⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Tror jeg får vanlig avtale, settes på en bedriftsavtale.

Omtale av  Ingrid

Jeg ringer norgesenergi som jeg i flere år hatt og da var greit fornøyd med. Fikk den gjennom Huseiernes landsforbund med noe rabatt. Jeg var privatkunde da og skulle ha det nå også, samme som sist. Har ingen bedrift. Så får jeg tre ganger hver måned siden jeg byttet purring og varsel om inkasso. Jeg skjønner ikke noe?? Ringer til dem i dag. Og trykket på å bli oppringt da det var kø. Etter 2,5 timer ringer jeg igjen mens jeg snakket med dem og prøver å forklare ringer de. 2,5 timer. Jeg forklarer at jeg ikke noen gang har fått en regning hverken på nettet eller i papirform. Så sier personen men det er jo et bedriftsabonnement og det er visst også dyrere enn et privat abonnement. Jeg sier at jeg ba om et vanlig abonnement-privat- han gjentar bare det samme og ja jeg blir sint. Han sier han skal sette over til bedrift. Ja men sier jeg jeg kan ikke sitte å vente der og nå har jeg ventet i 2,5 timer her. Han sier de har kø der og. Jeg sier at jeg vil ha hjelpen nå. Da sier han at du er frekk og da legger jeg bare på sier han og det gjorde han. Dermed må jeg ringe i morgen til bedrift. Jeg ante ikke at de hadde noe som het bedrift og føler meg skikkelig lurt i tillegg til at der sitter det en ung "gutt" og svarer virkelig uhøflig selv om jeg ble sint må de ha så mye opplæring i hvordan de snakker med kunder slik at vi ikke blir sinte. Nå blir det et annet selskap. Ikke Norgesenergi!!

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16

Hei Ingrid! Det var utrolig leit å høre om opplevelsen du har hatt vedrørende hjelp fra vårt kundesenter. Sånn skal det selvsagt ikke være. Ta gjerne kontakt med oss per epost til [email protected] så vi kan undersøke hva som har skjedd med avtalen din. Du kan gjerne henvise til dette innlegget. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (0)

Inkompetansen i kundeservicen er ganske underholdende blitt

Omtale av  Noshin M

Har vært i kontakt med kundeservice 4 ganger nå ang fakturagebyr som de skulle akreditere og ordne det slik at jeg ikke får papirfaktura i posten, men nå igjen ser jeg at jeg har fått papirfaktura i posten, en ny fakturagebyr og akreditering på de 3 fakturagebyrene som har forekommet pga inkompetanse hos Norges Energi! Altså hvor vanskelig skal det være å gjennomføre noe de sier de skal, angret på at jeg byttet! Ble ringt opp tre ganger etter hverandre etter jeg fikk strøm abb hos dem, da var det reklame og salgs tlf. Nei vurderer å bytte!

Svar fra NorgesEnergi
27.07.2021 14:16

Hei Noshin M! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med hjelpen i forbindelse med eFaktura. Det stemmer at man må opprette eFaktura for å unngå papirfaktura og dermed fakturagebyr. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80 eller epost [email protected], så får vi undersøkt saken for deg. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (0)

Uproffesjonelt

Omtale av  Lene

De gis feil priser når de prismatcher og er ikke samarbeidsvillige når de blir kontaktet. De fremstiller det som om det er kundens feil og de fraskriver seg alt av ansvar.

Svar fra NorgesEnergi
25.07.2021 20:50

Hei Lene. Ved prismatch så følger vi prisen som er oppgitt i nettlenken til avtalen som blir tilsendt. Prismatch blir da beregnet ut ifra differensen mellom opprinnelig avtale du har hos oss og avtalen du ønsker prismatch imot. Prismatch fremkommer som en rabatt på din faktura. Du kan komme i kontakt med oss på epost [email protected] eller ring oss på tlf 38 10 00 80. Mvh Ida - NorgesEnergi

Nyttig (1)

stort sett fornøyd

Omtale av  Tor L

Stort sett fornøyd. Har Norgesenergi både hjemme og på hytta. Spotpris virker bra.

Svar fra NorgesEnergi
25.07.2021 20:48

Hei, Tor L! Tusen takk for en fin tilbakemelding! Vi syns det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd hos oss. Ønsker deg en fin dag! Mvh Ida - NorgesEnergi

Nyttig (0)

Et hav av skjulte kostnader

Omtale av  Jo C. R

NorgesEnergi har blitt for stort. De har tusenvis av ansatte og har et omfattende reklameapparat med lokkepriser, «garantier» osv. I realiteten betyr ikke prismatch ble som helst. Det holder ikke å fortelle dem at de er 2-3 ganger dyrere enn konkurrenter. De lokker med spotpris, men har høyt påslag og mange andre tullegebyrer som man ikke får godt nok forklart. MEN.. dette trekker dem opp fra 1 stjerne. De har rask og god kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
21.07.2021 09:12

Hei Jo C. R. Spotprisen er ikke bestemt av strømleverandøren, og er derfor lik for alle strømleverandører. Vi oppdaterte strømavtalene våre i juni, så nå tilbyr vi avtalen Spotpris hvor du får spotpris på strømmen du bruker + en abonnementskostnad på kr 49,-/mnd. Avtalen har ingen ørespåslag. For at vi skal registrere Prismatch må vi ha vite hvilken avtale hos annen leverandør man ønsker Prismatch mot. Dette fordi vi må undersøke om avtalevilkår er i henhold til våre vilkår for Prismatch. Vi setter pris på tilbakemeldingen din. Mvh Anna, NorgesEnergi.

Nyttig (1)
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Noe av det verste!

Omtale av  Arny

Legger på tillegg man aldri har spurt om (100% fornybar elektrisitet!) De har sendt regninger til feil person i 4 måneder. Etter 4 samtaler med kundeservice så har vi nå byttet ut til konkurrent. Spot prisen ligger 20% over andre grunnet ymse tillegg i spot prising. Et mer useriøs selskap skal du lete lenge etter. Styr unna!

Svar fra NorgesEnergi
15.07.2021 12:04

Hei Arny. Det er leit å høre at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av NorgesEnergi, det ønsker vi selvfølgelig ikke. Det skal gis tilstrekkelig med informajon samt takket ja til før 100% fornybar energi blir registrert i avtalen. Ta gjerne kontakt slik at vi kan undersøke dette. Faktura blir sendt til fakturaadressen som er oppgitt eller via eFaktura. Om eFaktura er registrert på en annen person så må h*n selv avslutte den før den kan opprettes på nytt i din nettbank. Vi, på lik linje som andre leverandører, følger spotprisen som er oppgitt på Nordpool. Mvh Ida - NorgesEnergi

Nyttig (1)

Norgesenergi tilbyr prismatch

Omtale av  Arne

Så dere klarer ikke matche avtaler som tilbyr det.. bytt.no ta høyde for prismatch! Ikke bare NE som tilbyr det!

Svar fra NorgesEnergi
14.07.2021 10:26

Hei Arne! Det stemmer at vi tilbyr prismatch :) Får du tilbud om billigere strøm fra en annen leverandør, matcher vi prisen. Da må du bare sende oss link til avtalen du vil matche så order vi prismatch for deg i 30 dager. Etter 30 dager kan du benytte deg av ny prismatch om ønskelig. Du kan komme i kontakt med oss på epost [email protected] eller ring oss på tlf 38 10 00 80. Mvh Kate, NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR