Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Bulder
1 948 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.3
Bra
1 948 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#3
Utmerket
Bulder er rangert
#3 av 116 dagligbanker
83%
Utmerket
83% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 948 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
1 229
344
118
89
168
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no

Først tilbyr de deg lån, så du blir kunde, får 2 kontoer og kredittkort, så avslår de lånet.

Omtale av  Y

4 leiligheter som sikkerhet, belåningsgrad 47%, under 5X og millioninntekt = avslag. Forstå det den som kan. Hadde ikke tenkt å klage eller skrive anmeldelse, men når dere fortsetter å spamme meg flere uker etter jeg har slettet "kundeforholdet", blir jeg sur!

Svar fra Bulder
27.01.2023 10:58

Hei Y Forstår at det kan være irriterende. Det er ikke vårt ønske å "spamme deg". Det du har fått er nok påminnelser om å fullføre søknadsprosessen du har startet. Disse får man selv om man er kunde eller ikke, for det skal være mulig å søke lån i Bulder uten å måtte være kunde først. Disse påminnelsene vil stoppe opp av selg sev. Men vil du fjerne dem raskere er den beste måten å gjøre det på å logge inn og slette den påbegynte søknaden din. Hilsen alle oss i Bulder :)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Feil boligverdi og avtalebrudd.

Omtale av  Christoffer

I Bulder får man lån i forhold til belåningsgrad. Når jeg søkte havnet jeg innenfor 55%, men etter at søknaden var ferdigstilt hadde de justert oss slik at vi havnet på 57%, og dårligere rente. Dette var pga av de hadde justert ned verdien på boligen med flere hundretusen etter at vi hadde startet søknadsprosessen. Vi fikk ingen beskjed om dette. Prøvde å kontakte kundeservice flere ganger, men får bare et generisk svar om at rente blir satt ut fra belåningsgrad. Får ingen svar på hvordan de kan justere boligverdien på den ene uken låneprosessen tok, uten å gi oss noen form for beskjed om dette. Etter min mening har avtalen blitt inngått på falske premisser. Det står ganske klart på sidene deres at de aldri vil justere boligen ned i verdi, men de gjør tydeligvis dette etter at du har startet en flytteprosess (før prosessen er fullført). Svært skuffet over det som skulle være et ukomplisert kundeforhold. Må være den eneste banken i Norge som ikke gir deg den avtalen du får når du søker, og i tillegg nekter å fikse opp etter seg. Har startet prosessen med å flytte etter bare en uke.

Svar fra Bulder
03.03.2023 13:43

Hei Christoffer Forstår at det har vært frustrerende å først komme innenfor 55 % belåning og deretter havne over. Vi oppdaterer alle boligverdier månedlig. Når man først har blitt kunde, slår et boligprisfall aldri ut til ugunst for deg som kunde. Man får ikke høyere rente om belåningsgraden stiger som følge av endring i boligverdien. Men om dette skjer i prosessen mens man holder på å bli kunde, er det ikke noe vi kan gjøre med det. Vi kan ikke gi lånebetingelser på historisk boligverdi. Forstår at det kan være frustrerende om boligverdi synker før søknadsprosessen er fullført. Men slik må det være. Hadde det gått andre veien, at boligverdien steg mens prosessen pågikk, kunne du fått bedre rente. Hilsen alle oss i Bulder :)

Føler meg endelig i 2023 og ikke 2010

Omtale av  Zhabrail

Kan si at at dette er den mest moderne mobilbanken i Norge. Liker designen og hvor enkel den er å bruke.

