Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Nå har vi vært kunde hos Agva snart et år. Alt har tilsynelatende fungert greit. Men siste strømregning var helt sinnsyk.. Nå har de plutselig stipulert forbruket, og sendt en faktura som var nesten 5 ganger høyere enn forrige fakturaer... 5 ganger.. Hvor har de hentet denne stipulasjonen fra?? Det kan da umulig være fra vårt forbruk. Når jeg kontakter de svarer de i tåka.. De klarer ikke svare på hvorfra de har hentet opplysningene som ligger bak stipulasjonen. Dvs de vil jo ikke svare.. Håper de at vi bare skal betale kanskje? Så skylder de på at de ikke hadde fått opplysningene om forbruk når faktura ble laget... Virkelig?? Er det noen som går på slike kleine bortforklaringer?? Nettleia fra Elvia var jo riktig.... Jeg påstår at Agva går bevisst inn for å lure strømbevisste kunder.. Svindel og atter svindel. Og når representanten fra Agva begynner å svare frekt.... For å tydeligvis prøve å hysje på kunden. Da holder det.. Men i Oktober blir det oppsigelse.. Møkkaselskap.. Styr langt unna. Heldigvis skriver vi opp forbruket manuelt, hver eneste dag. Og sammenligner det med hva som blir registrert.. Så nå prøvde dere å lure feil folk ihvertfall, svindlere..
Sittet i over en time i telefonkø. Ingen svar på kundeservice. Fakturerer for estimert forbruk, dobbelt av reelt forbruk. Dette vil jeg ikke anbefale noen
For august fikk jeg dobbelt opp Kwh på faktura fra Agva (2250 kwh) mot faktisk forbruk fra Lede (1125 kwh) uten at jeg er varslet. I min avtale sto det at jeg ville bli fakturert etterskuddsvis. I en tid hvor strømforbruk og kostnader er viktig for mange er det helt utrolig at de kan forhåndsfakturere uten å varsle i god tid slik at en eventuelt får anledning til å skifte til et annet selskap. De har i dag lovet å betale tilbake med en unskyldning om at de har gjort feil. Føler imidlertid at dette er en sak for Forbrukerrådet og Elklagenemda.
Feil regnestykket på den avtalen jeg har med agva. Stemmer ikke overens med det jeg betaler pr mnd og i året.
1. Byttet fra min spotpris avtale til en forskuddsbetalt avtale UTEN FORVARSEL (Agva mener at én setning NEDERST i en spam email er en forvarsel) 2. Ble fakturert dobbelt for august fordi Agva har "stipulert" forbruket mitt. Hva fæn er vitsen med timemåler da ? Skulle ønske at det gikk å gi 0 stjerner, 1 stjerne er for bra for Agva. Tullete selkap, aldri mer.
Agva endret strømavtale med innkjøpspris på strømmen, månedspris på 19kr og etterskuddsbetaling til en avtale med månedspris på 49kr, strømpris basert på et "forbruksveid gjennomsnitt hos netteier for timeprisene på kraftbørsen Nord Pool" og forhåndsbetaling. Den markante utspekulerte AVTALE-endringen ble informert om nederst i en e-post merket "nyhetsbrev og prisvarsling" som ble sendt ut 16.mai. 1.juni skulle de endre og endret avtalen. Agva forklarer det slik "Vi forenkler avtaletilbudet vårt slik at det blir mer oversiktlig for deg som kunde". Noe som er komisk når månedsfakturaen gikk fra å ha to oversiktlige punkter (månedspris og forbruk) til fem og det vanskelig å skjønne hva som er hva, når man både forhåndsbetaler og får tilbakebetalt tidligere forhåndsbetaling for samme måned! Fakturaforklaring har de ikke på sidene sine heller. I tillegg kan man ikke finne denne "fantastiske" avtalen på Agva.no under oversikten over alle strømavtaler noe som er ytterst merkelig i og med at eksisterende kunder er skjøvet over på denne, som de kaller "agva opprinnelsesgarantert fornybar strøm". Man finner den ikke når man googler engang! Det lukter råttent lang vei.
Agva har sendt faktura for nesten dobbelt så mye strøm som hva de selv angir at jeg har brukt. De har korrekt forbruk for august i oversikten sin jfr hva netteier oppgir. Allikevel fakturerer de for nesten dobbelt så mye. Med tanke på hvordan ting fungerer idag med strømstøtte etc blir dette ekstra feil. Går det dårlig med Agva om dagen siden de prøver å lure kundene sine?