Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Bulder
1 948 verifiserte omtaler

Bulder omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.3
Bra
1 948 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#3
Utmerket
Bulder er rangert
#3 av 116 dagligbanker
83%
Utmerket
83% anbefaler Bulder
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 948 omtaler om Bulder

FILTRER OMTALER
1 229
344
118
89
168
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bulder
Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no

Flytter sakte men sikkert fra SBanken

Omtale av  Ståle G

Jeg har forsåvidt forsøkt Bulder før, men savnet en nettbank, så jeg hoppet tilbake til SBanken. Nå driver jeg og flytter til Bulder igjen. Fint med kundeutbytte. Det jeg ikke har fått til er å betale med kredittkortet direkte. Ser ut til å gå via en brukskonto... usikker på hva det har å si for løpende renter. Litt negativt at supporten bare er åpen fra 8-15, men normalt håper jeg at jeg ikke vil behøve support i det hele tatt. Under første del av prosessen med å flytte lånet virket kundebehandler veldig gretten og sur, men alle har vel en dårlig dag i blant. De var i alle fall raske.

Svar fra Bulder
31.05.2023 13:50

Hei Ståle! Ja, sant det er deilig med kundeutbytte! Det har de som har fått det blitt veldig glad i. Det stemmer. For øyeblikket har vi ikke funksjonalitet som lar deg betale direkte fra kredittkortet dersom du for eksempel skal betale en faktura. Det er ingen forskjell i hva det har å si for løpende renter. Det vil si både en direkte betaling fra kredittkort eller en overføring til en debetkonto vil gjøre at rentene løper automatisk. Det som har rentefrie dager er kjøp gjort med kredittkortet. Dette er også vanlig i andre banker. Bra at kundebehandler var raske i ditt tilfelle, så får vi håpe vi har en bedre dag neste gang du trenger oss. ;) Vi får enormt med nye kunder om dagen, og det gjør nok at kundebehandlerne må være raskere og kortere enn de vanligvis er :) Hilsen alle oss i Bulder :)

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bulder?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservices tilbakeringing fungerer ikke/nebbete saksbehandler

Omtale av  Tina

Ringte kundeservice da jeg hadde noen spørsmål rundt eventuelt bytte av bank. Fikk tilbud om tilbakering fra Bulder i telefonsvarermenyen, hvilket jeg valgte. Etter halvannen time (jeg satt da med telefonen i hånden) dukket det opp et tapt anrop fra Bulders tilbakeringingstjeneste. Det merkelige var at det ikke var noen lyd da de ringte (jeg dobbeltsjekket at jeg hadde på lyd-hvilket jeg hadde). Jeg ringte Bulder på nytt og ble ventende i kø. Fikk en arrogant og nebbete person på tråden, typ: «skal melde det videre, men har ikke fått andre sånne klager tidligere i dag». På spørsmål vedrørende kundeutbytte opp mot lån på 2. mill de siste 4 årene, svarte hun «det kan ikke jeg sitte å regne ut nå» da hun ikke fant tallene. På spørsmål om renter, ramset hun fort opp tallene. Da jeg sa at hun må lese de opp saktere, henviste hun til at disse kan jeg lese selv på nettsidene osv før hun irritert leste de saktere da jeg ikke ga meg. Det ble også en diskusjon rundt hvorvidt det koster penger å innhente en eTakst. Kjenner at dette ikke er en bank jeg ønsker å bytte til. Har aldri opplevd dette med Sparebank1. Der er de alltid høflige og milde i tonen. Denne personen i Bulder opplevde jeg som krass og bastant.

Svar fra Bulder
31.05.2023 14:08

Hei Tina Vi har en helt enorm pågang av nye kunder for tiden. Det gjør at kundebehandlerne våre har mindre tid enn de vanligvis har. Bulder er bygget for den delen av norske bankkunder som liker å fikse tingene selv. Du kan kalle det de "selvbetjente". Dette gjør at Bulder passer godt for noen, og dårlig for andre. Mange kunder ønsker en personlig rådgiver de kan ringe om alt det de lurer på. Da er nok Bulder et dårlig alternativ. I Bulder har vi ingen filialer og en liten, men veldig dyktig gjeng kundebehandlere som kan hjelpe når du har problemer. Skal du bli en fornøyd Bulder-kunde må du nok være kundetypen som enkelt orienterer deg om ting som pris og kundeutbytte på egenhånd. Dette er godt synlig og lett tilgjengelig på nettsidene våre. Bulder passer ikke for alle, og det er heller ikke målet vårt. Mange ønsker seg heller en tradisjonell bank, og det har vi full forståelse for. Hilsen alle oss i Bulder :)

Bugs og dårlig kundegjelp

Omtale av  Sure S

Brukt masse tid på bytting av bank med å utallige ganger måtte ringe og sende samme i formasjonen inn. Lang behandlingstid og dårlig kommunikasjon dem i mellom.

Svar fra Bulder
31.05.2023 14:10

Hei Sure S Vi vil gjerne høre mer om hvor du opplevde bugs og hva som skapte problemer for deg. Send oss veldig gjerne tilbakemelding på [email protected]

Logger ikke inn, bank id utsteder tar ikke ansvar

Omtale av  Simon

Mareritt! Sliter med å logge på appen. Ikke enkelt å komme i kontakt med banken. sparebanken Vest som har appen, bank id utstedelse, toer sine hender! Møkk!

