NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Selger folk abonnement som 3-4dobler prisen på strøm, Nå har de besluttet å slutte å selge sesongpris da de lurer kundene trill rundt.
Hei Tom! Regner med at du henviser til Variabel pris i Oktober. Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
har hatt norgesenergi siden juni og har måte ringt 3ganger for å fjerne tilleggstjenester som var blitt lagt på uten å si ifra. nå sist overførte dem meg til en variabel strømavtale uten å si ifra noe som kostet ca 2000kr ekstra den mnd. utenom direkte ulovlig drift ringer dem konstant gjerne mange ganger i mnd for å selge, kanskje dem bruker dette for å endre avtaler uten å si ifra?" OBS OBS, styr unna!!
Hei Sindre! Vi oppretter ikke en avtale uten kundens samtykke da prosedyren fungerer slik at vi trenger en skriflig bekreftelse. Etter at avtalesigneringer er i boks sender vi ut avtalebekreftelse på mail. NorgesEnergi er sertifisert med "Trygg strømhandel" av nettopp dette. Når det gjelder variabel pris informerer vi alltid kunder om pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabel avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. Det var uansett trist å høre at du ikke var fornøyd med NorgesEnergi og du skal vite det at du alltid er velkommen tilbake dersom du ønsker å gi oss en sjanse til. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Norges energi burde vært stilt for retten med bakgrunn i sin svindel av kundene. De opererer med fantasipriser på strøm, og lurer kundene med sin variable pris. Forrige måneds strømpris vart satt til 599 øre per kWh av Norges Energi, samtidig som høgste spotpris var 270 øre for hele md.. når de etter 10 dager justerer variabel pris, fortsetter de med fantasipris og setter variabel pris til 500øre per kWh. I samme periode er spotpris på 28 øre. Kort fortalt, Norges Energi tar et påslag på 400% på strømmen de tilbyr gjennom sin variabelpris. SVINDEL! STYR UNNA!
Hei Fredrik! Vi informerer alltid kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med NorgesEnergi og du skal vite det at du alltid er velkommen tilbake dersom du ønsker å gi oss en sjanse til. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
er bare til forå høste mest mulig profitt.bytt så fort som mulig.det koster meg 22000kr ekstra i året,forhoid til biligste avtale.
Hei Richard! Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. Det er Spotprisen som avgjør hva som er billigst mtp Spotpris og Variabel pris da ingen vet fremtidens Spotpris som har vist seg å være veldig uforutsigbar. Variabel pris er satt ut ifra estimert pris på "NASDAQ-indeksen". Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Hadde variabel fastpris på strøm med topp 5 garanti. Ut av ingenting øker Norgesenergi sin pris med 10-15 ganger spotprisen. Samtidig som de endrer varsel fra 15 til 30 dager. De setter helle ikke ned prisen nevneverdig etter 30 dager. Nå tilbyr de ikke lenger disse avtalene ser jeg (foreslått forbud fra forbrukerombudet) da dette var å betrakte som svindel av eksisterende kunder. Kontakt med deres kundeservice var ikke mulig (loopsystem angivelig på grunn av for mange klager)
Hei Bjørn! Det stemmer at vi alltid informerer kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. På grunn av denne uvanlige situasjonen tilbyr vi ikke variable avtaler for øyeblikket, men håper å kunne tilby det i nærmeste fremtid da mange er interessert i forutsigbarhet i en tid hvor Spotprisen også er veldig uforitsigbar. Merk at Variabel pris har vært mer lønnsom enn Spotpris til tider også. Angående ventetiden så må vi bare beklage denne. Vi har fått veldig mange henvendelser den siste tiden og jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Vi er bevisst på situasjonen og er i en prosess for å ansette og lære oopp dyktige og kvalifiserte kundebehandlere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Det står bare ett telefonnummer som aldri kommer gjennom på nettside, ingen epost kan brukes. Jeg har ringt kanskje hundre ganger, hver gang ble jeg fortalt at ventetid var over 40 minutter. Det er forståelig nok at det er mange som ringer, men det hjelper hvis dere kunne ringe tilbake eller det er en epostadresse som kunder kan bruke.
Hei Elise! Angående ventetiden så må vi bare beklage denne. Vi har fått veldig mange henvendelser den siste tiden og jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Vi er bevisst på situasjonen og er i en prosess for å ansette og lære oopp dyktige og kvalifiserte kundebehandlere. Du kan nå oss på telefon, epost eller Facebook. Epostadressen vår er: [email protected] Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne! Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi
Tilgjengelighet og respons ved førespøsler har vært god. Derfor velger vi å fortsette en stund til, men vi er ikke helt fastlåste. Følger mer med nå når strømprisen er så jagende opp og ned.
Hei Per! Takk for en meget hyggelig omtale! Det var godt å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi! Det går andre veien også da vi er veldig fornøyd og takknemlig for å ha deg som kunde. Viktig å følge litt med på strømprisen i disse tider og da er det flere gode valgalternativer som kan brukes som verktøy, blant annet MinSide og Appen vår. Igjen, tusen takk for en hyggelig kommentar! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi