Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Brukt masse tid på bytting av bank med å utallige ganger måtte ringe og sende samme i formasjonen inn. Lang behandlingstid og dårlig kommunikasjon dem i mellom.
Hei Sure S Vi vil gjerne høre mer om hvor du opplevde bugs og hva som skapte problemer for deg. Send oss veldig gjerne tilbakemelding på [email protected]
Mareritt! Sliter med å logge på appen. Ikke enkelt å komme i kontakt med banken. sparebanken Vest som har appen, bank id utstedelse, toer sine hender! Møkk!
Hei Simon Dette skal vi kunne hjelpe deg med. Akkurat nå har vi en enorm pågang av nye kunder, så ventetiden kan være lenger enn den vanligvis er. Men ta kontakt med oss så hjelper vi deg så fort vi kan. Hilsen alle oss i Bulder :)
Bulder Banken er ett godt alternativ i markedet som dagligbank. Dessverre diskriminerer banken eiere av aksjeleiligheter. Det er ikke mulig å belåne med sikkerhet i en aksjeleilighet. Det samme gjelder for deg som er blant de 350 000 selvstendig næringsdrivende, du kan ikke få boliglån alene.
Hei Inge Vi ønsker oss så mange kunder som mulig. Utfordringen med aksjeleiligheter er at disse ikke er registrert med pant i offentlige registre som Kartverket. Det gjør at vi ikke har den informasjonen vi trenger for å kunne tilby lån på den automatiserte måten vi jobber. Det vet du nok kanskje allerede, men det finnes noen banker i Norge som tilbyr lån til aksjeleiligheter, vi anbefaler at du prater med noen av disse. Hilsen alle oss i Bulder :)
Søkte om å flytte boliglånet til Bulder. Plutselig er man automatisk blitt kunde. Varsel om at bankkort er tilsendt i posten. Faktura varsel popper opp på mobilen. Ringte kundeservice. Veldig lang ventetid. Chatten fungerte ikke. Fikk endelig kontakt med noen. Virket arrogant og var uhøflig. Vurderte å bytte til dere, men denne opplevelsen gjorde at jeg fort slo fra meg det.
Hei Kjetil Du kan søke om lån i Bulder uten å bli kunde. Dersom lånet innvilges må du bli kunde for å få lånet utbetalt. Du blir ikke automatisk kunde. For å bli kunde må du trykke på "Bli kunde" og fylle inn en god del informasjon om deg selv. Det stemmer at vi har hatt lengre ventetid enn vanlig på å komme i kontakt med oss den siste tiden. Det er på grunn av en enorm pågang av nye kunder. Kortet er gratis det første året, og om du ikke vil bruke kortet kan du slette det i appen. Ingen kostnader påløper. Hilsen alle oss i Bulder :)
Ringte Bulder for å flytte over lånet til dei. Sendte inn dokumentasjon på verdi av eiendom. Fekk svar at de har sett igjennom dokumentasjonen men krevere ein E-takst for å vurdere lånesøknad. Eg svarte at det kom til å koste meg 10 000.- og om det virkelig var nødvendig ettersom verdivurdering fra 2012 var nok til å komme innenfor 50% på lånet. De svarte at de fortsatt krevde E-takst. De kunne og anbefale meg Eienomsmegler Vest siden dei er i samme bedrift. Fann ut at eg ville spare på det uansett, så eg gjekk til innkjøp av E-takst. Leverte inn ny søknad hjå Bulder Bank, fekk avslag igjen! Denne gangen fordi ein av eiendommene var i et område med for lite omsetning av boliger, så E-taksten ble vurdert som ikkje gyldig. Ringte inn til dei, og prøvde å forklare han eg snakka med at det var Bulder Bank som krevde denne E-taksten, basert på dokumentasjonen eg hadde sendt inn i første lånesøknad. Kundebehandleren i Bulder benekta at de hadde krevd noko E-takst, sjølv om eg hadde det skriftelig. Kundebehandler ble både høgrøstet og usakelig, så eg valgte å avslutte samtalen, og klagde dei inn til Finansklagenemda. Eg vann saken, og Bulder Bank ble erstatningsansvarlig. E-takst er ein vits. Det var gratis før 2016. Da var det kalt "verdivurdering" og var noko meglerne laga i håp om at man skulle bruke dei i forbindelse med et eventuelt salg. I 2016 fann dei opp E-takst, et produkt som i følge bankene var mykje meir omfattende å utarbeide, siden det skulle kvalitetsikre at verdien som kom fram var så riktig som mulig. Siden det er så mykje arbeid for dei må dei ta seg betalt for det, ca 4-6000kr per eiendom. Verdivurdering fra ein Takstmann kan ikkje brukes, ettersom det kun er megler som er kompetent nok til å verdivurdere bolig i følge bankene. Det morsomme er at denne omfattende E-taksten eg kjøpte ble vurdert som ugyldig av bankene, men verdivurderingen eg fekk gratis for 10 år siden var godkjent for å få innviglet lån.
Hei Eilif Det stemmer. Vi har tatt lærdom av erfaringen og gjort grep for at dette ikke skal skje igjen. Vi beklager rotet fra vår side og håper du fikk pengene du måtte legge ut for e-takst raskt tilbake på konto. Hilsen alle oss i Bulder :)
Prøvde å flytte boliglånet men kundeservice ingen bryr seg om kunde vet ikke hvorfor åpent dette banken
Hei Gkau Det stemmer at ventetiden på å komme i kontakt med oss har vært noe lenger enn normalt den siste tiden. Dette er på grunn av enorm pågang av nye kunder. Men du kan søke lån hos oss 24 timer i døgnet og søknaden er helautomatisk og selvbetjent. Det betyr at du kan flytte lånet ditt når du vil, og du trenger ikke vente på å snakke med noen først eller komme inn til en filial. Hilsen alle oss i Bulder :)
Banken er enkel å benytte, og bytte av bank går veldig lett. Flott app, og gode renter. Det negative er mangel på begrunnelse på avslag. Har søkt huslån og kredittkort og fått avslag, selv om jeg har god lønn, lav belåning av huset og høy kredittscore. Etter samtaler med Bulder viser det seg at grunnen er at min kone er hjemmeværende, noe vi har valgt med små barn. Bulder har et krav om at begge ektefeller har inntekt, uansett om det er lønn eller trygd. Jeg fikk forklart at jeg har så god inntekt at hvis den hadde vært fordelt på oss begge så hadde vi fått innvilget. Jeg ville også fått innvilger hvis jeg eide huset alene. Her må Bulder skjerpe seg med å både i formere bedre om krav/betingelser i forkant, samt å bi begrunnelse på avslag.
Hei Avventende K Vi har forståelse for at det er frustrerende med avslag uten en god begrunnelse. Vi vet at vi kan bli bedre på å gi tydeligere avslag. Samtidig er det ikke alltid vi kan gi den eksakte grunnen til avslag. Men vi prøver å bli bedre her. Det vi kan si er at en ektefelle er hjemmeværende er ikke avslagsgrunn hos oss. Vi har ingen krav om at begge ektefeller har inntekt. Her må det ha skjedd en misforståelse i kommunikasjonen mellom deg og oss. Hilsen alle oss i Bulder :)