Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Byttet fra Sbanken da de startet nytt regime. Bulder fungerer meget bra til mitt bruk!
Hei Einar! Herlig å høre at Bulder fungerer bra for deg! Det er mange som har gjort som deg etter at Sbanken ble en del av DNB. Vi skal jobbe knallhardt for å holde deg like fornøyd med valget ditt i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Deres AI er helt tragisk og har du "litt" ting som skjer på nett, for eksempel slik som oss, en nettside som betales og noen systemer, må du hele tiden drive å dokumentere ting. Veldig tidkrevende, i tillegg at de ikke hører på deg. Jeg ble ringt opp fordi jeg lagde en Firi konto for eksempel - de måtte ha masse informasjon på dette. - ting som er billig er som regel........
Hei Ole Skulle ønske vi hadde noe AI som jobbet for oss, men det har vi ikke. Forstår ikke helt hva du mener med dokumentere ting hele tiden. I forbindelse med boliglånssøknad kan det i noen tilfeller være behov for ekstra dokumentasjon. For eksempel om en av dere er selvstendig næringsdrivende. Er det det du tenker på? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg. Hilsen alle oss i Bulder :)
Savner å finne hva renter er hos dere på siden min. Også sparerenter..
Hei Sparern Renten din på boliglånet finner du ved å trykke inn på boliglånet i appen. Renten på sparing finner du ved å trykke inn på sparekontoene dine, eller opprette en ny sparekonto. Du kan også se alle våre renter her https://www.bulder.no/om-oss/priser/ Hilsen alle oss i Bulder :)
Å flytte boliglånet til Bulder Bank er det lureste vi har gjort! Jeg setter pris på at alle får den samme renten, uavhengig av hvor "flink" man er til å mase seg til fordeler. Her trenger man ikke kjenne noen for å få det man har krav på. Veldig greit med automatisk justering av boligverdi også. Den vil aldri bli helt perfekt siden verdien avhenger av flere ting enn bare beliggenhet og størrelse, men gir en god pekepinn. At vi til og med får kundeutbytte, er helt topp! Så til det vi savner: Vi er to godt vokse personer uten allverdens interesse for apper. I tillegg er synet bare sånn passe, så vi foretrekker ofte å bruke pc fremfor telefon. Men nettbanken til Bulder kan bare brukes på telefon, og vi synes den er mindre oversiktlig og vanskeligere å lese (blant annet på grunn av fargevalget) enn den vi bruker hos Sparebank1. Appen er langt fra selvforklarende, og jeg har flere ganger måttet kontakte kundeservice for å finne frem. Derfor har vi valgt å fortsette vårt kundeforhold i den gamle banken også, fordi vi finner deres nettløsning og app mer oversiktlig og mye enklere å bruke enn Bulders. Det blir litt tungvint når vi må overføre penger fra den ene banken til den andre hver måned for å betale boliglånet, så vi ser frem til at Bulder inkluderes i listen over banker der man kan overføre automatisk, samt til en enklere app og pc-løsning.
Hei Linda Så bra å høre at dere er fornøyd med å flytte lånet til Bulder og at dere koser dere med automatisk lavere rente og kundeutbytte. Vi er helt enig. Vi er for åpne og transparente priser, og tror ikke på skuffetilbud og bare gode vilkår for de som ringer og pruter. Du har helt rett. Boligverdien blir aldri 100 %. Det klarer ikke en megler eller takstmann alltid å forutsi perfekt heller. Men vi opplever at de aller, aller fleste kundene våre mener det treffer bra. Vi har ingen planer om å utvikle en tradisjonell nettbankløsning. Vi bruker all vår kraft og ressurser på appen. Fargevalg, spesielt med hensyn til de som har utfordringer med synet er noe vi diskuterte så nylig som forrige uke. Til slutt vil vi bare si at bruk oss der dere mener vi er best og andre der dere mener de er bedre. Det er bare bra å forsyne seg med det beste fra forskjellige banker om man trives med det. Hilsen alle oss i Bulder :)
Eneste negative er at når jeg prøver å endre forfallsdato blir det gjort om til fast overføring med fast beløp. Har ikke samme beløp på f.eks strømregning hver måned, så da får jeg ikke endret forfallsdato.
Hei Jan Så bra at du stort sett er fornøyd! Når du snakker om å endre forfallsdato, mener du på e-faktura eller avtalegiro da? Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg. Det skal ikke måtte være sånn som du beskriver det her. Hilsen alle oss i Bulder :)
Sparekontovisningen er for kryptisk. Gått i fellen å bli overkule. Tok lang tid før jeg fant den. Lag en ordentlig liste over kontoer og lånet på en side. Kron klarer begge deler.
