Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Styr unna , ikke finn på å bytte til denne banken. Elendig kundeservice , lang responstid. Somler bort dokumenter man har sendt 2 ganger tidligere. Skulle bytte, men snudde veldig fort i døra
Hei Johnny Vi forstår på tilbakemeldingen din at du er misfornøyd. Ut fra de andre kundetilbakemeldingene vi får her på bytt.no så ser du kanskje at din opplevelse av oss heldigvis er ganske sjelden. Vi ønsker å vite mer om hvorfor du er så misfornøyd med din opplevelse av oss. Gi oss gjerne direkte og utfyllende tilbakemelding på [email protected] Hilsen alle oss i Bulder
Jeg liker ikke forslag til abonnementer som blir foreslått frem i tid, og som må skjules hver gang. Bulder Bank benytter feil rentesats på lån. Belåningsgrad i mitt tilfellet er under 50%. Rentesats skulle ha vært lavere ifølge rentebrev enn det som står under lånedetaljer. Det er sendt klage, denne er det ikke ikke respondert på. Bulder bank kutter dialogen i chatten, og chattene blir ikke loggført. Bulder Bank svarer upresist på spørsmål og ikke på det jeg spør om. Oppsummert: lite positivt å si om Bulder Bank og kommer til å bytte.
Hei Tove Forslag til abonnementer pleier å treffer bra, men ikke alltid perfekt. Dersom du vil fjerne et abonnement er det to måter å gjøre det på. (1) Du kan sveipe på transaksjonen. Da skjules den enkelte transaksjonen. (2) Du kan klikke inn på transaksjonen, da finner du en knapp med teksten "Skjul abonnement". Da skjules også fremtidige transkasjoner på dette "abonnementet". Når det gjelder rentesats så tipper jeg det du har opplevd er effekten av effektiv rente. I en periode der vi har varslet fremtidig renteheving vil dette påvirke effektiv rente umiddelbart, selv om du ikke betaler mer enn du skal. Det er fordi effektiv rente ser hele lånets løpetid. Hos alle banker som endrer renten vil forskjellen mellom effektiv og nominell rente bli større i overgangsperioden til ny rente. Den viktigste grunnen til at forskjellen mellom effektiv og nominell rente i disse tilfellene er større enn vanlig er at effektiv rente ser inn i fremtiden, mens den nominelle ikke gjør det. Sammenligner du nominell og effektiv rente på lånet ditt i en periode der det er varslet at renten vil justeres ned, vil du se at effektiv rente faktisk er lavere enn nominell. Sammenligner du de to rentene i en periode der renten er varslet å gå opp vil effektiv rente være høyere enn det du er vant til i forhold til din nominell rente. Sånn er det hos alle banker. I perioder der en renteheving er meldt får du som kunde minst seks ukers varslingstid før beløpet du betaler hver måned endrer seg. Men selv om du fremdeles betaler samme beløp som før i neste innbetaling, spretter beregningen av effektiv rente opp umiddelbart. Det er fordi effektiv rente ser inn i fremtiden, på hele lånets løpetid. Den effektive renten "ser" altså renteendringen som kommer om noen uker, mens den nominelle renten ikke gjør det. Det betyr ikke at du betaler mer enn du skal. Du betaler fortsatt det samme som før inntil endringen skjer. Men den effektive renten, som beregnes for å gi deg et inntrykk av lånet i hele dets løpetid, endrer seg for å ta hensyn til rentejusteringen som faktisk skjer om noen uker. Du kan være trygg på at du i perioden frem til renteendringen trer i kraft ikke betaler mer rente enn du har gjort før, selv om beregningen av effektiv rente allerede er høyere. Om du går inn på nedbetalingsplanen din ser du at du ikke betaler noe mer i perioden fra renteendring er varslet til ny rente trer i kraft, selv om effektiv rente nå står som høyere enn før. Til slutt vil vi bare si at det er leit at du er misfornøyd med oppfølgingen vår. Vi setter uansett stor pris på at du gir oss tilbakemelding. Hilsen alle oss i Bulder
Vi prøvde å flytte lånet til Bulder. Vi er begge fast ansatt og jobber i helsevesenet. Aldri hatt en betalingsanmerkning og eier bolig. Lån 1,7 og boligverdi til 5 mill. Kontakter bulder for å få vite hvorfor vi får avslag. De har ingen forklaring på avslag på søknaden Har selv lønnskonto i sparebanken Vest som bulder bank ligger under. Har hatt et langvarig kundeforhold der Komplett useriøst!
