Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg flyttet boliglånet til Bulder Bank og det gikk forsåvidt enkelt og greit å søke. Stusset over at det var ingen måte for meg å følge med på saksgangen. Søknaden går inn i et sort hull og så er det bare å vente på å bli kontaktet. Innimellom kom det en mail med en bekreftelse på at jeg ikke var glemt. Når jeg da fikk lånet innvilget, ønsket jeg å legge til et rammelån da jeg er i gang med oppussing. Men her stoppet det helt opp. I flere uker gikk jeg og ventet på å bli kontaktet uten å høre et pip. Ikke fikk jeg noen bekreftelse på at søknaden min var mottatt heller. Til slutt ringte jeg selv og fikk raskt vite at man ikke kan ha både bolig- og rammelån samtidig. Dette hadde jeg ikke blitt orientert om, det står faktisk ingensteder at dette ikke er mulig. Jeg fikk fra andre beskjed om at det istedet var enkelt å øke lånet ved behov. Men her igjen så søker man og så venter man, og venter...noe jeg hadde sluppet med et rammelån. Mens jeg ventet tok jeg noen runder med meg selv ift om jeg hadde gjort rett i å flytte til Bulder, Bank. Min konklusjon er at totalopplevelsen av kundeservice og appen gjør at jeg umulig kan fortsette å være kunde der. Kontoutskriften i appen, som noen andre nevner her, er helt hårreisende mangelfull og appen ellers er svært uoversiktelig. Jeg kan ikke skjønne hvordan noen kan ha kontroll på økonomien sin med bruk av denne. Appen vitner om et umodent produkt med et grensenitt som ikke har vært testet lenge nok før lansering. Bulder Bank prøver å være nytenkende og retter seg med all sannsynlighet mot yngre kunder, men den gir ikke den oversikten og tryggheten man ønsker. Så jeg flytter fra Bulder Bank igjen for dette er ikke bra nok for mitt behov.
Bulder Bank har så langt vært flink og hyggelige. Da jeg fikk lånet for signatur, fremgår det at Bulder vil tinglyse pant i eiendom med bortimot det doble i forhold til lånet på 35% av verdi. Vil dette medføre at hvis jeg ønsker å kjøpe en hytte, så er tinglyst pant/belåningsgraden så høy at det vil sette begrensninger for fremtidige behov? Hvorfor kan ikke Bulder event. tinglyse reellt lån med 1.pri? Jeg har sendt en forspørsel og venter i spenning på svar.
Hei Rånny! Så bra å høre at du synes vi har vært flink og hygglig så langt! Årsaken til at vi tar pant på høyere beløp enn lånesummen er blant annet for å ha dekning for eventuelle fremtidige opplåninger og for at du skal slippe å betale nytt tinglysingsgebyr. Siden vi har automatisk rentejusteringbasert på belåningsgraden din ønsker vi også å unngå at andre banker legger inn pant og andre lån uten at vi blir informert fra disse. Dersom hyttekjøp blir aktuelt er det bare å ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med det. Du får mer utfyllende svar i den kanalen du kontaktet oss. Hilsen gjengen i Bulder
Helt sjukt at du ikke kan se bankkonto nummer og KID nummer på utførte betalinger, dette gjør banken mer eller mindre ubrukelig. Kundesupport prøver å hjelpe deg men det er usikkert om de bare er trollete eller om de bare ikke har peiling på hva de holder på med. Fikk tilsendt akkurat de samme elendige opplysningene jeg fikk fra appen som ikke hjalp meg noe.
Du ser nemt kontonummer og annet under "detaljer" på hver enkelt transaksjon 👍
Bestilte flytting av boliglån, og hele prosessen var lekende lett. Brukervennlig og morsom(!) app, kjapt svar på chaten.
Hei Joakim, Velkommen om bord som Bulder-kunde! Fantastisk å høre at du er fornøyd med appen og flytteprosessen😎 Hilsen oss i Bulder Bank
Knallbra og moderne mobilbank med gode betingelser på lån, men det er helt, helt utrolig at banken ikke har støtte for Apple Pay enda. Kan ikke brukes som daglig bank når de av politiske grunner ikke støtter verdens mest brukte og populære mobilbetaling.
Hei Mats, Takk for tilbakemeldingen! Supert å høre at du er fornøyd med appen og lånebetingelsene😎 Når det gjelder Apple Pay, så vet vi at mange av kundene våre ønsker seg dette, og vi vurderer det fortløpende. Skriv deg gjerne på interesseliste her, så vi får et bedre bilde av hvor mange dette gjelder: https://www.bulderbank.no/roadmap/applepay Hilsen oss i Bulder Bank
Jeg har "alltid" vært en fornøyd kunde i sbanken men blir aldri en DNB kunde. Når jeg nå fant bulder bank må jeg si at jeg ikke hadde ventet meg det så bra. Hadde faktisk gruet meg til å flytte alle giroavtalene men med foto scanning av kidnummer ble det nesten gøy.
Hei Stein, For en fantastisk tilbakemelding! Vi må jo ta det som et tegn på at vi har gjort noe riktig når kundene synes det er gøy å flytte AvtaleGiro😂 Vi skal jobbe knallhardt for at du skal få mange flere gode Bulder-opplevelser også i fortsettelsen🤜🤛 Hilsen oss i Bulder Bank
Kan ikke gi pris på boliglån da min bolig visstnok ikke ligger i et område med nok salg for å gi grunnlag for beregning. Det selges boliger hver uke i nabolaget..... Er på jakt etter et alternativ til Sbanken hvis de blir kjøpt opp av DNB, men må nok leite videre.
Hei Marit Det stemmer. For å kunne verdisette boligen din presist nok så trenger vi at det er gjennomført nok salg av boliger i ditt nærområde de siste årene. Dette er viktig for oss fordi vi bruker verdien av boligen din til å finne ut hvor mye du kan låne, og hvilken rente du skal få. Vi oppdaterer boligprisen din månedlig for å hele tiden sjekke om du kan få lavere rente. Dette fungerer ikke i de omårdene der det er få salg av boliger. Det betyr ikke at boligen din er lite verdt. Det betyr bare at det er vanskelig å få bekreftet verdiene på boligene dine i ditt område, til det trenger man boligsalg. Vi dekker per i dag omtrent 90 % av Norge, men forstår at det er kjedelig for deg at vi ikke dekker ditt område. Lykke til i jakten på ny bank. Hilsen oss i Bulder