BlueStep Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
De er dyre, men jeg holdt på og miste huset pga en micro innkassoregning og Bluestep reddet meg, jeg søkte hjelp hos alle banker jeg fant, alle sa nei, så er du i krise og har noe og sette i pant så er de bra og raske til og hjelpe deg, sitter du der og ikke aner hva du skal gjøre og huset skal tvangsselges så er bluestep ett bra sted og begynne, du får pustepause og kan når du vil få en bank til og refinansiere lånet med bedre betingelser, når du har fått roet deg ned og orker og ta tak i ting igjen, de reddet huset mitt, og nå har jeg fått refinansiering i en av de store norske bankene, Nordea, så Bluestep var der når ingen andre tørte og hjelpe til, så er du sliten og rådløs ring de, greie folk, men dyrt, men det var fantastisk og få beskjed av eiendomsmegleren, Gratulerer så flott, da slipper vi og tvangsselge huset ditt, så de var der når ingen andre hjalp til :-)
Veldig dårlig bank, og veldig dårlig jeg oppleve. Så jeg anbefaler ikke folk at velg den.
Holder ikke ord. Gir muntlig tilbud som er langt rimligere enn det skriftlige som kommer i etterkant. Skriflig med "skyhøye" etablerings gebyr. Og renten flere prosent høyere enn muntlig. Skal ta kontakt og gi svar neste dag. Det tok 5 dager. Så ber de om mer dokumentasjon som de i grunn kunne ha sagt ved første gangs kontakt. Drar ut tiden. Så akseptere de ikke Bank Id signatur på søknad. Ytterlige mer tid til spilles.
De låner ikke til folk med liten inntekt, ikke hør på filmene det er ikke sant. Dette er en bank som lover og folk trur de skal få hjelp. Etter papirer er sendt inn hører du ikke mere i fra de. Er skuffende da du de gir et lite håp men etter det ikke hører noe. De hjelper ikke alle som de sier, ikke med leilighet i bakgrunn heller
Rask behandlingstid. Enkle å forholde seg til. Fått den løsningen jeg var ute etter. Litt dyrere men det er greit da det oppveier de skyhøye rentene jeg har på kreditt kort og smålig.
BlueStep veldig bra og nyttige ved førstegangs hjelp men får du problemer med økonomien etter de har hjulpet så viser de ingen forståelse, man skal stå der i telefonen og forklare til noen folk som tjener 3 ganger så mye som en selv.. Hvorfor man har brukt for mye penger, selv om man ikke har hatt ferie på 7 år. Selv om man bare har levd normalt de er arrogante og tror de har hele vettet. Hva forventer de egentlig av folk som er lavtlønte. Hva vet de om hvordan det er å ha lite penger.. De er ikke ute etter å hjelpe, de er som andre banker ute etter fortjeneste .
Utad forsøker de å gi inntrykk av at de hjelper folk med problemer.... Nesten av veldedighet. De fokuserer på at man ikke selv kan noe for at man har kommet i en uheldig situasjon og ikke får lån i vanlige banker. Dersom man får problemer ETTER å ha fått lån hos de viser de seg fra en annen side og viser overhodet ingen vilje til samarbeid, betalingsordninger etc. Da er det oppsigelse av lånet. Før man tegner avtale er man hjertelig velkommen til deres kontorer, ETTER man har fått lånet kan man bare glemme å få til et møte, de vil kun ha telefonisk kontakt. En annen ting som man selvfølgelig vet før man tegner lån hos de, men som er på grensen til uetisk, er de sinnsykt høye omkostninger på toppen av lånet. En annen "uheldig" side ved denne banken er at de selv (ansatte) Har gitt fiktive anmeldelser av banken. https://www.dinside.no/okonomi/bluestep-ga-seg-selv-full-pott-pa-facebook-kan-vaere-ulovlig/68824976
Hei Maat, Det er veldig beklagelig at du har dette inntrykket av oss. Vi opplever ofte at mange ikke kan noe selv for at de har havnet i en slik situasjon, og at det er uforutsette ting som har dukket opp for den enkelte. Når man har inkasso, for mye forbrukslån eller kreditter oppleves det ofte at de tradisjonelle bankene ofte sier nei. Mens vi veldig ofte får til en løsning for kundene våre. Etter man har fått lån hos oss prøver vi så godt vi kan å vise forståelse for å komme frem til en løsning sammen med kunden. Men vi har flere retningslinjer som vi må forholde oss til, og kan dessverre ikke hjelpe alle. Våre omkostninger er noe alle kundene får informasjon om og som står i lånedokumentene kundene leser igjennom før de signerer, og er ikke noe vi prøver å skjule. Når det kommer til Facebook ble alle anmeldelser fjernet når vi ble gjort oppmerksom på de reglene og er noe vi sterkt beklager. Mvh, Jonas