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:54

Hei Zhabrail Utenom et spennende fotball-VM er det ikke så mange grunner til å ønske seg tilbake til 2010. Helt enig der! Så bra å høre at Bulder fungerer godt for deg og at du føler du har gått fra fortid til nåtid i banklivet ditt. La oss gå for fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder

Bra betingelser, firkantet service

Omtale av  Erlend

Ønsket å flytte alt over fra Danske Bank fra Bulder, boliglånet gikk veldig fint å flytte men når det kom til bankkort og kredittkort måtte jeg ha hjelp av kundeservice via chat var det lite hjelp å få. Har felleskonto med min kone for felles utgifter, men å bestille et familiekort og muligens et felles kredittkort. I danske bank gikk dette veldig fint å bestille men hos bulder måtte ektefelle selv kontakte bulder selv om jeg oppga all informasjon til min ektefelle og kortet trekker fra konto som står i mitt navn. Vi prøvde også å bestille kredittkort med samme ramme som i Danske Bank (ca 1 månedslønn), her fikk vi bare beskjed om at vi ikke hadde betjeningsevne for kredittkort hos bulder. Når jeg spurte kundeservice om dette fikk jeg bare beskjed om at bulder sin kalkulator var streng og kunne ikke si noe om vi kunne få kort med lavere ramme eller om det ble lettere om vi stengte det gamle kredittkortet i danske bank. Eneste beskjed var å prøve igjen om 30 dager, men det var ikke sikkert det gikk da heller. Vurderer å bare la boliglånet bli og bruke danske bank som dagligbank.

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:54

Hei Erlend Takk for tilbakemeldingen din. Deling av konto setter du enkelt opp selv i appen. Vi er prisnipielt alltid "strenge" når det kommer til å opprette banktjenester i andres navn. Der må kunden det gjelder selv gjøre handlingene som kreves for å få tjenestene. Dette er av hensyn til den andre partens sikkerhet og rettigheter. Det stemmer at regelsettet for kredittkort hos oss nok sikkert er strengere enn mange andre steder. Vær også klar over at med stigende renter og stigende priser så blir likviditetsberegningen strammere for alle. Det betyr at det nok er mange som vil få avslag på et kredittkort i dag som de gjerne fikk innvilget for noen år siden. Vi håper dere tar kontakt med oss om dere trenger hjelp og tror dere vil bli fornøyd med å bruke Bulder til mer enn lån. Men det er ingenting i veien med å bare ha boliglånet hos oss dersom dere ønsker det. Bruk oss der dere mener vi er best, og andre der dere mener de er bedre. Hilsen alle oss i Bulder

Dårlig bank

Omtale av  Kari A. H

Veldig skuffet over denne banken. Lett og bli kunde, veldig vanskelig å slette kundeforholdet igjen og få ut rentepengene. Vi fikk ikke lån, ba om lån innenfor 30% av biligverdi, men fikk avslag. Hvordan i all verden kan det være mulig når vi er to voksne mennesker med inntekt, drittbank med dårlig kundeservise rett og slett

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:54

Hei Kari Det er synd å høre at dere har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det kan være mange grunner til et avslag, og ikke alle er like tydelige eller forståelige for kunden. Bulder er også gjerne litt mer firkantet i forståelsen av inntektsbildet enn det banker som går gjennom søknadenen helmanuelt er. Husk også at med stigende renter (bankene må ta høyde for margin over dagens nivå), stigende priser på husholdningsutgifter så blir beregnet likviditet lavere og mange vil nok oppleve at de ikke ville fått et lån i dag, som de fikk for noen år siden. Hilsen alle oss i Bulder

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Utrolig fornøyd

Omtale av  Cathrine

Alt gikk fort og greit:) Veldig fornøyd med Bulder Bank.

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:54

Hei Cathrine Så herlig å høre at du er fornøyd! Vi skal fortsette å holde det sånn. Hilsen alle oss i Bulder

Lettvint og praktisk

Omtale av  Ole K

Godt grensesnitt for å gjøre alt i mobil app. Kunne vært bedre varsel om nye meldinger i innboks

Svar fra Bulder
15.02.2023 09:54

Hei Ole Så bra å høre at Bulder fungerer godt for deg. Takk for innspillet om at meldinger i innboksen kan gjøres tydeligere. Hilsen alle oss i Bulder

Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener
Har tilegnet profilen
Bulder deltar på Bytt.no

Bulder har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Bulder besvarer omtaler

Bulder har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Bulder henter ikke inn tilbakemeldinger

Bulder benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR