Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Sandnes Sparebank
2.2
22 verifiserte omtaler

Sandnes Sparebank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sandnes Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
22 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#111
Forferdelig
Sandnes Sparebank er rangert
#111 av 116 dagligbanker
27%
Dårlig
27% anbefaler Sandnes Sparebank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 22 omtaler om Sandnes Sparebank

FILTRER OMTALER
5
1
1
3
12
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sandnes Sparebank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Total mangel på service

Omtale av  Rannis G

Min mor på 75 år ville ha pengene fra min avdøde fars konto over til seg. Vi var i banken i Stavanger og spurte om de kunne fikse det, fikk beskjed om å logge inn på nettbanken og skrive melding om det som vi ville ha gjort. Hun kan ingenting om data, og jeg måtte hjelpe. Hva hvis hun ikke hadde noen som kunne hjelpe? Helt kokko at de er så vanskelige med eldre folk. Takk Gud for at jeg har en annen bank.

styr unna

Omtale av  Siri

Har vært kunde i over 20 år og tidlig var de gode med bra betingelser og løsningsorienterte rådgivere. Rådgiverne nå bryr seg lite om å hjelpe kunder, de bare svarer enkelt og ønsker ikke å prøve å følge hva du mener eller å hjelpe til å gjøre den økonomiske situasjonen til kundene lettere. I tillegg er det tider de ikke svarer på epost, og om de svarer kan det gå dager og uker i mellom hvert svar. Nettbanken er også dårlig.

Dyrt og dårlig.

Omtale av  Pål

Dyrt og talentløse rådgivere. værste banken jeg har brukt til boliglån (av 3)

Sterk misnøye med kunderådgiver

Omtale av  Frank S

Jeg hadde en kunderådgiver i Sandnes Sparebank som var ekstremt frekk. Jeg ringte banken/k min kunderådgiver og spurte om jeg kunne få legge på/belåne mitt boliglån med 50 000. Han spurte hva jeg skulle bruke pengene til eventuelt, noe jeg i utgangspunktet ikke trengte å svare på men jeg sa allikevel at jeg hadde interesse i en aksje som jeg håpet kunne gi god avkastning over tid. Da startet min kunderådgiver og ymse frampå om at dersom jeg hadde innsideinformasjon om denne aksjen så var dette straffbart. For det første så hadde jeg ingen informasjon på innsiden og at han i det hele tatt yter frampå om at jeg har det er ekstremt frekt og upassende. For det andre så skulle også denne idioten fortelle meg at det var straffbart , for hvem vet vel ikke det...

Hjelpsomme og humørfylte kundebehandlere

Omtale av  Torleif

Får alltid god hjelp til å ordne opp i problemer som kan oppstå.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Overnærvøsitet

Omtale av  Bjørn E. N

Som bedriftskunde kan du ikke overføre penger til din privat konto i samme bank Du må betale som regning .Er det helg får du de over helga .Det de er redd for er hvitvasking men trenger jeg å hvitvaske allerede rene penger?? Skatteetaten styrer her og de er overnervøse Mitt råd slutt å kriminalisere vanlige folk og skill mellom bart og snørr . Det er ingen plass det finnes mere mobbeoffre og skoletapere enn i staten RYDD OPP

Grunnlurt

Omtale av  Ulf B

Blev oppringt for en del år siden om forslag for å investere i fonder. Jeg ønsket lav risiko fonder. Etter 1.5 år hadde jeg tapt 70000 kr. Konklusjon: en amatør til rådgiver og jeg rundlurt.

Svarte aldri på søknad om lån/kundeforhold

Omtale av  Ja

Hadde en runde med bankbytte og tenkte at Sandnes Sparebank som lokalbank var ett godt alternativ til de store dyre bankene uten kundeservice. Etter å ha lagt inn opplysninger og fått bekreftelse på mottatt søknad, hørte jeg aldri noe fra banken - ganske overraskende da jeg anser min økonomi som godt over gjennomsnittet. Man blir selvfølgelig skeptisk til kundeservice når de ikke klarer å følge opp forespørsel om kundeforhold.

