Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Orket ikke krangle med DNB hvert år om å justere boligrenten. Selv om jeg var SAGA (gull) kunde var det et stress. Med Bulder får jeg ikke bare adskillig lavere rente men også rentekutt automatisk så jeg slipper å krangle med banken hver gang renten burde være lavere. Appen er også den beste på markedet selv om den har noen bugs og forbedringspotensiale. Kundeservice svarer kjapt.
Hei Espen! Du har skjønt det! Du skal slippe å passe på banken, og du skal få det du har krav på. Så bra at du liker appen. Vi legger ned utrolig mye arbeid i den og den blir bare råere for hver dag. Nylig gjorde vi flere oppdateringer som løftet appen enda mer. Har du for eksempel sjekket ut "Pengebruk"-funksjonen? Vi skal lage mye mer gøy - og fortsatt holde deg fornøyd! Hilsen gjengen i Bulder
Reklamerast over heile landet skal det men må tydlegvis bu i storbyen skal "roboten" klare å gjere verdivurdering. 4-5 boligsalg innanfor ein radie på 1km siste året var hvertfall ikkje nok..
Hei Ole Det stemmer at vi ikke klarer å fastsette verdi på alle boliger i Norge. Men vi går heldigvis langt utenfor bare byene. Vår automatiserte metode for verdivurdering av boliger dekker ca 80 % av Norge. Skjønner likevel at det er frustrerende for deg når du ikke kan søke lån hos oss. Med 4-5 salg det siste året så er det ikke sikkert du er langt unna at vi kan estimere. Kom gjerne tilbake og sjekk oss ut senere.
Bulder Bank tilbyr lån til varig uføre . Vi byttet til Bulder Bank for2 måneder siden .
Jeg flyttet boliglånet og fikk god hjelp underveis av vennlige rådgivere. Dessverre undervurderer de behovet for nettbank; oversikt og regningsbetaling blir veldig knotete på en liten mobiltelefon. Å flytte alle autotrekk, kontoliste etc. tar evigheter og blir lett feil når du skal gjøre alt via mobil. De har heller ikke en løsning for kredittkort. Jeg endte derfor med å beholde gamlebanken for regninger og daglig bruk, mens bulder får banklånet.
Hei Ulrik Først så må jeg nok skuffe deg og si at vi aldri kommer med en nettbank-løsning. Som du sier går vi for "alt via mobilen". Visste du at du kan ta bilde av avtalegiroene dine i gammel bank med mobilen, og *knips* så har du flyttet dem til Bulder. Det samme kan du gjøre med regninger. Betalt dem med å ta et bilde med appen. Flere kunder velger nå gjøre fakturabetaling via oss, fordi det er enklere å ta bilde med mobilen enn å trykke KID-nummer inn i nettbanken. Men her er preferansene forskjellig. Du må finne ut hva som funker best for deg. Men vit at vi legger all vår prestisje inn i at du skal ha den beste mobilopplevelsen når du åpner Bulder. Hilsen gjengen i Bulder
Hadde et godt inntrykk av Bulder, moderne, lav rente og få gebyrer. Så ingen steder at de krevde 100% pantsettelse uavhengig av lånesum. Hadde ikke behov for å pantsette eiendommen for et lån på 1/5 av panteverdien.
Hei Stian! Du er ikke den første som spør om dette. Forklaringen på hvorfor vi ønsker 100 % pant er at vi da vil kunne sette deg automatisk ned til en lavere rente med en gang du kvalifiserer for det. Men om du har et lån som er under 50 % av boligverdien så har du allerede vår beste pris. Vi kommer nå til å endre praksis for pantestørrelsen på lån for kunder med belåning som er lavere enn 50 % av boligverdien. For disse kundene vil fremover sette panteverdien til 75 %. For kunder med veldig lave belåningsgrader så kan vi ta individuelle vurderinger av pantestørrelsen – slik at den blir på mest mulig hensiktsmessig nivå sammenlignet med lånestørrelsen og boligverdien. Forresten, selv om banken har pant som er større en lånesummen vil den ikke ha rett til å drive inn mer enn det kunden skylder ved mislighold av lånet. Håper det var forståelig formulert. Hilsen gjengen i Bulder Bank.
Her må det grunnleggende matematikk på plass i appen (androidversjonen). Mye useriøst i appen som ikke blir rettet opp selv om "gjengen" har blitt gjort oppmerksom på det. På nedbetalingsplanen min blir feks 16000 i avdrag og 2000 i renter til 24000 totalt!? Jeg fikk tilbud om å få riktig nedbetalingsplan på mail, men jeg ønsker å ha riktig nedbetalingsplan i app (jeg vil ha det lettvint). Andre rare ting er feks at siste betaling jeg har gjort visstnok er i 2030 (10 år frem i tid), mens den egentlig var den 1 sept 2020. Og nei, jeg veksler ikke med innfrielsesdato her, som er et eget punkt (eller "innfris dato" som dere har valgt å kalle det).
Hei Trond Her hjalp du oss å finne to visningsfeil i appen. Dette har vi nå fått fikset. Ditt skarpe blikk har nå gjort Lånedetaljer-siden i Bulder-appen bedre. Takk for tipset. "Gjengen" i Bulder :D
Vi har prøvd å søke, men får bare beskjed om at det ikke kan gis lån til oss. Hva som skal til, kan jeg virkelig ikke forstå, da vi har under 50% belåning av vår bolig, og kun 30000 i kredittkort utenom. Vi har også 7-sifret inntekt, og er voksne mennesker med ryddig økonomi. Merkelig også at ved bare å legge inn personnummer, får man avslag, altså før man har lagt inn inntekt, lånebeløp osv. Virker useriøst. Styr unna!
Hei Tone Det kan være at dere bor i et område der vår automatiske prisvurdering av boligen ikke er presis nok. I de tilfellene kan vi ikke gi lån. Da skal det stå på skjermen sammen med avslaget. Dersom det er dette som er tilfelle så vet vi det allerede når du har tastet inn personnummeret, da dette er knyttet til boligen din i registrene. Hilsen gjengen i Bulder Bank