Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Søkte om opplåning, behandlingstiden skulle være to til tre dager men fikk beskjed at grunnet ferieavvikling kunne det ta noe lengre tid. Etter 5 uker sendte jeg melding om at behandlingstiden var uholdbar, fikk raskt tilbakemelding om at de skulle ringe etter 3 dager. Da kundebehandler ringte åpnet hun samtalen med at dette var over hennes nivå så jeg måtte vente noen dager på endelig svar. Sitter enda å lurer på hvorfor i all verden hun i det hele tatt ringte. Etter å ha ventet i litt over 6 uker kom det endelig svar om at lånet var innvilget. Dette var nok i overkant av det min tålmodighet tåler så bankbytte var nok et faktum.
Har i dag byttet til Danske Bank, og hadde i den forbindelse en rekke spørsmål som jeg trengte svar på. En bekjent (som jobber i en konkurrerende bank) har frarådet meg å bytte til Danske, da kundeservicen "er skikkelig treg og dårlig." Jeg kan vel ikke si stort mer enn at vedkommende hadde "popcorn i snakketøyet". Jeg fikk svar på under et minutt og den trivelige kundebehandleren gav meg svar på alle mine henvendelser. Strålende fornøyd med valget mitt!!
Byttet til denne banken pga TEKNA avtalen. Dette er en god avtale som er veldig konkurransedyktig og god. Når det gjelder brukervennlighet på nettbanken er dette satt opp knotete som gjør at man som kunde får dårlig oversikt over egen økonomi. Jeg har aldri hatt så dårlig erfaring med nettbank før som jeg har med Danske Bank nå, dessverre. Her er det store rom for forbedringer...
Søkte om flytting av boliglån til Danske bank da deres hjemmeside reklamerte med god rente betingelser. Måtte vente i flere uker for å få tid med en rådgiver som viste seg å være inkompetent og viste ingen interesse i å ha nye kunder. Selve renten som de ville tilby var mye høyere enn det de reklamerer for. Bortkastet tid. Styr unna!
Svært lang behandlingstid ved bankbytte. Lånesøknad over 30 dager behandlingstid. Dårlige betingelser når søknad var behandlet. Dårlig kundeservice. Unngå for enhver pris.
Prøv å ring banken, før du velger å bli kunde, vurder om du vil tåle å bli møtt av slik inkompetanse og arroganse..... Støy, dumme spørsmål, spør om kontonummer når det man vil finne ut er OM man vil bli kunde.... Ja, slike opplevelser vil ikke vi ha, og tenke seg til hvor elendig alt annet sikkert er.... De har jo innført slik løsning, i bevissthet om hvor elendig det er, vil jeg håpe, og tro...
Bra: God låne-rente med akademikeravtalen Dårlig: Nettbanken er ulogisk, lite intuitiv og unødvendig komplisert og krever mange trykk for enkle dagligdagse operasjoner. Opprettelse av avtalegiro må ofte gjøres via chat fordi nettbanken ikke viser mulige avtaler. Bankapp støtter ikke copy paste, feks av KID, kontonr og mangler flere funksjoner. Dette er visstnok noe du som kunde må tåle, fordi appen er i beta (som den har vært i snart 2 år) BSU-rente satt ned til 0.75, etter at de sa at de ikke ville følge DNB på dette. Bruke BSU til å betale lån/avdrag krever at du sender signert melding for hver måned, fordi systemet ikke støtter automatikk. Bruker lang tid på å behandle søknader om lån, her Snakk om liten sum med 50% egenkapital for langvarig kunde, burde være kjapt og greit. Dyre på indeksfond, gå til DNB isteden. Tålmodigheten min med banken er i ferd med å renne ut, vært kunde gjennom akademikerne i 4 år, og ingenting tyder på at denne banken gjør noe mer enn minimum for å videreutvikle og skape gode produkter og tjenester for kundene sine.