Elekt har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ok avtale. Ok app som fungerer og viser timespris på strøm. Fra 1. jan 2023 innføres betaling for å få bruke app. Det liker jeg ikke. Jeg vil finne en ny strømleverandør!
Hei Kimi, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den. Dersom du ikke ønsker å abonnere på appen og følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller elhub.no og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det å utvikle og vedlikeholde en app koster penger, og i og med at vi tjener ikke noe på å selge strøm gjorde vi det slik at appen ble valgfri, slik at vi har mulighet til å vedlikeholde appen og dekke kostnadene våre. Appen kommer med ny funksjonalitet før vi begynner å ta betalt for den, og man vil ha mulighet til å teste denne før januar. / Elekt
Har vært fornøyd frem til nå. Men fra neste måned tar dem betalt for appen.
Hei Marita, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den. Dersom du ikke ønsker å abonnere på appen og følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller elhub.no og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det å utvikle og vedlikeholde en app koster penger, og i og med at vi tjener ikke noe på å selge strøm gjorde vi det slik at appen ble valgfri, slik at vi har mulighet til å vedlikeholde appen og dekke kostnadene våre. Appen kommer med ny funksjonalitet før vi begynner å ta betalt for den, og man vil ha mulighet til å teste denne før januar. / Elekt
De begynner å ta 39 kr for å bruke appen. Det er ikke greit
Hei Randi, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Appen kommer med ny funksjonalitet før vi begynner å ta betalt for den, og man vil ha mulighet til å teste denne før januar (oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader). Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien :) / Elekt
Appen er fra 1.1.23 en god måte å jage kunder bort til andre selskaper. Kunder er ikke dumme. Det er synd for en ellers god leverandør.
Hei Ruud, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Appen kommer med ny funksjonalitet før vi begynner å ta betalt for den, og man vil ha mulighet til å teste denne før januar (oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader). Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien :) / Elekt
Føler meg lurt når det nå skal betales for appen. Fikk tidligere inntrykk av at det kun var tilleggsfunksjoner (pluss) i appen det ville komme ekstra kostnader på og ikke basisopplysninger som kan hentes gratis andre plasser.
Hei Einar, Det er trist at du føler det slik - og var absolutt ikke intensjonen vår. Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den. Det å utvikle og vedlikeholde en app koster penger, og i og med at vi tjener ikke noe på å selge strøm gjorde vi det slik at appen ble valgfri, slik at vi har mulighet til å vedlikeholde appen og dekke kostnadene våre. Appen kommer med ny funksjonalitet før vi begynner å ta betalt for den, og man vil ha mulighet til å teste denne før januar (oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader). Dersom du ikke ønsker appen og du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien :) / Elekt
Har hatt Elekt en god stund og har så langt vært fornøyd. Men får nå en mail om at de skal begynne å ta betalt for bruk av appen. Altså helt grunnleggende informasjon. Hadde de hatt en Min side hadde vel egentlig ikke dette vært noe problem, men det finnes ikke lenger en enkel måte å følge med på forbruket. Jeg trenger ingen app med mange "smarte" funksjoner og som stadig er i utvikling. Jeg vil bare se forbruk og pris. Ferdig med det. Men det fikk jeg beskjed om at jeg måtte finne ut av selv ved å følge med på strømbørsen og nettleverandør, og dermed beregne pris selv. Jeg byttet til Elekt ettersom de var definitiv et av de billigste strømselskapene. Men når prisen øker til 39 kr mnd. + 1 øre påslag så finnes det flere billigere alternativ der ute som jeg mest sannsynlig kommer til å bytte til.
Hei Kjetil, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den. Dersom du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller elhub.no og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Appen kommer med ny funksjonalitet før vi begynner å ta betalt for den, og man vil ha mulighet til å teste denne før januar (oversikt over strømstøtte, samt innsikt i dine nettleiekostnader). Det kan også nevnes at prisen på 39 kr/mnd gjelder uavhengig av antall målere du har, og du kan samtidig dele tilgang med hele familien :) / Elekt
Har vært kunde én dag, så kom melding om månedlig påslag på 39 kroner. Tror ikke det! Var nemlig fraværet av slikt som fikk meg til å velge Elekt. Nå blir det å finne en annen.
Hei Thomas, Appen er valgfri og denne må du selv aktivt velge å abonnere på. Det betyr at du ikke kommer til å måtte betale for den om du ikke har behov for den. Dersom du ønsker å følge med på spotprisen time for time, så anbefaler vi f.eks. følge med på spotprisene her: https://elekt.no/spotpriskart eller laste ned appen "Strømpriser" som er gratis 🙂 For å følge med på forbruket ditt kan du logge inn hos ditt nettselskap eller elhub.no og følge med. Mange strømselskap tar et fast beløp i måneden for at du skal få levert strøm og da er app ofte inkludert, vi har valgt å gjøre denne valgfri - slik at du ikke trenger å betale for den om du ikke vil. Dersom du kun ønsker strøm levert fra oss får du fortsatt den samme gode avtalen: Spotpris + 1 øre/kWh, uten bindingstid eller fastbeløp. Det å utvikle og vedlikeholde en app koster penger, og i og med at vi tjener ikke noe på å selge strøm gjorde vi det slik at appen ble valgfri, slik at vi har mulighet til å vedlikeholde appen og dekke kostnadene våre. Appen kommer med ny funksjonalitet før vi begynner å ta betalt for den, og man vil ha mulighet til å teste denne før januar. / Elekt