NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg sa opp avtale med norgesenergi på hytta 1 april og hjemme 1 mai. Hver mnd i ettertid sendte de inn efaktura. Siste jeg snakka på tlf sa de at betalte jeg den siste fakturaen som lød på ca 850 kr så skulle jeg ikke høre mer. La på 50 kr for å være sikker men så presterer de likevel å sende meg en ny på et beløp mindre enn det jeg betalte for mye. Spurte på tlf at jeg slipper vel å høre mer fra dere nå da. Ånei skulle ikke det. Da var jeg forbanna, nå er jeg griseforbanna å har bannlyst de å fjernet de fra avtaler i nettbank. Du blir ALDRI kvitt NorgesEnergi. En venninne ble tilbudt avslag i pris hos elkjøp på et kjøp om hu ville gå til NorgesEnergi Å HOLD DEG LAAAAANGT VEKK FRA DE sa jeg. Du blir aldri kvitt før du går i grava om det hjelper heller.
Hei Torill. Takk for din tilbakemelding. Det skal vanligvis ikke ta så lang tid å få et sluttoppgjør fra oss og vi forstår godt at dette er frustrerende for deg som kunde. Her må vi bare beklage. Dette har likevel ikke utgjort noen ekstra kostnad for deg da du ikke er fakturert for noe strøm etter vi avsluttet din avtale i vår. Vi håper at vi har kommet frem til en tilfredsstillende løsning her og at du vil ta kontakt med oss igjen dersom det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
De ringer og tilbyr vintertrygghet, jeg sier jeg ikke ønsker å bestemme meg og ber de sende en mail på det så skal jeg vurdere det. Svarer aldri på mailen men ser likevel flere måneder etterpå at jeg har blitt belastet for den pakken. Når jeg henvender meg pr. mail ang. dette får jeg bare korte frekke svar og ingen refusjon. HOLD DEG UNNA!
Hei Andrine. Det du beskriver her skal ikke forekomme. Når man blir kontaktet via telefon i forbindelse med våre fordelsavtaler er det vanlig rutine at man bekrefter på sms dersom man ønsker å inngå avtale. Man skal også kunne være trygg på at det man avtaler med selger overholdes. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få mer informasjon om deg og din avtale og sjekke opp i saken igjen. Du kan da kontakte oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi
Ikke fornøyd med måten de ringer og lurer folk til å tegne et abonnement. De informerer ikke om bindingstid og moms og du binder deg via en sms melding. Angrer du deg koster det 3000 kr og de har 12 mnd oppsigelsestid. Gjelder ikke angrefristloven her. De selger bedriftstrøm til private forbrukere, er det lov da?? Kommer aldri til å omtale Norges energi på en positiv måte og skal gjøre mitt best for at de ikke skal få lure til seg flere kunder.
Hei Even. Vi ønsker ikke at våre kunder skal føle seg lurt hos oss og vi beklager at du har opplevd å ikke få tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale. Vanlig rutine ved inngåelse av avtale over telefon er at selger går igjennom avtalevilkårene sammen med kunden på lydbånd og at det deretter sendes en sms hvor man bekrefter tilbake at man ønsker å bli kunde. Fullstendig oversikt over avtalen, samt avtalevilkår sendes så på e-post kort tid etter. Som privatperson kan man ikke ha en bedriftsavtale, men dersom man for eksempel har et enkeltmannsforetak kan man det. Vanligvis er det ikke angrefrist på bedriftsavtaler da angrefristloven ikke gjelder for bedrifter, men i hovedsak er for privatpersoner. For å kunne finne deg og din strømavtale hos oss trenger vi mer informasjon fra deg. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i dette og se på saken på nytt. Vi ønsker å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Norges energi oppjusterte ikke det anbefalte faste beløpet som jeg skulle betale hver måned. Så når jeg gikk inn på min side å sjekket så skyldte jeg over 5000 kr. Jeg har betalt 500 kr over anbefalte beløp hver måned i nesten ett år, og no skylder jeg fremdeles 3000 kr. og det er høst etter en varm sommer. Føler meg lurt siden Norges energi ikke ga beskjed om at jeg betalte for lite, og de tar høye renter på det du skylder de. Jeg har derfor byttet strømselskap.
