Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dette må være det dårligste forsøket på "Bank" jeg har vært borti. Selve søkeprosessen var smertefri, men når alt var på plass så ble det kontant avslag uten noen form for grunn. Samlet husstandsinntekt er langt over lånebeløp og sikkerheten i bolig gjør at belåningsgrad er rundt 25%. Men neida, Bulder vil ikke ha oss som kunde. Vi får vel for gode betingelser, og de vil egentlig bare ha kunder med dårlig sikring sånn at renta kan settes høyere. Leser svarene på andre omtaler hvor det er standard svar med "mange grunner til avslag". For å kunne bruke sånn argumentasjon så må jo den potensielle kunden få en grunn for avslaget. Dette framstår som bare useriøst.
Hei Anders Forstår at det er frustrerende å få avslag uten noen god begrunnelse. Vi forsøker alltid å gi så god begrunnelse som mulig, men lykkes ikke alltid med dette. Noen ganger kan vi heller ikke gi selve begrunnelsen. Men jeg kan forsikre deg om at vi ønsker så mange kunder som mulig, og vi vil at kundene våre skal ha så lav rente som mulig - det er derfor vi automatisk setter kundene våre ned til den laveste renten de kan få hos oss. Hilsen alle oss i Bulder :)
Har et par kredittkort jeg alltid betaler på forfall. Men det passer ikke dere. Alle med god økonomisk sans har det. Det er masse gode fordeler med disse. Bygger opp poeng til flyturer. Her flyr jeg stortsett gratis med disse. 365 gir gode rabatter på bensin. Dette er bare noen eksempler. Har ellers god økonomi!
Hei Reidarn Det stemmer, du har helt rett i at det kan være praktisk med kredittkort av og til. Etter at Gjeldsregisteret kom i 2019 er alle banker pliktig til å forholde seg til alle kredittrammer søkerne har som opptrukket. Det vil si, at selv om du for eksempel har 100.000 kr i ubenyttet kreditt, så må vi i våre beregninger se på dette som benyttet når vi skal regne på betalingsevnen din. Vi er altså pålagt å se på kredittrammer på den strengeste mulige måten. Så om du har ubenyttet kreditt du vet at du ikke har tenkt å bruke, så kan det være lurt å kvitte seg med disse neste gang du skal søke lån hos oss eller noen andre. Hilsen alle oss i Bulder :)
Etter å ha vært fornøyd kunde hos Sbanken siden oppstarten, måtte jeg på leting etter en ny bankforbindelse. Å bli med over til DnB var virkelig ikke aktuelt. Valget falt på Bulder - og resten falt på plass raskt. Gode betingelser. Mobilappen er helt genial; visuell vakker, oversiktlig og intuitiv. Innlogging med FaceID er både raskt og sikkert. Regningsbetaling med kamera virker veldig fint. Har så langt ikke savnet noen webside. Utenlandsbetaling ser jeg frem til. Keep up the good work!
Hei Jan! Herlig å høre at Bulder fungerer så godt for deg. Vi er glad du kom hit og ikke ble med over til DNB. Godt å høre at du er fornøyd med betingelser, appen, oversikten, innloggingen, regningsbetaling med kamera! Og ikke minst at du klarer deg fint uten tradisjonell nettbank. Forstår at du gleder deg til utenlandsbetaling. Det er det flere enn deg som gjør. Vi skal keepe up the good work, og jobbe knallhardt for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)
Vi er meget fornøyd med Bulder bank. Appen fungerer veldig bra. Håper mange bytter til dere. Har fortsatt brukt S banken ved siden av, men nå flytter vi alt over til Bulder.
Hei Birgit! Så bra å høre at dere er fornøyd med Bulder og at appen fungerer veldig bra! Ja, det er mange som bytter til oss nå :) Velkommen til Bulder, vi skal jobbe knallhardt på for å holde dere superfornøyd! Hilsen alle oss i Bulder:)
Når man søker om lån burde det være sikkerheten for lånet som har betydning. Har man nok sikkerhet og ingen betalingsanmerkninger så bør man få lån. Så enkelt! Her har dere en liten jobb å gjøre.
Hei Atle Helt enig. Trynefaktor bør ikke ha noe å si. Det er derfor vi har åpne priser og automatisk nedjustering av renten uten at man skal måtte ringe å prute, eller ha gode kontakter. Det stemmer. Sikkerhet og ikke betalingsanmerkninger er en del av det vi ser på i søknaden. Så ser vi også på inntekt og betalingsevne opp mot lånestørrelsen. Hilsen alle oss i Bulder :)
Er kunde i SparebankenVest og har to ganger søkt om lån hos Bulder og fått avslag. Virker som kundeforhold i Spv gjør det vanskelig å få lån hos Bulder.
Hei Paul! Forstår at det er frustrerende å få avslag. Kundeforhold i SPV har ikke noe å si for om man får avslag eller ikke. Det er det i så fall andre grunner til. Vi håper du får tilbud neste gang du søker, om du vil forsøke igjen senere. Hilsen alle oss i Bulder :)
Enestående. Bulder viser hvor enkelt bank kan være, basert på en veldreven app.
Hei Nofesch Så bra å høre! Ja, det er det vi vil. Å vise hvor enkelt og smart bank kan være - og at vi får til dette utelukkende i appen, uten en tradisjonell nettbank! Gøy å ha deg med på laget! Husk at vi er veldig glad for tips om du har meninger som kan gjøre appen enda bedre. Hilsen alle oss i Bulder:)