Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bytta til Bulder da det ble offentlig at DNB hadde kjøpt opp Sbanken. Jeg vil ha Apple Pay og det er ikke forenelig med DNB. Bulder har en del kul funksjonalitet og mobilappen fungerer utmerket! Anbefales!
Hei Jon! Du er ikke den eneste som byttet da Sbanken ble kjøpt av DNB. Apple Pay blir bare mer og mer populært som betalingsmetode, og vi skjønner godt hvorfor! Bra å høre at Bulder fungerer så godt for deg. Hilsen alle oss i Bulder:)
Nå har jeg vært kunde i 2 år og er strålende fornøyd med banken. De utvider stadig tilbudet sitt i appen. Et tips for å få mest mulig renter ut av lønna er å opprette en sparekonto i appen. Alt som ikke skal brukes umiddelbart settes inn der og jeg får akkurat nå 3,82% rente. Når jeg trenger pengene overfører jeg kostnadsfritt og uten begrensninger penger til lønnskontoen. Trenger jeg å nevne at de har de beste rentene på lån? Eller at debetkortet også går på Apple Pay?
Hei Ronny! Så bra å høre at Bulder fungerer så godt for deg! Helt riktig, det kan være lurt å flytte pengene over på sparekontoen for bedre rente. Vi har ingen begrensninger i antall uttak eller krav til beløp for å få den gode renten. Det er mange som deg som digger å bruke Apple Pay. Ha en herlig dag! Hilsen alle oss i Bulder:)
Tenker på sine kunder. Raske og gir kunnskaps rik hjelp.
Hei Steinsound Det stemmer. Du skulle bare visst hvor mye vi tenker på dere, kundene våre. Det er kanskje derfor vi ble målt til å ha Norges mest fornøyde bankkunder i 2023 i en måling gjort av EPSI. Takk for fem stjerner! Hilsen alle oss i Bulder :)
Bor litt utafor selve byen Mo I Rana. Men pga av at det selges for lite boliger her så kan deres digitale greie ikke finne ut hva eiendommen vår er verdt , ergo vi får ikke byttet til bulder om vi ønsket det aldri så mye.... så en bank som ikke akkurat støtter de små bygdene i mine øyne. Og E takst er vistnok ikke godtatt... så ikke en bank for hele folket i Norge akkurat, uansett hvor digital man ønsker å være i dagens digitale samfunn.....
Hei Hilde Det stemmer. Vi skjønner godt at dette er frustrerende. Vi betjener Norge digitalt uten noen kontorer. Det betyr at vi ikke har lokalkunnskap om alle områder i landet. Derfor lener vi oss på en underleverandørs vurdering av alle boliger i Norge. I områder der det er få kjøp og salg vil disse estimatene ikke være presise nok til at vi kan bruke dem som grunnlag for å låne ut penger. Når en bank låner ut penger ligger sikkerheten for lånet i boligen. Det er derfor ikke bare selve verdien av boligen som er relevant, men også om den kan selges til denne verdien, dersom kunden ikke betaler tilbake pengene de har lånt hos banken. Sannsynligheten for at boligen vil kunne selges til verdien sin beregnes ut fra om andre boliger i området blir solgt til verdien sin. Dersom det er få eller ingen boliger i området som selges/kjøpes har vi altså ikke god nok informasjon til å kunne gi ut et lån. Den gode nyheten er at dette kan endre seg. Dersom det kommer noen kjøp og salg i ditt nærområde vil estimatene bli bedre og du vil kunne få lån i Bulder. Dette har skjedd for flere av våre kunder. Vi krysser fingrene for at det blir noen kjøp og salg i området ditt og at vi kan gi deg lån i Bulder i fremtiden. Hilsen alle oss i Bulder :)
Det er et mareritt å få registrert kortet i betalingstjenester, når jeg legger inn det gamle kortet fra Sbanke så går det igjennom på første forsøk. Men kortet fra Bulder må jeg prøve mange ganger, og kortet blir bare avist, for så om noen timer gå igjennom, aldri hatt dette problemet med andre banker, brukt enormt mye tid på å flytte alt over til Bulder. Kan virke som om de ikke har gode nok løsninger enda, vil ikke anbefale denne banken.
Hei Morten Forstår godt at det var frustrerende å ikke få registrert kortet. Dette er ikke et vanlig problem. Brukte du den dynamiske CVV-koden i appen, eller den som står på kortet ditt? Det kan også hende at det har vært tekniske problemer akkurat når du forsøkte å registrere kortet. Hilsen alle oss i Bulder:)
Får ubegrunnet avslag på flytting av boliglån til Bulder pga. deres automatiserte system. Kundeservice kan ikke forklare hvorfor jeg får avslag, og ber meg prøve på nytt etter noen måneder. Har dere ingen innsikt i hvordan deres automatiserte system sin algoritme fungerer, og hvordan den kalkulerer en kredittscore? Jeg har en belåningsgrad på 30% (eier 70% av egen bolig), og størrelsen på mitt gjenværende boliglån er på akkurat 1,5 ganger så mye som min årsinntekt (150% av min årslønn). Dette burde være helt trygge tall for å passere kredittsjekken. Deres automatiserte system treffer sikkert greit på gruppenivå, men det er mange enkeltsaker som får ubegrunnede avslag. Her hadde det vært greit med hvertfall en forklaring på avslaget (med tall og kalkulasjoner) som ble brukt i deres verktøy for kredittsjekken (en ide for utviklerene). Eller et enda bedre forslag er at de som får et ubegrunnet avslåg hvertfall får muligheten til å snakke med en rådgiver/økonom om deres søknad (manuell søknad gjennom en av bankens ansatte i stedet for et strengt automatisert verktøy). Tenk litt over forslagene som jeg presenterer i denne omtalen. Dere kan potensielt få flere tusener av kunder som vil flytte deres boliglån til Bulder. Jeg håper ikke at det er pga. få ansatte i Bulder at potensielle kunder ikke har mulighet for å snakke med kunderådgiver/økonom manuelt.
Hei Betina Du har helt rett. Vi er ikke gode nok på å gi gode avslag per i dag. Vi ønsker å gi så presise og forståelige avslag som mulig. Her skal vi bli bedre. Det er ikke alltid et avslag har en enkelt forklaring. Det kan være flere grunner. Du har muligheten til å kontakte en rådgiver dersom du ønsker det. Under "Hjelp & kontakt" på nettsidene våre ser du hvordan du gjør det. De automatiserte prosessene er med på å kunne holde boliglånsrentene våre lave. Reglene og kriteriene vi setter treffer godt på gruppenivå. Men vi ser at det er flere enkelttilfeller der vi ikke treffer like godt, og der en menneskelig rådgiver ville truffet bedre. Vi jobber hele tiden for å luke bort disse. Du har helt rett i at ut ifra de tallene du deler her burde søknaden din gå gjennom. Men det er altså mer enn bare disse tallene som vurderes. Hilsen alle oss i Bulder :)
Gruet meg til å flytte avtalegiro osv ved bankbytte. Det var gjort ved ett tastetrykk. Bruker kun mobilbank, og aktiv bruker av apple watch. Det å ha Apple Pay var avgjørende, men banken er super på mange måter.
Hei Vebjørn! Herlig å høre at du er godt fornøyd med valget og at det var en smidig opplevelse å bli kunde. Helt enig, Apple Pay er en suveren måte å gjøre betalinger på. Velkommen til Bulder! Hilsen alle oss