Hei Helga. Anbefalt beløp å betale til Strømkonto beregnes ut i fra ditt årsforbruk. Vi mottar jevnlig oppdateringer av forbruk fra din netteier for å sikre at beløpet som betales samsvarer med strømkostnadene. Da Strømkonto regner et gjennomsnitt av ditt forbruk hele året er det vanlig at man ligger litt i minus på vinteren, men at man vanligvis går i pluss utover sommeren/tidlig høst. Det skal ikke være slik at man havner såpass mye i minus dersom man har betalt inn anbefalt beløp eller til og med mer som du oppgir å ha gjort her. Vi vil veldig gjerne se på denne saken og sjekke opp i hva som har skjedd her. For å kunne gjøre dette er vi avhengig av at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan finne deg og din strømavtale i vårt system. Du kan da ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38100080 eller sende oss en e-post til [email protected]. Vi ønsker å se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Norges Energi har lurt meg fra dag 1. Var lovd gratis strøm de to første mnd, og har aldri hatt så høye strømregninger noen gang. Også deres politiske polariserende holdninger ved å svarteliste/boikotte konservative medier var dråpen til å ALDRI mer ha noe med Norges Energi å gjøre, anbefaler alle å gjøre det samme.
Hei Kurt. Takk for din tilbakemelding. Vi boikotter ingen. Vi vil aldri kneble ytringsfriheten eller mediemangfoldet og vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Som kunde hos oss skal du kunne være trygg på at avtalen du får er den samme som du har blitt forespeilet i kontakt med oss og vi beklager dersom dette ikke har vært tilfelle. Som lavprisaktør er vi blant de rimeligste i markedet. Det er vanskelig å si hvorfor du har opplevd å få en større faktura fra oss. Dette kan komme av for eksempel forbruk eller innkjøpsprisen i perioden. Innkjøpsprisen er lik hos alle leverandører slik at i perioder med høyere markedspris vil alle leverandører bli påvirket av dette. Vi har flere forskjellige strømavtaler for å dekke forskjellige forbruk og behov slik at hvilken avtale som lønner seg vil kunne variere fra person til person. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan sjekke opp i disse tingene for deg og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Byttet til Norgesenergi i fjor da man fikk 1000,- i rabatt hos elkjøp (raske penger). 9 mnd binding. Ikke noe problem. Så kommer problemene. Fikk en telefon fra en hos Norgesenergi om noe de kalte strømkonto. Betal inn ekstra hver mnd. og ha en buffer for «vinteren». Jeg slo til og tenkte det var lurt. INGEN sa at det var et gebyr pr. mnd. på 49,- Avsluttet derfor «avtalen» og lar regninger gå fra konto som vanlig (avtalegiro). Plutselig får jeg regning på 5600,- fra kredinor. Sjekker mine sider hos norgesenergi. Står ingenting der om ubetalte regninger. Sender epost til kundeservice med spørsmål om hva dette er. Får beskjed om å betale. De mener jeg har fått tilsendt regninger pr. sms og post (aldri sett noe til). Lite «ydmyke» eller hjelpsomme. Betalte regning og har nå byttet strømleverandør. ALDRI Norgesenergi igjen.
Hei Åsmund. Strømkonto fungerer som en konto som du betaler inn til og som vi trekker dine fakturaer fra. Grunnet at det da er et annet kontonummer man betaler inn til sendes første faktura per post så kan man opprette ny betalingsavtale om man ønsker det. Faktura sendes da alltid til kontaktinformasjonen vi har fått oppgitt av kunden. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med kundeservicen hos oss og at du ikke har opplevd å få den forståelsen og hjelpen du trenger. Vi håper du vil ta kontakt med oss igjen slik at vi kan se på saken på nytt og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi
Har vært trofast kunde i mer enn 10 år. Har aldri sjekket fakturaer - i min naivitet har jeg trodd at de oppførte seg realt. Fikk et innspill om at selskapet har et litt tvilsomt renommé, og tok en grundig gjennomgang av hva jeg faktisk har betalt. Har blitt fakturert en rekke gebyrer og "tjenester" jeg overhodet ikke har bedt om, eller har behov for. Tusenvis av kroner over mange år. Er ikke synd på meg siden jeg har vært dum og naiv, men ønsker å gjøre andre oppmerksomme så de ikke gjør samme feil. Velg et annet selskap, det er mange å ta av. Husk at NE er eiet at Hafslund.
Hei Erik. Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Ekstra tjenester og fordelsavtaler skal ikke registreres på deg som kunde uten at du selv har takket ja til det. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Du kan ta kontakt med oss på telefon 38100080 eller sende en e-post til [email protected]. Mvh Monica, NorgesEnergi