Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Setter opp prisen uten å informere, sender regning til inkasso uten at vi har fått faktura, vanskelig å få tak i kundeservice, elendige websider uten mulighet å se hva mitt forbruk er.
Jeg visste ikke at jeg hadde bestilt forhåndsbestilling, mulig det stod noe i liten skrift som jeg ikke så, men det var null problem å endre! Utrolig hyggelig og behjelpelig kundeservice. Tok en telefon så fikk jeg det akkurat som jeg ønsket!
Var kunde i under 1 mnd. Dette er bare lureri!!!
Bra: Man kan velge mellom de forskjellige avtaler innad i Agva uten ekstrakostnader. På den måten kan kunder som følger med ha billig strøm til en hver tid, da Agva bruker å ha minst 1-2 avtaler av sine 20 som er veldig rimelige. Dårlig: Mange av alternativene har svindyre priser, og er ellers veldig like. 02.01.2017 har nesten alle spotvarianter lik pris. Ingen informasjon tilsendt kunde om prisendring, man må følge med selv. Konseptet er nesten kriminelt, lokker med tilbud for å få kunder til å skifte, og skrur opp priser uker/måner etter signert avtale. Mine erfaringer: Veldig god kundeservice! Meget hjelpsomme og anbefaler rimeligste abonnement når man ringer å vil bytte avtale. Det blir sagt at man får 7(14?) Dagers varsel på endring av pris om man sjekker sidene. Dette er veldig uoversiktelig da der ikke står noen dato på når produktet skiftet pris. Men det virker som om man følger med å skifter abn til rimelig pris ofte, ender man opp med å tjene på å velge Agva.
Det er samme person som står bak Agva Kraft og Telinet Energi AS. Ikke rart det blir så mye rot. Alt som er skrevet ovenfor stemmer godt, intet å tilføye.
Dette er ren svindel. Selskapet spekulerer (riktignok som flere andre selskaper) i å tilby massevis av avtaler som er til forveksling like, og der vilkårene endres hyppig. Styr unna dette selskapet. Utdrag fra bransjenettstedet europower.no 28. Desember 2016: "... Størst endring blir det nettopp for kundene med Agva Spot Valgfri, der påslaget går fra -3,5 øre til + 8,9 øre/kWh, en økning på hele 12, 4 øre. Leverandøren benytter også den siste muligheten til kort endringstid, kun 7 dager, samt at de kun varsler på egne nettsider. Fra nyttår blir dette ikke lenger mulig. Da blir leverandørene pålagt å varsle kundene dersom de gjør prisendringer og dette skal skje senest 14 dager før endringen blir gjort. Agva Kraft og andre leverandører kan da ikke kun varsle om prisendringer på sine hjemmesider, men må aktivt varsle om prisjusteringer. Fortsatt har to av avtalene til Agva Kraft negative påslag. Disse er sikret i henholdsvis tre og seks måneder frem. Deretter går disse avtalene over til Agva Spot Online, som fra 1. Januar vil ha et påslag på 8,9 øre/kWh. Da gjelder det for kundene med disse avtalene å følge godt med, slik at de kan gå ut av denne avtalen. Per i dag vil nemlig et påslag på 8,9 øre være blant de aller dyreste spotavtalene av de over 100 avtalene på prisoversikten til strømpris.no. ".
Dem endrer prisene til markeds dyreste uten å melde ifra til kunden. Tar flere uker innen man får svar på email, oppnå kontakt per telefon kan man bare glemme.