Bulder opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Søkte om å flytte boliglånet til Bulder. Plutselig er man automatisk blitt kunde. Varsel om at bankkort er tilsendt i posten. Faktura varsel popper opp på mobilen. Ringte kundeservice. Veldig lang ventetid. Chatten fungerte ikke. Fikk endelig kontakt med noen. Virket arrogant og var uhøflig. Vurderte å bytte til dere, men denne opplevelsen gjorde at jeg fort slo fra meg det.
Hei Kjetil Du kan søke om lån i Bulder uten å bli kunde. Dersom lånet innvilges må du bli kunde for å få lånet utbetalt. Du blir ikke automatisk kunde. For å bli kunde må du trykke på "Bli kunde" og fylle inn en god del informasjon om deg selv. Det stemmer at vi har hatt lengre ventetid enn vanlig på å komme i kontakt med oss den siste tiden. Det er på grunn av en enorm pågang av nye kunder. Kortet er gratis det første året, og om du ikke vil bruke kortet kan du slette det i appen. Ingen kostnader påløper. Hilsen alle oss i Bulder :)
Ringte Bulder for å flytte over lånet til dei. Sendte inn dokumentasjon på verdi av eiendom. Fekk svar at de har sett igjennom dokumentasjonen men krevere ein E-takst for å vurdere lånesøknad. Eg svarte at det kom til å koste meg 10 000.- og om det virkelig var nødvendig ettersom verdivurdering fra 2012 var nok til å komme innenfor 50% på lånet. De svarte at de fortsatt krevde E-takst. De kunne og anbefale meg Eienomsmegler Vest siden dei er i samme bedrift. Fann ut at eg ville spare på det uansett, så eg gjekk til innkjøp av E-takst. Leverte inn ny søknad hjå Bulder Bank, fekk avslag igjen! Denne gangen fordi ein av eiendommene var i et område med for lite omsetning av boliger, så E-taksten ble vurdert som ikkje gyldig. Ringte inn til dei, og prøvde å forklare han eg snakka med at det var Bulder Bank som krevde denne E-taksten, basert på dokumentasjonen eg hadde sendt inn i første lånesøknad. Kundebehandleren i Bulder benekta at de hadde krevd noko E-takst, sjølv om eg hadde det skriftelig. Kundebehandler ble både høgrøstet og usakelig, så eg valgte å avslutte samtalen, og klagde dei inn til Finansklagenemda. Eg vann saken, og Bulder Bank ble erstatningsansvarlig. E-takst er ein vits. Det var gratis før 2016. Da var det kalt "verdivurdering" og var noko meglerne laga i håp om at man skulle bruke dei i forbindelse med et eventuelt salg. I 2016 fann dei opp E-takst, et produkt som i følge bankene var mykje meir omfattende å utarbeide, siden det skulle kvalitetsikre at verdien som kom fram var så riktig som mulig. Siden det er så mykje arbeid for dei må dei ta seg betalt for det, ca 4-6000kr per eiendom. Verdivurdering fra ein Takstmann kan ikkje brukes, ettersom det kun er megler som er kompetent nok til å verdivurdere bolig i følge bankene. Det morsomme er at denne omfattende E-taksten eg kjøpte ble vurdert som ugyldig av bankene, men verdivurderingen eg fekk gratis for 10 år siden var godkjent for å få innviglet lån.
