Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Veldig fornøyd med bytte til Bulder . Appen er enkel , gode rentevilkår på lån og ikke minst på sparekonto. Ett ekstra pluss er utbytte mulighet. Meget fornøyd kunde 👍
Hei Nina! Så bra å høre at du er fornøyd! Du har skjønt hva vi er gode på: appen, boliglån og sparekonto! Og ikke minst, muligheten for kundeutbytte. Det er en fin bonus. Vi skal jobbe på videre for at du fortsatt skal kunne være en meget fornøyd kunde! Hilsen alle oss i Bulder :)
Nei det er ikke så rart dere ikke finner boligen min... den er solgt. Rart grunnlag for å ikke få søke om lån
Hei Glenn Per dagst dato håndterer Bulder flytting av eksisterende lån, og ikke nytt lån i forbindelse med kjøp av ny bolig. Så om du ikke har en bolig i dag, kan du heller ikke søke lån i Bulder. Hilsen alle oss i Bulder :)
Søkte et lån innefor 65% på ca 3,5 x inntekt, inkludert her skulle også et mindre smålån bakes inn. Dette var ikke mulig å hensynta i den (litt for) enkle app-søknaden. Har tipp topp kreditt-rating. Lån kunne ikke behandles, greit nok, men ingen forklaring eller tilbakemelding på hva som var grunnen til dette. Det mest overaskende var kunde"service" sin totalt manglende interesse i å hjelp til med å få lagt inn andre relevante forutsetninger, for eksempel nedbetaling av kredittkort, ei heller et pip om hva som var årsaken til avslag. Rett og slett en forvirrende opplevelse og følelsen av bortkastet tid. Det blir på lykke og fromme hvem som får lån og ikke når det ikke opplyses om spesielle forutsetninger eller andre ting for å få lån, og ikke om årsaken til avslag. Mest irriterende er at du må bli kunde før du kan søke lån, dette er vel bevisst for å pynte brura for et fremtidig salg av banken. Skal legges til at jeg har boliglån fra før og aldri fått avslag med de forutsetninger jeg har, forholdsvis lav belåningsgrad mht boligverdi og inntekt. Derfor mildt sagt forvirret og ganske irriterende.
Hei Stian Det er dumt å høre at du har opplevd søknadsprosessen som forvirrende og sitter igjen med følelsen av bortkastet tid. I Bulder må du ikke bli kunde for å søke lån. Du trenger heller ikke bli kunde før du faktisk vet at du får lånet. Først når vi skal innfri lånet i gammel bank og utbetale nytt lån trenger vi at du blir kunde. Her har du kanskje missfortstått noe i prosessen? Norske banker blir strengt regulert i hvordan vi for eksempel skal vurdere smålån, forbrukslån og kredittkort. Har man som kunde for eksempel en kredittkortramme på 100.000 kr, men ikke brukt en krone av dette - er banken man søker boliglån i pliktig til å vurdere all denne kreditten som tatt i bruk, og at den skal nedbetales over kort tid. Dette gjør at man kan få tilskrevet mye høyere månedlige kostnader i sin privatøkonomi enn det man faktisk har. I noen tilfeller gjør det at kostnadene til kunden blir vurdert så høye at banken ikke kan innvilge boligån etter forskriftene banken er pålagt. Derfor oppfordrer vi alle kunder som har kredittkort eller andre kreditter som ikke er i bruk, å slette disse. For alle banker du søker lån hos vil måtte forholde seg til disse kredittrammene som om de faktisk er tatt i bruk og at hele rammen er belånt. Retningslinjene bankene opererer under er altså pålagt en streng holdning til kredittrammer. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Nå har bulder reservert 1500.kr i en uke etter bensin fylling. Kontakt med banken som sier de ikke kan gjøre noe. Jeg har ikke gitt dem tillatelse til å bruke mine penger i en uke uten at jeg får rente på dem. De bruker kundens penger til egne formål, uten å gi noen info om dette, så snart er det dine penger som reservers og blir gitt til meg. Min reservasjon heves med andres penger. Stygg sirkel.