Hei Rune Takk for innspillet om at Sparekontovisningen er for kryptisk og bedre oversikt generelt. Du har helt rett i at Kron er flinke! Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg la egentlig inn 4 stjerner, men det føltes feil å trekke en vel stjerne pga avslag på lån fordi Bulder ikke har nok erfaring med hussalg i mitt område. Akkurat den biten er kjip, da jeg har en relativt god og trygg økonomi, med jobb som leder i statlig bedrift. Men.. når det kommer til selve nettbanken så er den utrolig genial, og lagt opp til å gjøre sparing mer «gøy». Deilig med en litt uformell bank, men som på aller høyeste alvor tilbyr kundene trygghet og det lille ekstra som gjør at man ønsker å være kunde. Den daglige bruken er et enormt løft fra ellers kjedelige og enkle kontosammendrag. Her får man vite i detalj hva man bruker penger på, og kan sette opp detaljerte budsjett.
Hei Jo Wow! Takk for fem stjerner, selv om du fikk avslag på boliglånssøknaden din. Forstår veldig godt at det er frustrerende. Vi trenger et visst volum av omsatte boliger i ditt område for å være sikker på verdiestimatet på din bolig. Det betyr ikke at området er dårlig, eller boligen din har lav verdi. Vi er opptatt av å kunne være sikker på denne verdien for å kunne gi deg så lav rente som mulig. Det gjør vi ved å beregne belåningsgraden hver måned, basert på boligverdien din. Den gode nyheten er at dette kan endre seg. Det er ikke sikkert det skal så mange kjøp og salg til i området før du er innenfor grensen. Følg med :) Så gøy å høre at Bulder fungerer godt for deg ellers og at du liker vår uformelle tone. Det er nok av formelle banker der ute. Bank trenger ikke være traust og kjedelig for å være sikkert og trygt. Vi krysser fingrene for noen snarlige kjøp og salg i ditt område. Hilsen alle oss i Bulder :)
Ønsker nettbank. Synes det er tungvint med kun app.
Hei Marilyn Å fokusere all vår kraft på appen er et bevisst valg. Vi har ingen planer om å komme med en nettbank. Vi forstår at dette kan være uvant for noen, men de fleste kundene vi snakker med som er skeptisk til dette blir fort vant til å gjøre alle banktingene sine på mobilen. Vi håper det gjelder for deg også. Hilsen alle oss i Bulder :)
Var enkelt å flytte boliglån, rente og utbytte er gull og god mobilbankløsning. Eneste som trekker ned er at det ikke ble gitt noen grunn til at jeg ikke fikk innvilget tilsvarende kredittkort som jeg har i Sbanken. Hadde jeg fått opprettet dette hadde jeg flyttet alle konti og kort til Bulder.
Hei Sigurd Så bra å høre at det var enkelt å flytte boliglånet og at du er fornøyd med renter og utbytte. Det stemmer at det er en del som får avslag på både kredittkort og på boliglån. Noen ting har gjort det vanskeligere enn før å få kredittkort eller boliglån. For eksempel gjeldsregisteret og økende renter. Har du kredittkort eller annen kreditt i gjeldsregisteret, så plikter alle andre banker å anse denne gjelden som opptrukket, selv om den ikke er det - når de skal vurdere betalingsevnen din. Det kan derfor slå negativt ut å ha mange tilgjengelige kredittkort andre steder, selv om du ikke har brukt en krone av denne kreditten. Det kan derfor være lurt å avslutte kreditter du ikke har tenkt å bruke før du søker om ny. Økende renter gjør det også vanskeligere å få lån. For alle banker må beregne at du klarer å betjene gjelden din med et påslag på dagens renter. Jo høyere dagens renter er, jo vanskeligere blir det å kunne betjene påslaget på dagens renter. Ta kontakt med oss om det er noe du lurer på. Hilsen alle oss i Bulder :)
En enkel og grei bank, med flott kundeservice. Lave boliglånsrenter og grei rente på sparepengene. Mangler dog mulighet for betaling til utland (foreløbig).
Hei Anne Så bra å høre at du er fornøyd. Det høres ut som Bulder fungerer bra for deg. Bra å høre at du er fornøyd med enkelheten, kundeservice og rente på boliglån og sparing. Det stemmer. Enn så lenge har vi ikke funksjonalitet for betaling til utlandet. Hilsen alle oss i Bulder:)
Gikk fra Sbanken, da den ble overtatt av DNB. Har ingen grunn til å angre på det.
Hei Trond Så bra! Det er mange kunder som har kommet fra Sbanken etter at de ble en del av DNB. Vi vet at dette er kunder som er godt vandt og har høye forventninger til banken sin. Vi skal gjøre alt vi kan for å sørge for at Bulder gjør deg like fornøyd i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder :)
Til nå bare positive opplevelser . håper på enda lavere boligrente. + med kundeutbytte
Hei Janni Så bra å høre at du bare har hatt positive opplevelser. Når du har valgt Bulder skal du være trygg på at du har skaffet deg en boliglånsrente som alltid er blant de laveste, også over tid. Ja, sant kundeutbytte er en herlig bonus :) Hilsen alle oss i Bulder :)
Planen var å kun flytte boliglånet, vi satt igjen med opplevelsen av at vi fikk bedre hjelp hos Bulder som er "ubetjent" enn fra banken vi hadde fra før - som er en av landets største banker og som har hatt oss som kunde i 20 år. Flyttet raskt både brukskonto, lønnskonto og alle sparepengene til Bulder. Herlig app som er arti å bruke, og når man får bedre renter på både lån og sparepenger er det ingenting å lure på. Sparekonto for barn og kreditkort med cashback er det eneste Bulder ikke dekker for vår del.
Hei Håvard Så bra å høre at opplevelsen med å flytte over var god, og ikke minst at dere er så fornøyd med hjelpen, betingelsene og appen dere nå har fått. Det høres ut som Bulder fungerer godt for dere. Takk for innspill om sparekonto for barn og kredittkort med cashback. Hilsen alle oss i Bulder :)
Søkte, og fikk avslag, til tross for at vi har under en brt årslønn i gjeld, estimert egen kapital på 85%. Ingen begrunnelse, annet enn automatisk avslag.
Hei Tom Forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen begrunnelse. Vi har fått flere tilbakemeldinger på dette og jobber med å gi bedre begrunnelse der vi kan. Hilsen oss i Bulder:)
Pga en feil i deres system kan jeg ikke søke om kredittkort. Dvs, det rapporteres feil og da må jeg vente 30 dager før jeg kan søke på nytt. I mellomtiden har jeg ikke noe kort. Nå har jeg ventet 6 mnd. Kundeservice mener jeg bare skal bruke mitt debetkort tilknyttet lønnskonto ved netthandel og slikt. Virker ikke spesielt seriøst. Hvis det er så vanskelig å få kredittkort tør jeg ikke tenke på hvordan det vil bli å flytte boliglånet.
Hei Evenrud Fikk du beskjed om at det var en feil i våre systemer? Det stemmer at det er en del som får avslag på både kredittkort og på boliglån. Noen ting har gjort det vanskeligere enn før å få kredittkort eller boliglån. For eksempel gjeldsregisteret og økende renter. Har du kredittkort eller annen kreditt i gjeldsregisteret, så plikter alle andre banker å anse denne gjelden som opptrukket, selv om den ikke er det - når de skal vurdere betalingsevnen din. Det kan derfor slå negativt ut å ha mange tilgjengelige kredittkort andre steder, selv om du ikke har brukt en krone av denne kreditten. Det kan derfor være lurt å avslutte kreditter du ikke har tenkt å bruke før du søker om ny. Økende renter gjør det også vanskeligere å få lån. For alle banker må beregne at du klarer å betjene gjelden din med et påslag på dagens renter. Jo høyere dagens renter er, jo vanskeligere blir det å kunne betjene påslaget på dagens renter. Det høres ikke ut som du har hatt en god opplevelse med søknaden eller med hjelpen du har bedt om fra oss. Vi står klar til å hjelpe deg bedre neste gang du tar kontakt. Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg har nå flyttet boliglånet mitt til Bulder bank og dette gikk ganske smidig. Dessverre så har jeg ikke har mulighet til å teste ut appen før bank bytte. Det jeg reagerer på er at jeg nå har valgt å betale inn ekstra penger på lån fra brukskontoen til lånekontoen (begge eies av meg i Bulder bank). Pengene er blitt trukket fra brukskontoen, men har forsvunnet i intet hos Bulder bank og vil først dukke opp på boliglånskontoen om to dager. Jeg er en tidligere kunde av Danske bank og overføring av penger mellom kontoer jeg eier innad i banken gikk umiddelbart. Kundebehandling var også veldig dårlig og kundebehandleren mente at dette er bare noe jeg måtte skjønne at det er greit at pengene er borte inn i systemet i to dager før de dukker opp tilbake i lånekontoen min.
Hei Ena Når du gjør en ekstra innbetaling forsvinner ikke pengene dine i intet, selv om du opplevde det slik. Det skal du være trygg på. Det tar to virkedager før saldoen på boliglånet ditt oppdaterer seg. Forklaringen på dette er at det er ulike kontosystemer som må samhandle, og det tar noe tid. Men etter denne tilbakemeldingen fra deg har vi sett at måten vi kommuniserer i appen ved en ekstra innbetaling ikke er god nok. Vi kommer nå til å endre dette, for å gjøre deg og andre kunder mer trygg på at selv om du ikke ser oppdatert saldo umiddelbart er pengene dine trygge og den ekstra innbetalingen registrert. Takk for god og nyttig tilbakemelding. Hilsen alle oss i Bulder:)