SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har egentlig følt meg lurt fra dag 1 og betaler mer for strøm enn tidligere (ja, regnet med prisjustering). Det som irriterer meg aller mest er arrogansen og holdningene de utviser ovenfor meg som kunde. I samtale med selger ba jeg eksplisitt om å ikke bli kontaktet hverken på e-post eller andre måter med tilbud og info, men at jeg heller holder meg oppdatert selv på mine sider. Løfter ble gitt, men ikke holdt. Konsulenten på kundeservice kunne ihvertfall ikke kunsten med å forsone eller blidgjøre. Ser at de «reklamerer» med at hele påslaget tilbakebetales hvis man ikke er fornøyd ved bindingstidens utløp. Hele 81,- der altså. Det hjelper lite når man sannsynligvis kan spare inn bruddgebyret og de 81,- kronene på et par måneder ved å bytte til en strømleverandør som faktisk holder hva de lover! Ser også at flere er misfornøyde med informasjonen som blir gitt. Da blir det meningsløst for meg at de fortsatt står på sitt om at informasjonen er god og tilstrekkelig. Tror de hadde kommet lenger med å være imøtekommende og kanskje sett litt mer på interne rutiner og informasjon ved salg, enn å fortsette arrogansen. Takk for meg, Skandia. Aldri mer!
Hei Kenneth. Tusen takk for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du ikke har hatt en god opplevelse som kunde hos oss. Vi vil gjerne ta en gjennomgang sammen med deg for å se hva opplevelsen din skyldes og om vi kan gjøre noe for å rette opp inntrykket ditt. Ta gjerne kontakt med oss. Vi er opptatt at våre strømavtaler skal være billige - uten lokketilbud, derfor synes jeg det rart at du skal ha opplevd å betale mer etter du byttet til oss. Forbruket har det største utslaget på strømregningen, og om dette har økt, vil regningen øke. Samtidig har innkjøpsprisene på strøm vært høye den siste tiden. Dette kan også ha påvirket opplevelsen din. Det er en veldig god løsning å administrere sitt eget kundeforhold på Min side. Vi er glad for at mange kunder benytter denne muligheten. :) Samtidig er vi pliktige til å informere deg om viktige elementer knyttet til ditt kundeforhold. Eventuelle e-poster du har mottatt fra oss, skal kun være av denne typen. Vi er pålagt strenge regler knyttet til ditt samtykke til hva du ønsker informasjon om, herunder salgsbudskap. Disse kan jeg forsikre om at SkandiaEnergi overholder. Vi jobber hardt hver eneste dag, for å forbedre kundeopplevelsen hos oss , både knyttet til kundeservice og informasjon. Derfor takker jeg for ditt innspill knyttet til dette. For øvrig er jeg stolt av våre dyktige medarbeidere som heldigvis også får mange hyggelige tilbakemeldinger fra fornøyde kunder for god hjelp. :) Det hadde vært fantastisk om vi fikk anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Du er hjertelig velkommen tilbake - når som helst! :) Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Garanterer top 3 og klarer ikke å holde seg blande top 20.. Selgeren garanterte jeg ville spare penger på å kjøpe strøm hos SkandiaEnergi, men prisen doblet seg. Og låst i 9mnd! Makan til kyniske svindlere!! Sure og ikke imøtekommende på service telefon.. Kvalm av dette selskapet!