Hei Økonomisk A Forstår at det var frustrerende å få avslag på søknad. Uten at jeg kjenner søknaden deres så kan jeg forstå ut ifra det du forteller her at du synes det er rart at dere har fått avslag. Vi kan ikke gå i detalj på enkeltsaker her. Men vi er alltid interessert i å høre fra deg som kunde om du mener en vurdering er feil, og den beste måten å kommunisere dette med oss er å ta kontakt direkte. Hilsen alle oss i Bulder :)
Litt vanskelig etter skilsmisse da man er kjøpt ut så eiendom er overdratt og tinglyst. Dette var dårlig!
Hei Vi tilbyr flytt av eksisterende boliglån, ikke finansiering av ny bolig per dags dato. Vi antar ut ifra spørsmålet ditt at det er det du er på jakt etter, å kjøpe en ny bolig? Skal du derimot flytte et lån må du ha en eiedom som er registrert på deg. Håper det var oppklarende Hilsen alle oss i Bulder :)
Nå når renten skal gå opp, burde man kunne legge inn den nye renten for boliglån i kalkulatoren (som kommer i slutten av desember). Dere er en bank som mange vurderer, og det virker ærligere.
Hei Lillebeth Jeg forstår hva du sikter til. Dette har vi tenkt mye på, nettopp for å finne den mest transparente måten å kommunisere renten på. Vi ønsker en måte å informere om renten på som er forståelig når det kommer til om vi har gjort en renteheving eller ikke, og som viser best hva du reelt kan spare over tid på å flytte. Vi har landet på at det blir mest riktig å kommunisere begge deler. Både dagens rente og fremtidig rente. Det gjør vi på nettsiden, underveis i søknaden og i tilbudet du får som kunde. Grunnen til at vi bruker nåværende rente i kalkulatoren er (1) fordi det er denne som gjelder nå og (2) fordi det gir en bedre sammenligning mot den renten du har i annen bank dag. Når rentene stiger blir det å sammenligne boliglån ekstra vanskelig. Forklaringene er flere, men en viktig grunn er at når bankene setter opp renten er det en varslingstid på 6 uker for eksisterende kunder, mens nye kunder ofte får den nye renten umiddelbart. Om man har lån i en bank som har varslet hveing og så sammenligner med et boliglån hos en annen bank - så tror mange kunder derfor at det er mindre å spare på å flyutte enn det det faktisk er. Dette fordi de sammenligner gammel rente hos sin nåværeden bank, med økt rente hos ny bank. Kundene går da glipp av en mulighet til å spare mye på boliglånet, fordi de sammenlignet i en periode der forskjellen ikke var så stor som den pleier å være over tid. I Bulder har vi i de siste rentehevingen gjort selve hevingen av rente på samme tidspunkt for nye og eksisterende kunder. Dette betyr at om du sammenligner oss med ditt eksisterende lånerente i en rentehevingsperiode vil sammenligningen blir mer reell for å forstå besparelsen du kan forvente over tid. Varslingstiden på 6 uker før en bank kan heve renten for kunden er ment for forbrukerens beste, og det er også en veldig god ting for forbrukerne - men det kan gjøre det vanskeligere å sammenligne boliglån med hverandre og forstå hvor mye man kan spare over tid. Derfor viser vi begge deler. Både den nåværende renten og den fremtidige renten. Håper det var forståelig formulert Hilsen alle oss i Bulder :)
Bulder Bank tilbyr godt konkurransedyktige betingelser både på lån og innskudd. Banken er allestedsværende og lett tilgjengelig. Her er det selvbetjeningsprinsippet som råder (via en fancy app), og banken fører et folkelig språk.
Hei Kåre Så bra å høre at Bulder funker godt for deg! Det stemmer, betingelsene på lån og innskudd er gode, og en del av grunnen til at vi klarer det er at du som kunde gjør det meste selv. Skulle det likevel være noe du trenger hjelp til så har vi en god support-avdeling som står klar til å hjelpe deg. Du har helt rett når det kommer til appen. Den er vi også veldig fornøyd med. Den får suverene tilbakemeldinger og vurderinger på App Store og Google Play! Takk for anbefaling! Hilsen alle oss i Bulder :)
Utrolig enkel prosess. God rente fra første krone (over 1% bedre rente enn vår gamle bank på sparing samt null gebyrer på uttak). Smidig og god nettbank. Kult at man ser estimert verdi av boligen. Bonusutbetaling avhengig av hvor mye lån og hvor mye man har til sparing, slik at reell rente faktisk er enda bedre enn bare tallet.
Hei Håkon! Dette var en perfekt oppsummering av det vi selv synes vi er gode på i Bulder! Så kjekt å høre at du er fornøyd med prosessen, renten, muligheten til å se boligverdien og kundeutbyttet! Vi skal jobbe knallhardt for å for å holde deg like fornøyd i fremtiden! Hilsen alle oss i Bulder :)