Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk først et avslag på mail etter veldig lang behandlingstid tid. Det var tydelig et standard svar som de sender ut til alle som ikke får lån da en så at opplysningene i svaret ikke var i samsvar med mine opplysninger i søknaden. Jeg fikk veldig høy score på kredittvurderingen og skulle bare låne 20 prosent av verdiene på boligen. Tenkte å flytte lånet fra Nordea. Jeg ringte de opp igjen og snakket med en mann og forklarte nærmere min situasjon. Da sa han at han skulle se på søknaden på nytt og lovet å ringe meg tilbake hvilket han aldri gjorde. Lurer jo litt på hvilke kunder banken ønsker å ha. Tydeligvis ikke de med god sikkerhet. Det er helt greit å få avslag, men lang behandlingstid og dårlig kundebehandling gir meg et dårlig inntrykk av banken. Gikk så til Sbanken hvor jeg fikk lånet innvilget raskt og effektivt.
Hei Trond Skjønner at du ikke er fornøyd med opplevelsen din. Vi må se på hva som har skjedd her, for dette er ikke vanlig hos oss. Det håper jeg du tror oss på. Eller se på vurderingen vår her på bytt.no som bevis. Vi liker ikke å skuffe noen, og håper vi får sjansen til å rette opp inntrykket en annen gang. Takk for tilbakemeldingen - selv om du ikke ble kunde hos oss denne gangen. Hilsen alle oss i Bulder :)
Utmerket erfaringer med Bulder bank og renter og gebyrer
Hei Martin, Fantastisk å høre at du er fornøyd med Bulder! Tusen takk for omtalen🤜🤛 Ha en strålende dag videre! Hilsen oss i Bulder
Bulder er en moderne app bank som gjør mye rett. Imdilertid har de ingen web versjon og har ingen planer om å lage det. Dvs om du mister tlf eller bruker en litt gammel en. Så har du ikke tilgang til pengene dine. Selv om du har tilgang til bankid. For meg er det viktigste med en bank er at det er tilgjengelig når jeg trenger det. Og her failer bulder spektakulært.
Hei Aksel Bra å høre du synes vi gjør mye rett, til tross for at du ikke liker at vi ikke har bygget en egen nettbank. Grunnen til det vet du kanskje allerede, men gir deg uansett den korte forklaringen på hvorfor. Å velge bort web-versjon er et aktivt valg fra vår side, fordi vi heller vil lage en fantastisk brukeropplevelse på mobil, enn en halvgod på mobil og web. Og ikke minst, vi tror på alle mulighetene som finnes i en native app som ikke er en innpakket versjon av web-versjonen, slik mange andre banker har. Men du har rett i at det gjør det sårbart å miste telefonen. Selv om man er ganske sårbar som kunde i annen bank også, dersom du er på reise, mister telefonen og for eksempel baserer innloggingen din på BankID på mobil. Mister du telefonen, så har du fremdeles kortet ditt som fungerer som før. Trenger du hjelp til å betale en regning eller hva som helst annet før du har fått deg ny telefon, kan du være trygg på at vi hjelper deg med alt du trenger om du kontakter vår support. Takk for tilbakemeldingen din. Hilsen alle oss i Bulder :)
Søker du lån, må du bli totalkunde før de behandler lånesøknaden! Fikk avslag og klipte bankkortet.
Hei Vidar! Her tror jeg du har misforstått noe. Vi har ingen krav om at du må bli totalkunde. Det kan du lese alt om her https://faq.bulderbank.no/sok-boliglan/ma-jeg-flytte-hele-kundeforholdet-til-bulder Vi behandler søknadene digitalt og automatisk, og du får svar på søknaden din uten å måtte bli kunde. Alle som oppretter et kundeforhold og laster ned appen vår får tilsendt et kort. Men det er ingen krav til bruk av dette eller å bli totalkunde for å flytte lånet til Bulder. Hilsen alle oss i Bulder :)
Det var svært enkelt å flytte boliglånet til Bulder bank. Fikk lavere rente og bedre betingelser .
Hei Sjur, Det blir vi strålende glade for å høre! Velkommen til Bulder😎 Ha en energirik dag videre! Hilsen oss i Bulder
Etter å ha brukt samme storbank igjennom alle år valgte jeg å bytte til Bulder Bank som hadde gode rentebetingelser på mitt boliglån som gjorde at jeg fikk ned min boliglånsrente med ca ett prosentpoeng. I tillegg til at etablering av kontoer har vært greit så har det vært en enkel avgjørelse. Håper på gode rentebetingelser også i tiden som kommer.
Hei Steinar, Fantastisk at du kunne spare såpass mye på å flytte til Bulder😎 Vi skal jobbe knallhardt for å være blant de rimeligste også fremover🤜🤛 Ha en energirik dag videre! Hilsen oss i Bulder
Veldig greit å flytte boliglån. Eneste jeg lurer på er hvor dere finner bolligverdien den er mye lavere hos dere enn andre steder.
Hei Så bra du synes det var enkelt å flytte lånet, Eirik! Det jobber vi hardt for å få til. Boligverdien din finner vi via en underleverandør. Det er som du sier flere aktører som kan gi verdiestimater på boliger, og det pleier ikke være store forskjeller mellom disse. Kanskje kan det være at det nylig har blitt gjort noen salg i ditt nabolag som den ene aktøren har fanget opp og den andre ikke? Verdien din oppdateres igjen like over månedsskiftet til mars. Du kan sjekke igjen da, og se om det fremdeles er stor forskjell. Hilsen alle oss i Bulder :)