Uverdig behandling av veldig gammel kunde!

Omtale av  Ingrid

Er oppriktig såret og skrekkelig redd over at denne bank, den gule bank, ikke evner å veilede sin gamle kunde som nå er 91 år til det riktige låneprodukt. Den gule bank! 10 år siden et senior lån ble avtalt med da en dame på 81. Hun forstår ikke så godt slike ting men stoler på at banken gjør det rette. Og det kan godt være at det var det riktige da! 10 år er gått. Kunden lever i beste velgående nå nesten 91. Frisk men med demens i lett grad. Uten å vite at hver måned øker hennes senior lån med over 13500 kr. Og det blir bare høyere og høyere. På et år økt med nesten 140 000. Neste år enda høyere. 3/4 av lån brukt men det som gjør det så gale er rentene på dette lånet. Det «forrenter helt vilt» seg så mye at alt av verdier spises opp. Ja for hun kommer til å leve lenge! Genene tilsier det Hun ønsker at et barn/oldebarn/barnebarn skal overta hennes hus en gang. Det som står på tomten fra hennes foreldres gård fra en gang i tiden. Hun har alltid bodd der. født og oppvokst der. Nå 91 år. Framtidsfullmakt er skrevet i den tro at alt er under kontroll, med sine døtre. Det mangler bare den setning som sier: rett til å endre/ta opp lån på vegne av fullmaktsgiver. Da hadde alt vært i orden. Status: Senior lånet kommer til å spise opp alt av verdi i den eiendom om hun lever så lenge som vi tror hun kommer til å gjøre. Ser vi på brødre og foreldre av henne, vet vi at det er veldig sannsynlig Vi de pårørende som nå skal ta vare på henne, er helt rystet at banken låser oss helt ute fra det lån. Vi får ikke tilgang til å endre lånet, vi får ikke se lånet. De vil ikke snakke med oss sammen med vår mor. @juridisk i banken: hva med verdighet? Hva med å gjøre det rette? Gi henne mulighet til å få et lån hun kan betale ned på med grei rente i stedet for å robbe henne for hennes verdier. Hvordan kan dere «stenge i begge ender»? Vi døtre får ikke se eller gjøre noe med lånet. Min mor med demensdiagnose får ikke se eller gjøre noe med lånet. Hvem kan da? Det er flere grader av demens. Og min mor er enda der at hun forstår hva som er rett og galt. Hennes verdier i livet og hennes identitet fullt tilstede. Hennes korttidsminne skorter. Banken vil ikke snakke med henne. «Hun har jo demens»…… Skremmende og ekstremt uverdig av en bank å ikke følge opp sine gamle kunder og tilby rett type veiledning og lån når de vet at «de ville gjort det anderledes om det var deres forelder»! Hvor kan vi få hjelp?

Prøvde å snyte eks kunde for kundeutbyttet

Omtale av  Monica

Avsluttet kundeforholdet etter sterk misnøye og manglende tillit til banken. Fikk brev i etterkant der jeg ble informert om at jeg hadde rett på kundeutbytte og ble bedt om å sende mitt nye kontonummer til banken på mail. Dette er i henhold til informasjonen på nettsidene. Problemet var at jeg sendte informasjonen til banken, men mottok aldri pengene til tross for gjentatte purringer. Til slutt sendte jeg saken til forliksrådet som heller aldri fikk svar fra banken. Banken dømt til å betalen utbytte og saksomkostninger ved fraværsdom. Synes det er graverende og uprofesjonelt at jeg måtte gå til retten for å få penger som banken var enig i at jeg hadde krav på. Anbefaler ikke denne banken...

