Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
NorgesEnergi trenger minimum 10 omtaler.
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

strømavtale variabel

Omtale av  Richard

er bare til forå høste mest mulig profitt.bytt så fort som mulig.det koster meg 22000kr ekstra i året,forhoid til biligste avtale.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:40

Hei Richard! Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. Det er Spotprisen som avgjør hva som er billigst mtp Spotpris og Variabel pris da ingen vet fremtidens Spotpris som har vist seg å være veldig uforutsigbar. Variabel pris er satt ut ifra estimert pris på "NASDAQ-indeksen". Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lureri og grov utnytting av sine kunder

Omtale av  Bjørn

Hadde variabel fastpris på strøm med topp 5 garanti. Ut av ingenting øker Norgesenergi sin pris med 10-15 ganger spotprisen. Samtidig som de endrer varsel fra 15 til 30 dager. De setter helle ikke ned prisen nevneverdig etter 30 dager. Nå tilbyr de ikke lenger disse avtalene ser jeg (foreslått forbud fra forbrukerombudet) da dette var å betrakte som svindel av eksisterende kunder. Kontakt med deres kundeservice var ikke mulig (loopsystem angivelig på grunn av for mange klager)

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:02

Hei Bjørn! Det stemmer at vi alltid informerer kunder om variabel pris og gir forvarsel ved prisstigning på tidligere 14 dager (nå endret til 30 dager) og instant prissvarsel dersom det nedgang i prisen. Poenget med en variabael avtale er at man alltid skal vite hvilken pris man betaler, noe som gir forutsigbarhet. I Oktober var det en uvanlig markedssituasjonen. Hovedårsaken klarte verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. I oktober opplevde vi altså det motsatte. Spotprisen sank til et nivå som kom svært overraskende på analytikerne, og den forhåndsbestemte variabel prisen ble liggende langt over. Dette er en kjedelig situasjon som alle strømleverandører og kunder med variable avtaler nå står i. På grunn av denne uvanlige situasjonen tilbyr vi ikke variable avtaler for øyeblikket, men håper å kunne tilby det i nærmeste fremtid da mange er interessert i forutsigbarhet i en tid hvor Spotprisen også er veldig uforitsigbar. Merk at Variabel pris har vært mer lønnsom enn Spotpris til tider også. Angående ventetiden så må vi bare beklage denne. Vi har fått veldig mange henvendelser den siste tiden og jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Vi er bevisst på situasjonen og er i en prosess for å ansette og lære oopp dyktige og kvalifiserte kundebehandlere. Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Det er nesten umulig å kontakte dem

Omtale av  Elise

Det står bare ett telefonnummer som aldri kommer gjennom på nettside, ingen epost kan brukes. Jeg har ringt kanskje hundre ganger, hver gang ble jeg fortalt at ventetid var over 40 minutter. Det er forståelig nok at det er mange som ringer, men det hjelper hvis dere kunne ringe tilbake eller det er en epostadresse som kunder kan bruke.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:03

Hei Elise! Angående ventetiden så må vi bare beklage denne. Vi har fått veldig mange henvendelser den siste tiden og jobber på spreng for å hjelpe kunder så raskt og effektivt som mulig. Vi er bevisst på situasjonen og er i en prosess for å ansette og lære oopp dyktige og kvalifiserte kundebehandlere. Du kan nå oss på telefon, epost eller Facebook. Epostadressen vår er: [email protected] Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne! Ha en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

har vært et greit kundeforhold

Omtale av  Per A. J

Tilgjengelighet og respons ved førespøsler har vært god. Derfor velger vi å fortsette en stund til, men vi er ikke helt fastlåste. Følger mer med nå når strømprisen er så jagende opp og ned.

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 11:06

Hei Per! Takk for en meget hyggelig omtale! Det var godt å høre at du er fornøyd med NorgesEnergi! Det går andre veien også da vi er veldig fornøyd og takknemlig for å ha deg som kunde. Viktig å følge litt med på strømprisen i disse tider og da er det flere gode valgalternativer som kan brukes som verktøy, blant annet MinSide og Appen vår. Igjen, tusen takk for en hyggelig kommentar! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Nyttig (0)

Lureri!

Omtale av  Bjørn F

Vi ble lurt og forledet til å tegne et bedriftsabonnement. Jeg/vi angrer. Da får jeg vite at det er 12 mnd bindingstid. Umulig å gå kontakt med kundeservice. Uoversiktlig nettside!

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:59

Hei Bjørn F Vi beklager at du sitter igjen med en følelse av å ha blitt lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Det er viktig for oss at våre kunder får riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale, og at informasjonen som gis er forståelig. Når det gjelder bedriftsavtale kan du ta direkte kontakt med kundesenteret for bedrift på telefon 38 10 00 81 eller sende en epost til [email protected]. Vi håper du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i hva som har skjedd her og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Lurer kundene sine

Omtale av  Kaja

Hold dere langt unna dette firma. Lurer kundene sine til avtaler som gjør det dyrt for deg og lønnsomt for de

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:48

Hei Kaja Vi synes det er leit å høre at du føler deg lurt hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Du skriver ikke noe om hvilken avtale du har hos oss, men ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer hos oss og hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Kontakt gjerne vårt kundesenter på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)

Ansett flere kundebehandlere....det er vel kunder dere lever av!

Omtale av  Kenneth N

Her er det en avtale om topp 10, og det at dere har valgt å benytte variabel pris betyr vel at dette må vel være en avtale om topp 10 dårligste og dyreste avtale i hele norden! Ikke bare føler man seg ranet...

Svar fra NorgesEnergi
28.11.2022 10:38

Hei Kenneth N Vi har den siste tiden hatt stor pågang til vårt kundesenter og i den forbindelse jobber vi med ulike tiltak for å bedre på situasjonen slik at kundene kommer raskere i kontakt med oss. Vi beklager ulempen den lange ventetiden medfører. Vi synes det er leit at du ikke er fornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Vi har overholdt Topp 10 garantien alle årene vi har tilbudt denne avtalen. En variabel avtale vil vanligvis ikke endre seg like ofte i pris. Den går både senere opp i pris og senere ned i pris enn en spotprisavtale og det er derfor vanlig at den ligger både under og over spotprisen i perioder. I sommer og tidlig høst økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i Oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode lå over spotprisen. Det har vært store variasjoner og stor usikkerhet knyttet til strømprisene i hele år og det har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Dersom du ønsker å endre til Spotpris kan du gjøre dette på min side eller ta kontakt med vårt kundesenter så ordner vi det for deg. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste løsningen for deg. Mvh Monica NorgesEnergi

Nyttig (0)
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Har tilegnet profilen
NorgesEnergi deltar på Bytt.no

NorgesEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NorgesEnergi besvarer omtaler

NorgesEnergi har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NorgesEnergi ønsker tilbakemeldinger

NorgesEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR