SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Garanterer top 3 og klarer ikke å holde seg blande top 20.. Selgeren garanterte jeg ville spare penger på å kjøpe strøm hos SkandiaEnergi, men prisen doblet seg. Og låst i 9mnd! Makan til kyniske svindlere!! Sure og ikke imøtekommende på service telefon.. Kvalm av dette selskapet!
Hei Ben. Takk for tilbakemeldingen. Det er leit å lese at du ikke har hatt en god opplevelse som kunde i hos oss i SkandiaEnergi. Vi lever av og for fornøyde kunder og er glad for tilbakemeldinger som kan gjøre oss bedre. Jeg kan forsikre deg om at vi dokumenterer Topp3-garantien overfor våre kunder. Dette er svært viktig for oss som selskap. Avtalen du har hatt hos oss er en svært god avtale, og det høres rart ut at prisen skal ha doblet seg. Vi tar gjerne en nærmere gjennomgang med deg rundt dette. Innkjøpsprisene på strøm på den nordiske kraftbørsen har den siste tiden vært på et uvanlig høyt nivå, men det er på denne børsen alle norske strømleverandører kjøper inn strømmen. Denne innkjøpsprisen er altså den samme for alle leverandører. Det som påvirker størrelsen på regningen din aller mest, er likevel forbruket ditt. Dersom forbruket har økt, øker altså størrelsen på regningen din. Vi er stolte over våre flotte, dyktige kolleger som gjør sitt ytterste for å gi gode kundeopplevelser. Dersom du derimot opplever at du ikke har blitt møtt på en god måte, er det veldig leit og jeg må bare beklage dette. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan gjøre noe for å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Ringer og ringer og ringer og ringer, på tross av at jeg er registrert mot telefonsalg. Selgerne prøvde også å selge strøm til vår datter på 10 år. Useriøst.
Hei Bob! Vi skal ikke ringe deg om du er registrert mot telefonsalg, og det er noe vi tar meget alvorlig. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som eventuelt har blitt feil. Det skal vi selvsagt rette opp i, eller hjelpe deg slik at du er registrert riktig i sentrale baser som sørger for at du ikke blir ringt av andre eller oss. Det er ikke mulig å selge strøm til til mindreårige i Norge, da du faktisk må være registrert som eier av en strømmåler for at vi skal kunne starte en leveranse til deg. Med hilsen Espen SkandiaEnergi
Jeg ble rundt lurt av en Skandia Energi selger. Topp-3 garantien ble dyrere en den prisen som jeg hadde hos Ishavskraft. Pluss han lurte meg til å binde meg i 9mnd. Folk er frekke i dag.
Hei Roger! Vi gjør vårt beste for at du som ny kunde skal få mest mulig informasjon om avtalen hos oss, og vi har intet ønske om å lure noen. På avtalen du har fått er det er det innkjøpspris. De 15 siste årene har Innkjøpspris vært den billigste avtaleformen i markedet. Det er derfor Innkjøpspris er markedets mest populære produkt, og anbefales av uavhengige forbrukerrådgivere. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha både bindingstid og bruddgebyr. Minner også om at vi har en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi
Veldig grei samtale egentlig. Jeg er selv tidligere strømselger. Men stemmer det at han kan tilby meg en ansatt avtale? Som han sier er en fast avtale det er ingen informasjon om avtalen på nettsiden deres. Men det er da heller ikke en kampanje avtale. I følge han. Han forteller meg at det er 9 kr i påslag og at det er med fordeler med forsikringer og topp 3 garanti inkl i prisen. Jeg forteller at jeg er skeptisk til å bytte for jeg har tidligere blitt fakturert fra en annen kraftleverandør der jeg måtte betale 600 kr i bruddgebyr for å brukt angrefrist på oppfordring av en på det selskapet jeg hadde sitt redningsteam. Det ble en dyr strømregning for 1 dag med ny strømleverandør. Videre i samtalen nevner ikke han at det 9 med bindingstid og at det tilkommer et bruddgebyr. Så da blir jeg veldig usikker på hva avtalen egentlig innebærer etter å ha lest tilbakemeldingene her? Avtalte at han kunne ringe meg igjen i neste uke så skulle jeg ha et svar til han da.
Hei Gunhild! Vi setter stor pris på at du har hatt en god dialog med en av våre strømselgere. Avtalen du har fått tilbud om har 9 kr i påslag, og det stemmer i forhold til det du har blitt presentert med tanke på fordelsprodukter. Ser at dere skal forsette dialogen, og vi vil gjerne besvare alle dine spørsmål. Det er viktig for oss at du blir fornøyd. Vi har 9 måneder bindingstid, det er korrekt. Vi gir deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Hilsen Espen SkandiaEnergi
Jeg har spart veldig mye i løpet av tiden jeg har brukt skandiaenergi!
Utrulig useriøse selgere som ikke opplyser om bindingstid på 9 måneder. Blir senere oppringt av 2 damer som går på repeat uansett hva man sier. Styr unna disse useriøse folkene!
Hei Maria Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder informasjon når strømavtalen inngås. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi
Byttet fra fjordkraft til denne useriøse strømleverandøren. Måten deres produkt blir solgt på er helt kritisk dårlig. Selger løy/informerte ikke om bruddgebyr. Jeg var litt treg med å lese dokumentene som kom å posten, men når jeg først gjorde så jeg at det var et bruddgebyr. Jeg spurte i telefonen når avtalen ble inngått om det var noe som helt form skjulte kostnader. Noe det dyrt og hellig ble avkreftet. Siden SkandiaEnergi bevist lurte meg sendte jeg en Mail til de. Det som så skjer er ikke noe svar på Mail, men en jente som ringer meg og åpenbart er litt i ubalanse. Jeg spør om å få opptak av telefonsamtale hvor avtale ble inngått, dette skulle vise seg å være umulig å svare på, men jenta snakket som et lykkehjul om hvor seriøse SkandiaEnergi var. Jeg forteller henne videre at jeg føler meg lurt, da nærmest brøler hun i telefonen; ha en fin dag videre og legger på...! Kan ikke annet enn å le av denne behandlingen. Når du leser svarene fra SkandiaEnergi på bytt.no kan man jo lure. Er ikke mye anger å spore her heller. Jeg betalte bruddgebyr og glemmer hele saken. Har ingen respekt for firmaer som bruker «råselgere» til å selge deres produkter. Og enda mindre når det ikke er tegn til anger i ettertid heller. Dette er et firma som etter min mening bevist spekulerer i at folk betaler bruddgebyr og tjener ekstra penger på denne måten. Sendte min historie til Forbrukerrådet og fikk bekreftet at det hadde kommet mange klager.
Hei Geir, Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss.Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Alle kunder informasjon når strømavtalen inngås. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. I forhold til Forbrukerrådet så kan vi ikke se å ha mottatt hverken klager eller henvendelser i forhold til denne saken eller noen andre saker. Hilsen Espen SkandiaEnergi