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig kunderådgivning

Omtale av  Ellen S. H

Jeg er enig i omtale vedr dårlig kunderådgivning hvis du har penger til overs. Styr unna Den Gule Banken da. I henhold til telefonsamtale ble jeg anbefalt fastrente konto og jeg sa klart ifra om at rentene på den kontoen ville jeg ha overført hvert år, ingen problem fikk jeg til svar. Men problemet kommer når en vil ta ut renteinntekter for foregående år. De kan ikke tas ut ved å betale gebyr heller! Denne inntekten skal det betales skatt av. En kundeveileder skal etter min mening ikke villede kunder på denne måten.

Krevde gebyr på 2500,- kr for et uttak på 8,65,-.

Omtale av  Rune L

Klargjorde en sprekonto med uttak på 8,65,- kr og ble regnet som ett av årets uttak Superkonto (ikke binding) noe som utløste gebyr på 2500,- kr for å overføre til fastrenteavtale. Unødig firkanta kundebehandling. Lokalbankers styrke er å bruke hodet, vise skjønn. Her stryker Sandes Sparebank.

ELENDIG KUNDE SERVICE

Omtale av  Siri V

Jeg ønsket å opprette en sparekonto hos Sandnes Sparebank. Dette skulle være en fastrente konto på et ikke ubetydelig beløp. Disse menneskene som jobber der er helt utilgjengelige, også på nett. Jeg fikk ingen hjelp, heller ikke kunde behandler. Det er umulig å få tak i disse menneskene. Jeg vil ALDRI i livet anbefale denne banken til noen. Styr unna hvis du har penger til overs 🥶

Gysla fine folk

Omtale av  Tore

Gode folk, hjelpsomme og fleksible. Har vært kunde i over 10 år

God service, hjelper når det trengs

Omtale av  Toralv

Jeg fikk god hjelp med lån til ny bolig ved samlivsbrudd. Jeg kom ørlite over grensen til 5 ganger inntekt, men dette har banken lov til i noen prosent av lånene dersom sikkerheten ellers er god. Nå skal det også være klart at jeg synes det er urimelig at jeg skal stå til ansvar for hele lånet som faktisk da var delt med min eks. Det lån jeg melder i ligningen er jo bare halvparten. Det burde også vært en selvfølge at et lån kan deles i to ved samlivbrudd. Om det er banken eller regelverket som svikter her vet jeg ikke. Jeg er godt fornøyd med service. Det er lett å få hjelp raskt. På minus siden er jeg ikke fornøyd med kontoutskrifter som kommer i nettbanken. Før hadde jeg alt på papir i kronologisk rekkefølge og kunne gå tilbake til når som helst for å sjekke inn og ut av konto. I dag mister jeg de fortløpede ettersom det kommer nye meldinger inn. Å lagre kontoutskriftene er tidskrevende og upraktisk. Jeg skulle også ønske at nettbanken tillot meg å sette opp regnskap ved å gruppere trekk og innskudd. Jeg har ikke erfaring med andre banker så jeg vet ikke hva som tilbys av andre.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig kundebehandling

Omtale av  Kirsten

Avslag på lån til vår datter etter mange mailer frem og tilbake. Vi skulle være kausjonister med pant i en av våre 3 boliger. De tok kredittvurdering på oss (jeg og mann) som om det var vi som skulle ha lån. Ble etter det fortalt at vi hadde for lav lønn til å gi pant i en av eiendommene. Heldigvis finnes det andre banker (Vår datter fikk lån på timen :). Da er det bare å si opp fondsparingen vår der, og flytte alle konti til en annen bank. Takk for oss!

Sandnes Sparebank

Har ikke tilegnet profilen
Sandnes Sparebank deltar ikke på Bytt.no

Sandnes Sparebank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Sandnes Sparebank besvarer ikke omtaler

Sandnes Sparebank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Sandnes Sparebank henter ikke inn tilbakemeldinger

Sandnes Sparebank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR