Tibber opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Appen, saman med Tibber Pulse, gjer at vi har full kontroll på straumforbruket. Den gir varsel om ein står i fare for å overstige kapasitetsgrensa i nettleige, og dermed få dyrare kapasitetsledd. Selskapet kommuniserar godt, og prøver ikkje å lure deg over på ei dyrare avtale.
Når Tibber nå krever forskuddsbetaling for strøm, så krever de altså betalt for en vare de kanskje skal levere. Og ikke minst overfører de risiko fra seg selv og til kunden. For dersom dette er et krisegrep, så er risikoen også høy for at selskapet plutselig leggerninn årene, og kundene sitter igjen med tap på flere tusen kroner.
- Endrer prisbetingelser på kort varsel - App og API ustabilt - Support setter seg ikke inn i saken
Å være bank for Tibber er uaktuelt. De kan ikke kreve forskuddsbetaling på varer de ikke har levert.
Oversiktlig og fin app. Der får jeg informasjon om alt jeg trenger. God kundeservice.
Jeg blir matt av kritikken mot Tibber. Tibber har gjort en fantastisk innsats for strømkunder siden de kom på markedet. Du betaler kun 39 kr/mnd. for at du skal få strøm til lavest pris uten noe påslag fra Tibber. Argumentet om at kundene er bank for Tibber er feil, det er heller motsatt. I realiteten så er det Tibber som er bank for deg som kunde. Da Tibber kjøper billigst mulig strøm må de handle i markedet, og Tibber må forholde seg til sine leverandører. Alternativet er å være låst til en leverandør som dikterer prisen, sjeldent bra. Tibber betaler for din strøm, og med 15 dagers kreditt til deg, så er effekten at endringen Tibber har gjort bare at Tibber er mindre bank for deg, i et volatilt marked. De 15 dagene Tibber estimerer forbruk blir motregnet på neste faktura, så når endringen først er innført betaler du ikke mer strøm, selv om jeg har stor forståelse for at endringen kan virke brutal ved innføring. Skjerp dere! Dette er prisen for at Tibber skal levere lavest pris til deg. Lykke til hos andre aktører! Jeg blir hos Tibber, garantert🤘
Vi ble hos Tibber til tross for nye faktureringsmetode, men nå er det nok. Estimatet for de to første ukene av desember er helt hinsides fornuft. Når vi 10. Desember har er forbruk på 1300 kr, hvordan kan man da forsvare at estimert strømforbruk er over 4000 kr for de to første ukene av desember? Mener Tibber virkelig at vi skal bruke strøm for nesten 3000 kr på 5 dager? Hele poenget med Tibber faller jo bort. De markedsførte seg ved at man enkelt kunne følge med og ha full kontroll på forbruk og kostnader. Nei, takk for oss. Håper alle bytter!