Hei Ben. Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å lese at du ikke har hatt en god opplevelse som kunde i hos oss i SkandiaEnergi. Vi lever av og for fornøyde kunder og er glad for tilbakemeldinger som kan gjøre oss bedre. Jeg kan forsikre deg om at vi dokumenterer Topp3-garantien overfor våre kunder. Dette er svært viktig for oss som selskap. Avtalen du har hatt hos oss er en svært god avtale, og det høres rart ut at prisen skal ha doblet seg. Vi tar gjerne en nærmere gjennomgang med deg rundt dette. Innkjøpsprisene på strøm på den nordiske kraftbørsen har den siste tiden vært på et uvanlig høyt nivå, men det er på denne børsen alle norske strømleverandører kjøper inn strømmen. Denne innkjøpsprisen er altså den samme for alle leverandører. Det som påvirker størrelsen på regningen din aller mest, er likevel forbruket ditt. Dersom forbruket har økt, øker altså størrelsen på regningen din. Vi er stolte over våre flotte, dyktige kolleger som gjør sitt ytterste for å gi gode kundeopplevelser. Dersom du derimot opplever at du ikke har blitt møtt på en god måte, er det veldig leit og jeg må bare beklage dette. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan gjøre noe for å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Ringer og ringer og ringer og ringer, på tross av at jeg er registrert mot telefonsalg. Selgerne prøvde også å selge strøm til vår datter på 10 år. Useriøst.
Hei Bob! Vi skal ikke ringe deg om du er registrert mot telefonsalg, og det er noe vi tar meget alvorlig. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som eventuelt har blitt feil. Det skal vi selvsagt rette opp i, eller hjelpe deg slik at du er registrert riktig i sentrale baser som sørger for at du ikke blir ringt av andre eller oss. Det er ikke mulig å selge strøm til til mindreårige i Norge, da du faktisk må være registrert som eier av en strømmåler for at vi skal kunne starte en leveranse til deg. Med hilsen Espen SkandiaEnergi
Jeg ble rundt lurt av en Skandia Energi selger. Topp-3 garantien ble dyrere en den prisen som jeg hadde hos Ishavskraft. Pluss han lurte meg til å binde meg i 9mnd. Folk er frekke i dag.
Hei Roger! Vi gjør vårt beste for at du som ny kunde skal få mest mulig informasjon om avtalen hos oss, og vi har intet ønske om å lure noen. På avtalen du har fått er det er det innkjøpspris. De 15 siste årene har Innkjøpspris vært den billigste avtaleformen i markedet. Det er derfor Innkjøpspris er markedets mest populære produkt, og anbefales av uavhengige forbrukerrådgivere. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha både bindingstid og bruddgebyr. Minner også om at vi har en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi
Veldig grei samtale egentlig. Jeg er selv tidligere strømselger. Men stemmer det at han kan tilby meg en ansatt avtale? Som han sier er en fast avtale det er ingen informasjon om avtalen på nettsiden deres. Men det er da heller ikke en kampanje avtale. I følge han. Han forteller meg at det er 9 kr i påslag og at det er med fordeler med forsikringer og topp 3 garanti inkl i prisen. Jeg forteller at jeg er skeptisk til å bytte for jeg har tidligere blitt fakturert fra en annen kraftleverandør der jeg måtte betale 600 kr i bruddgebyr for å brukt angrefrist på oppfordring av en på det selskapet jeg hadde sitt redningsteam. Det ble en dyr strømregning for 1 dag med ny strømleverandør. Videre i samtalen nevner ikke han at det 9 med bindingstid og at det tilkommer et bruddgebyr. Så da blir jeg veldig usikker på hva avtalen egentlig innebærer etter å ha lest tilbakemeldingene her? Avtalte at han kunne ringe meg igjen i neste uke så skulle jeg ha et svar til han da.
Hei Gunhild! Vi setter stor pris på at du har hatt en god dialog med en av våre strømselgere. Avtalen du har fått tilbud om har 9 kr i påslag, og det stemmer i forhold til det du har blitt presentert med tanke på fordelsprodukter. Ser at dere skal forsette dialogen, og vi vil gjerne besvare alle dine spørsmål. Det er viktig for oss at du blir fornøyd. Vi har 9 måneder bindingstid, det er korrekt. Vi gir deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Jeg har spart veldig mye i løpet av tiden jeg har brukt skandiaenergi!
Utrulig useriøse selgere som ikke opplyser om bindingstid på 9 måneder. Blir senere oppringt av 2 damer som går på repeat uansett hva man sier. Styr unna disse useriøse folkene!
Hei Maria Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder informasjon når strømavtalen inngås. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi