STYR UNNA DETTE SELSKAPET! Kundeservice har ikke åpent sånn at man kan ringe når man selv har tid, her må man man kontakte dem når men selv er på jobb. Ikke åpent om helgene. Sim kortet dem sender ut kan plutselig slutte og fungere (noe jeg aldri har opplevd før) dem skylder på mobilen (funket alltid hos den gamle operatøren) Dem sender nytt sim og man mottar, men når man skal få det aktivert er kundeservice stengt. Og man blir uten mobil.. Bestilte nytt kort hos Telenor, hentet det i butikk samme dag og en person jobbet på en avdeling som egentlig har stengt om helgene dro ekstra på jobb for og aktivere kortet. Det er kundeservice!
Hei Petrus, takk for din omtale. Her har du vært skikkelig uheldig med oppstart hos oss og det er bare å beklage. Det kan skje at SIM-kort blir skadet under frakt eller at det mister forbindelse og blir ødelagt, dessverre er ikke dette noe vi kan forutse. Det er beklagelig at dette har skjedd med deg og at du har fått dette inntrykket av oss som mobiloperatør. Kundeservice sine åpningstider per telefon er hverdager mellom 09-16, epost blir fulgt opp kontinuerlig og vi holder også åpnet i helger per epost, slik at det er mulig å kontakte oss for hjelp. Hilsen Jonna i Hudya
Jeg ble fri for strøm på telefonen min og husket selvfølgelig ikke PIN koden..... Sendte en mail til " HUDYA " og spurte om de kunne sende meg PIN koden på mail. Oppga selvfølgelig navnet mitt og slikt. Det tok ikke mange minuttene før jeg fikk tilsendt PIN koden! Utmerket service! Jeg var tidligere kunde hos " SPONZ MOBIL " og de var jeg også kjempefornøyd med. Nå har jeg oppdaget at jeg har fått enda billigere abonnement! Bare positivt å si om " HUDYA " for min del ihvertfall. Kent
Hei Kent. Takk for din hyggelige tilbakemelding! Vi jobber alltid med å forbedre vår kundeservice og rask svartid er noe vi prioriterer, sammen med gode løsninger. Veldig fint å høre at du er like fornøyd hos oss som du var hos Sponz, og at overgangen var en positiv opplevelse! Hilsen Jonna i hudya
Får hjelp hvis du trenger det. Får svar veldig snart. Holder det De lover
Bestilte er mobilabonnement hos Hudya. Fikk et sim-kort levert i posten. Dette virket ikke, så etter mange telefoner fram og tilbake sendte de meg et nytt sim-kort. Dette kom aldri fram til meg... Etter nok en samtale med dem sendte de meg et nytt sim-kort. Når dette omsider kom, funket ikke dette heller! Går nå inn i 3 uke uten mulighet for å ringe eller sende sms. Kundeservicen har vært bra, de har hatt forståelse for min frustrasjon.
Hei Thomas, takk for din tilbakemelding. Det er beklagelig å høre at du enda ikke har en fungerende telefon. Dessverre så hender det at noen SIM-kort er defekte, noe vi ikke kan forutse. Når Sim-kortet heller ikke kommer frem i tillegg, så har du rett og slett hatt mye uflaks :( Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice så finner vi en løsning på dette! Hilsen Jonna i Hudya