Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Helt forferdelig selskap og avtaler, anbefaler ikke, skal byttes til et annet selskap.
Hei Rami. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
I tider med økning i markedspris justerer Fjordkraft opp prisen i variabel-avtalen sin hver 14. dag, mens nå når der har vært en periode med gunstig spotpris har de ventet 6 uker med å gjøre noen endringer i pris. Det resulterte i en strømregning 3 ganger høyere enn normalt, som ikke dekkes av strømstøtten (da denne reguleres av spotpris). Etter 1 time og 15 min ventetid på kundetelefon kom vi til en kar som ikke kunne hjelpe oss noe. Vi bytter til en annen leverandør og vil ikke anbefale Fjordkraft.
Hei Sigrun. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har vært kunde hos dem i ca 10 år med en avtale som dessverre viste seg å bli veldig dyr nå når strømprisene er høye. Tok kontakt nylig etter å ha fått strømregning som er 4 ganger så høy som forrige måned. Satt 48 minutter i telefonkø før en sur fyr tok telefonen. Etter å ha forklart saken fikk jeg beskjed om å sende en skriftlig henvendelse, så la han på.
Hei Håkon. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Etter nesten 40 års samarbeide med Fjordkraft føler vi oss nå rundlurt. Vi har i alle disse årene vært en god og stabil kunde. De har ringt oss og anbefalt spot pris eller fastpris og vi har akseptert det de har anbefalt. Vi endte opp i Oktober 2022 med en fastprisavtale på 649 øre pr KWH eller kr. 6,49. Vi endte med en regning på kr. 12.800,- for denne mnd. etter fratrekk spotprisen er på 48-68 øre i dag. Dette føler jeg ikke er realt og det har jeg gitt de klar beskjed om. De fikk en mulighet til å rette opp i dette. men kunne ikke annet enn å endre fra fastpris til spotprisavtale fra November. Jeg har funnet en ny strømleverandør og skal aldri tilbake til Fjordkraft. Jeg vil anbefale alle Fjordkraft kunder til å sjekke sine avtaler opp mot andre leverandører.
Hei Anne. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
For Oktober fikk jeg nå en regning på mer enn 3 ganger prisen på regningen for September, til tross for tilsvarende forbruk. Avtalen er endret og jeg har nå blitt trukket 6 kroner kw/t tross spot på under to kroner og tilsvarende liten strømstøtte. Har mistet all tillitt til Fjordkraft og har naturligvis byttet. Det er 40 minutters kø på telefonen og på Facebook svarer de høyst selektivt, men de som har kommet igjennom kommer med tilbakemeldinger som bare tilsier at dette er et selskap man burde styre langt unna.
Hei Daniel. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg inngikk tidligere i år en avtale med Fjordkraft om en forutsigbar strømpris. Fikk informasjon at det var lurt, og ville gi mer forutsigbarhet enn spotpris. Den var ikke spesiell «forutsigbar» viste det seg. I oktober hadde jeg et forbruk på 927 kWh, og fikk en strømregning pålydende kr 5 747,-. Strømstønaden var på kr 645,-, og trukket i fra. Hvis forbruket mitt kommende desember ville vært på samme nivå som desember i 2021, ville strømregningen vært på nærmere kr 12 000,-! Bare å styre unna Fjordkraft
Hei Gina. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Hilsen oss i Fjordkraft.
Snittpris på spott var i oktober kr 1,66, jeg har pris fra fjordkraft på kr 5,6, så løp å bytt selskap
Hei Stein. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabelavtale gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid. Når vi setter variabelprisen ser vi både på prishistorikk, prisforventninger og muligheten for å handle prissikringer. I august og september gjorde prissikringene at vi kunne tilby en veldig god pris på variabelavtalene. Da vi sikret prisen for oktober, var det forventet en langt høyere strømpris. I oktober fikk vi derimot et stort fall i spotprisen som gjorde at spotprisen ble et godt stykke under variabelprisene våre. Det som har gjort situasjonen i oktober ekstra krevende er den helt spesielle markedssituasjonen. At det er forskjell mellom spotpris og variabelpris er helt normalt, og det kan slå begge veier. Men de høye prisene har gjort at avviket i oktober er ekstra stort målt i kroner og øre. I slutten av oktober varslet vi en prisnedgang på variabelavtalene, men siden spotprisen fortsetter å være lav har vi valgt å sette ned prisen enda mer, og med en kortere varslingsfrist enn vanlig. Hilsen oss i Fjordkraft.