Hei Trond Det er drivstoffselskapet som gjør reservasjonen på din konto, ikke Bulder Bank. Det vanlige ved fylling av drivstoff er at stasjonen reserverer 1500 kr umiddelbart, deretter slipper de forskjellen mellom det du fyller for og de 1500 kr med det samme. Penger som er reservert går ikke ut av konto, men blir gjort midlertidig utilgjengelig for å sikre dekning til det du kjøper. Vi kan ikke slette reservasjoner uten samtykke fra bedriften som har utført den. Håper pengene dine er tilbake på konto nå. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Vart frista til å prøve ut Bulder Bank sitt konsept og la inn verdien på dei to husa mine, det eldste brukte eg e-takst for 5 år tilbake for å være sikker på å ikkje kreve for mykje. Når lånet er innvilga ser eg at dei har brukt kjøpesummen på 2,04 MNOk i 2003 som verdi! Det sjølv om markedet har stege 265% i den perioden og e-taksten frå 2017 var på 4,75 MNOK (deagen ser 5,5 MNOK) . Lite trøst at eg no får ein ny automatisk takst på 3,42 MNOK. Svært motstrebersk kundebehandling ala "computer says no". Ikkje noko stort problem for meg, men eg ønsker verkeleg banken ei lysande framtid og det får dei ikkje på denne måten, spesielt ikkje nå banken svarar med den tonen dei gjer. Så no byttar eg igjen etter å ha prøvd dette ut.
Hei Geir Ved boliglånssøknad bør du benytte en e-takst som er 6 måneder eller ferskere. Når en e-takst legges inn vektes verdien i e-taksten mot den automatiske taksten. Jo eldre e-taksten er, jo mindre vektes summen i denne. Vi skriver mer om dette på nettsidene våre https://faq.bulderbank.no/sok-boliglan/ma-jeg-ha-en-e-takst-for-a-endre-verdien-pa-min-bolig Dersom du har fått boligen automatisk taksert til 3,42 millioner, så er det denne summen vi bruker for å bergen hvilken belåningsgrad du har og hvilken rente du skal ha. Våre flinke kundebehandlere har i sjelden grad mulighet til å overstyre det de automatiske beregningene vurderer. Derfor kan de heller ikke alltid endre på det du og andre kunder ønsker. Hilsen alle oss i Bulder Bank
Har bare opplevd strålende service ved kontakt og det var forholdsvis enkelt å bli kunde. Liker aller best hvor lett det er å ha oversikt over økonomien, med pengebruk oversikten, sparing og oversikt hus. Enkel å bruke og føler jeg har omtrent alt jeg kan ønske meg fra en bank, selv om det kun er mobilbank.
Hei Kristine! Så bra at Bulder-appen fungerer så godt for deg. Vi legger ned mye arbedi i at det skal være enkelt for deg å ha oversikt over pengebruk, sparing og boliglån. Og ja, sant det funker helt fint å gjøre alt på mobilen!? :) Hilsen alle oss i Bulder!
En bank jeg forholder meg lite til, da alt bare fungerer fint og appen inneholder alt jeg trenger. For mitt behov tilfredsstiller den alt på en problemfri måte. Jeg regner med at for mange kunder vil denne banken være for enkel og tilby for få tjenester, men det jeg setter pris på er at den gir meg det jeg behøver lett tilgjengelig. Den er appens svar på det skandiabanken var på nett når den kom.
Hei Børge! Vi tror at du og resten av våre kunder har ganske mye på listen over ting som er viktigere å bruke tid på enn bank. Vi liker derfor veldig godt å høre at du føler at du slipper å bruke tid på banken din - spesielt når alt fungerer problemfritt som du sier. Du har helt rett, Bulder er ikke for alle. Men det høres ut som vi er en god match med deg og dine kundebehov, Børge! Ha en fantastisk dag :) Hilsen alle oss i Bulder :)