Hei Eilif Det stemmer. Vi har tatt lærdom av erfaringen og gjort grep for at dette ikke skal skje igjen. Vi beklager rotet fra vår side og håper du fikk pengene du måtte legge ut for e-takst raskt tilbake på konto. Hilsen alle oss i Bulder :)
Prøvde å flytte boliglånet men kundeservice ingen bryr seg om kunde vet ikke hvorfor åpent dette banken
Hei Gkau Det stemmer at ventetiden på å komme i kontakt med oss har vært noe lenger enn normalt den siste tiden. Dette er på grunn av enorm pågang av nye kunder. Men du kan søke lån hos oss 24 timer i døgnet og søknaden er helautomatisk og selvbetjent. Det betyr at du kan flytte lånet ditt når du vil, og du trenger ikke vente på å snakke med noen først eller komme inn til en filial. Hilsen alle oss i Bulder :)
Banken er enkel å benytte, og bytte av bank går veldig lett. Flott app, og gode renter. Det negative er mangel på begrunnelse på avslag. Har søkt huslån og kredittkort og fått avslag, selv om jeg har god lønn, lav belåning av huset og høy kredittscore. Etter samtaler med Bulder viser det seg at grunnen er at min kone er hjemmeværende, noe vi har valgt med små barn. Bulder har et krav om at begge ektefeller har inntekt, uansett om det er lønn eller trygd. Jeg fikk forklart at jeg har så god inntekt at hvis den hadde vært fordelt på oss begge så hadde vi fått innvilget. Jeg ville også fått innvilger hvis jeg eide huset alene. Her må Bulder skjerpe seg med å både i formere bedre om krav/betingelser i forkant, samt å bi begrunnelse på avslag.
Hei Avventende K Vi har forståelse for at det er frustrerende med avslag uten en god begrunnelse. Vi vet at vi kan bli bedre på å gi tydeligere avslag. Samtidig er det ikke alltid vi kan gi den eksakte grunnen til avslag. Men vi prøver å bli bedre her. Det vi kan si er at en ektefelle er hjemmeværende er ikke avslagsgrunn hos oss. Vi har ingen krav om at begge ektefeller har inntekt. Her må det ha skjedd en misforståelse i kommunikasjonen mellom deg og oss. Hilsen alle oss i Bulder :)
Prøvde å flytte boliglånet mitt behandling tid er mer enn 3 uker de sendt meg bankkort før boliglånet mitt flyttet også spurte er det så vanskelige å flytte lånet til deres vet dere hva var svar fra kunderådgiver ‘ du kan kaste og klippe bankkort ditt’
Hei Gsingh I perioder med stor kundepågang kan det ta noe tid å flytte et lån fra din gamle bank til oss. Dette kan også ha mye med hvor rask din gamle bank er i kommunikasjonen med oss rundt å innfri lånet. Alle nye kunder får automatisk tilsendt Bulder-kortet. Om du ikke ønsker å bruke det kan du som rådgiver sier slette kortet. Hilsen alle oss i Bulder :)
Jeg er generelt veldig fornøyd med både bruks og boliglånsdelen av banken. Det jeg syntes dere kan "uppe" gamet på, er renter på sparekonto. Skulle gjerne hatt sparepengene mine også hos dere. Hadde dere i alle fall nærmet dere de beste bankene på sparerente så ville jeg heller hatt pengene hos dere, enn hos en bank som kanskje da bare har marginalt høyere rente. Litt lavere forvaltningskostnad på fond, spesielt indeksfond hadde også vært og foretrekke om man skal vurdere dette hos dere. Den eneste negative tingen som ikke går på renter og pris er kundeservicen i appen. Der har jeg opplevd hver eneste gang at chatten avsluttes når skjermlåsen på telefonen går på mens jeg sitter i kø. Det må dere fikse.
Hei Stian Takk for innspill. Vi ønsker å være så gode vi kan på sparerente. Når du sammenligner oss med andre er det viktig at du også tar med i betraktningen at vi ikke har noen begrensninger i antall uttak. Og heller ikke noe krav om størrelse på beløp før du får vår beste rente. Den får du fra første krone. Du har helt rett når det kommer til chatten. At chatten avsluttes når skjermlås kommer på er ikke bra nok. Vi jobber med å fikse dette. Hilsen alle oss i Bulder :)
Har vel vært kunde i knapt et år, men enkel å bruke med enkel innlogging og gode betingelser. Godt fornøyd så langt her jeg sitter i Florida og har oversikt over en stor del av sparepengene mine.
Hei Tore :) Så bra å høre at du er fornøyd med enkelhet og betingelser! Det er vel det viktigste for deg når det kommer til bank, er det ikke? Kos deg med Bulder-appen og sparepengene over there! Hilsen alle oss i Bulder :)