Svar fra Bulder
31.05.2023 14:12

Hei Simon Dette skal vi kunne hjelpe deg med. Akkurat nå har vi en enorm pågang av nye kunder, så ventetiden kan være lenger enn den vanligvis er. Men ta kontakt med oss så hjelper vi deg så fort vi kan. Hilsen alle oss i Bulder :)

Fin bruksbank men diskrimener eiere av aksjeleiligheter og selvstendig næringsdrivende

Omtale av  Inge

Bulder Banken er ett godt alternativ i markedet som dagligbank. Dessverre diskriminerer banken eiere av aksjeleiligheter. Det er ikke mulig å belåne med sikkerhet i en aksjeleilighet. Det samme gjelder for deg som er blant de 350 000 selvstendig næringsdrivende, du kan ikke få boliglån alene.

Svar fra Bulder
31.05.2023 14:18

Hei Inge Vi ønsker oss så mange kunder som mulig. Utfordringen med aksjeleiligheter er at disse ikke er registrert med pant i offentlige registre som Kartverket. Det gjør at vi ikke har den informasjonen vi trenger for å kunne tilby lån på den automatiserte måten vi jobber. Det vet du nok kanskje allerede, men det finnes noen banker i Norge som tilbyr lån til aksjeleiligheter, vi anbefaler at du prater med noen av disse. Hilsen alle oss i Bulder :)

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårlig førsteinntrykk

Omtale av  Kjetil

Søkte om å flytte boliglånet til Bulder. Plutselig er man automatisk blitt kunde. Varsel om at bankkort er tilsendt i posten. Faktura varsel popper opp på mobilen. Ringte kundeservice. Veldig lang ventetid. Chatten fungerte ikke. Fikk endelig kontakt med noen. Virket arrogant og var uhøflig. Vurderte å bytte til dere, men denne opplevelsen gjorde at jeg fort slo fra meg det.

Svar fra Bulder
01.06.2023 13:29

Hei Kjetil Du kan søke om lån i Bulder uten å bli kunde. Dersom lånet innvilges må du bli kunde for å få lånet utbetalt. Du blir ikke automatisk kunde. For å bli kunde må du trykke på "Bli kunde" og fylle inn en god del informasjon om deg selv. Det stemmer at vi har hatt lengre ventetid enn vanlig på å komme i kontakt med oss den siste tiden. Det er på grunn av en enorm pågang av nye kunder. Kortet er gratis det første året, og om du ikke vil bruke kortet kan du slette det i appen. Ingen kostnader påløper. Hilsen alle oss i Bulder :)

Useriøst

Omtale av  Eilif

Ringte Bulder for å flytte over lånet til dei. Sendte inn dokumentasjon på verdi av eiendom. Fekk svar at de har sett igjennom dokumentasjonen men krevere ein E-takst for å vurdere lånesøknad. Eg svarte at det kom til å koste meg 10 000.- og om det virkelig var nødvendig ettersom verdivurdering fra 2012 var nok til å komme innenfor 50% på lånet. De svarte at de fortsatt krevde E-takst. De kunne og anbefale meg Eienomsmegler Vest siden dei er i samme bedrift. Fann ut at eg ville spare på det uansett, så eg gjekk til innkjøp av E-takst. Leverte inn ny søknad hjå Bulder Bank, fekk avslag igjen! Denne gangen fordi ein av eiendommene var i et område med for lite omsetning av boliger, så E-taksten ble vurdert som ikkje gyldig. Ringte inn til dei, og prøvde å forklare han eg snakka med at det var Bulder Bank som krevde denne E-taksten, basert på dokumentasjonen eg hadde sendt inn i første lånesøknad. Kundebehandleren i Bulder benekta at de hadde krevd noko E-takst, sjølv om eg hadde det skriftelig. Kundebehandler ble både høgrøstet og usakelig, så eg valgte å avslutte samtalen, og klagde dei inn til Finansklagenemda. Eg vann saken, og Bulder Bank ble erstatningsansvarlig. E-takst er ein vits. Det var gratis før 2016. Da var det kalt "verdivurdering" og var noko meglerne laga i håp om at man skulle bruke dei i forbindelse med et eventuelt salg. I 2016 fann dei opp E-takst, et produkt som i følge bankene var mykje meir omfattende å utarbeide, siden det skulle kvalitetsikre at verdien som kom fram var så riktig som mulig. Siden det er så mykje arbeid for dei må dei ta seg betalt for det, ca 4-6000kr per eiendom. Verdivurdering fra ein Takstmann kan ikkje brukes, ettersom det kun er megler som er kompetent nok til å verdivurdere bolig i følge bankene. Det morsomme er at denne omfattende E-taksten eg kjøpte ble vurdert som ugyldig av bankene, men verdivurderingen eg fekk gratis for 10 år siden var godkjent for å få innviglet lån.

Svar fra Bulder
01.06.2023 13:42

Hei Eilif Det stemmer. Vi har tatt lærdom av erfaringen og gjort grep for at dette ikke skal skje igjen. Vi beklager rotet fra vår side og håper du fikk pengene du måtte legge ut for e-takst raskt tilbake på konto. Hilsen alle oss i Bulder :)

Bulder har 1 948 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bulder mener
Har tilegnet profilen
Bulder deltar på Bytt.no

Bulder har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Bulder besvarer omtaler

Bulder har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Bulder henter ikke inn tilbakemeldinger

Bulder benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR