Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Prøv å ring banken, før du velger å bli kunde, vurder om du vil tåle å bli møtt av slik inkompetanse og arroganse..... Støy, dumme spørsmål, spør om kontonummer når det man vil finne ut er OM man vil bli kunde.... Ja, slike opplevelser vil ikke vi ha, og tenke seg til hvor elendig alt annet sikkert er.... De har jo innført slik løsning, i bevissthet om hvor elendig det er, vil jeg håpe, og tro...
Bra: God låne-rente med akademikeravtalen Dårlig: Nettbanken er ulogisk, lite intuitiv og unødvendig komplisert og krever mange trykk for enkle dagligdagse operasjoner. Opprettelse av avtalegiro må ofte gjøres via chat fordi nettbanken ikke viser mulige avtaler. Bankapp støtter ikke copy paste, feks av KID, kontonr og mangler flere funksjoner. Dette er visstnok noe du som kunde må tåle, fordi appen er i beta (som den har vært i snart 2 år) BSU-rente satt ned til 0.75, etter at de sa at de ikke ville følge DNB på dette. Bruke BSU til å betale lån/avdrag krever at du sender signert melding for hver måned, fordi systemet ikke støtter automatikk. Bruker lang tid på å behandle søknader om lån, her Snakk om liten sum med 50% egenkapital for langvarig kunde, burde være kjapt og greit. Dyre på indeksfond, gå til DNB isteden. Tålmodigheten min med banken er i ferd med å renne ut, vært kunde gjennom akademikerne i 4 år, og ingenting tyder på at denne banken gjør noe mer enn minimum for å videreutvikle og skape gode produkter og tjenester for kundene sine.
Har huslån og lønnskonto pga akademikeravtale, ingen annen grunn til å velge danskebank. Overføring av kontoer fra Dnb som tidligere hadde akademikeravtalen skulle være uproblematisk ifølge kundekonsulenter. I prinsippet måtte jeg selv rydde opp i avtalegiroer og faste trekk i etterkant. Og PR juni 2019 bruker de 7 virkedager på behandling av billån (kr280 000) hvor jeg selv stiller med over 50% egenkapital, og sparekonto er bygd opp til 250 000,- over 3 år... som om ikke det er nok, så ringer de 10 min før fristen på sju virkedager og sier at de trenger enda mer tid... på å vurdere en kunde de har hatt i 4 år...
Utrolig trege i alt de foretar seg, frekke kundebehandlere, kort kommer aldri (bestilt 5 ganger), klarer ikke overføre penger til utlandet da jeg studerte utenlands. Rikker ikke en tomme for å gjøre lånet ditt mer fleksibelt. Null imøtekommenhet overhode. Største feilen jeg har gjort er å bytte til danske bank.
Gode vilkår og gode tjenester. Konkurransedyktige vilkår. Fleksibel og god nettbank, gode vilkår kredittkort ved kjøp av drivstoff.
Denne banken ble redningen for meg da Sbanken satte en stopper for mine prosjekter da de avvek en bitte liten smule fra det vanligste, selv om sikkerheten var skyhøy. Danske Bank gav også bedre betingelser, til min store overraskelse, da jeg i alle år hadde reklamert for Sbanken og trodd på kundetilfredsheten og den lave renten deres. Men alle kundene de sier "nei" til, får vi ikke se eller høre fra. Nå har Danske Bank fått 4 solide lønnsmottagere til da hele familien byttet etter den dårlige og lite fleksible kundebehandlingen hos Sbanken. Danske Bank ble rett og slett redningen for meg og jeg har vært strålende fornøyd i noen år nå. Eneste som gjør at de ikke får toppkarakter, er at de ikke er helt på høyden ennå med chat og nettløsninger, men det kommer seg, så de fortjener nok snart en ren 5-er!
Har hatt danske bank i over 6 år og er strålende fornøyd. Alltid god kundeservice med god hjelp. God mobilbank, nettbank og løsning for BankID. Dette kombinert med gode betingelser, vilkår og kommende Apple Pay gjør at jeg vil fortsette å være kunde i Danske Bank i mange år fremover.