Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
En meget bra og enkel app som faktisk fungerer optimalt. Kundeservice er ikke får mange som - tast 1,2,3,4 ovs
Mangler noe så grunnleggende som bank id. Billig lån og enkel søknadsprosess, men fullverdig bank er det ikke.
En bank som gir utbytte, og passer på at hvis huset stiger i verdi går renten ned.
Det gikk greit og forholdsvis kjapt å skifte huslånet over til Bulder. Fikk greie og artige oppdateringer underveis, og råd på chatten. Gjennom dette byttet har jeg faktisk spart mange tusen kroner per år, og det kan aldri være feil! For meg er det litt uvant å bare forholde meg til en app, men venner meg til det.
Det meste fungerer greit i banken, men hvor blir det av renter på innskudd. Har flere hundre tusen stående over en måned nå på konto til 0.2% rente men ingen renteinntekter så langt.
Jeg flyttet boliglånet til Bulder Bank og det gikk forsåvidt enkelt og greit å søke. Stusset over at det var ingen måte for meg å følge med på saksgangen. Søknaden går inn i et sort hull og så er det bare å vente på å bli kontaktet. Innimellom kom det en mail med en bekreftelse på at jeg ikke var glemt. Når jeg da fikk lånet innvilget, ønsket jeg å legge til et rammelån da jeg er i gang med oppussing. Men her stoppet det helt opp. I flere uker gikk jeg og ventet på å bli kontaktet uten å høre et pip. Ikke fikk jeg noen bekreftelse på at søknaden min var mottatt heller. Til slutt ringte jeg selv og fikk raskt vite at man ikke kan ha både bolig- og rammelån samtidig. Dette hadde jeg ikke blitt orientert om, det står faktisk ingensteder at dette ikke er mulig. Jeg fikk fra andre beskjed om at det istedet var enkelt å øke lånet ved behov. Men her igjen så søker man og så venter man, og venter...noe jeg hadde sluppet med et rammelån. Mens jeg ventet tok jeg noen runder med meg selv ift om jeg hadde gjort rett i å flytte til Bulder, Bank. Min konklusjon er at totalopplevelsen av kundeservice og appen gjør at jeg umulig kan fortsette å være kunde der. Kontoutskriften i appen, som noen andre nevner her, er helt hårreisende mangelfull og appen ellers er svært uoversiktelig. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan ha kontroll på økonomien sin med bruk av denne. Appen vitner om et umodent produkt med et grensenitt som ikke har vært testet lenge nok før lansering. Bulder Bank prøver å være nytenkende og retter seg med all sannsynlighet mot yngre kunder, men den gir ikke den oversikten og tryggheten man ønsker. Så jeg flytter fra Bulder Bank igjen for dette er ikke bra nok for mitt behov.
Bulder Bank har så langt vært flink og hyggelige. Da jeg fikk lånet for signatur, fremgår det at Bulder vil tinglyse pant i eiendom med bortimot det doble i forhold til lånet på 35% av verdi. Vil dette medføre at hvis jeg ønsker å kjøpe en hytte, så er tinglyst pant/belåningsgraden så høy at det vil sette begrensninger for fremtidige behov? Hvorfor kan ikke Bulder event. tinglyse reellt lån med 1.pri? Jeg har sendt en forspørsel og venter i spenning på svar.
Hei Rånny! Så bra å høre at du synes vi har vært flink og hygglig så langt! Årsaken til at vi tar pant på høyere beløp enn lånesummen er blant annet for å ha dekning for eventuelle fremtidige opplåninger og for at du skal slippe å betale nytt tinglysingsgebyr. Siden vi har automatisk rentejusteringbasert på belåningsgraden din ønsker vi også å unngå at andre banker legger inn pant og andre lån uten at vi blir informert fra disse. Dersom hyttekjøp blir aktuelt er det bare å ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med det. Du får mer utfyllende svar i den kanalen du kontaktet oss. Hilsen gjengen i Bulder