Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Danske Bank
2.0
221 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
221 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#113 av 116 dagligbanker
21%
Dårlig
21% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 221 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
30
13
8
33
137
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no

Boliglån

Omtale av  Petter

Jeg og min samboer prøvde å ta opp boliglån gjennom akademikerne (Tekna) i Danske Bank. Rådgiver var minimalt hjelpsom og prøvde (følte jeg) å unngå og svare behjelpelig for å få oss ut av prossessen, som forøvrig tok 3 uker med en svartid på epost på rundt 3 dager per mail. Dro til en annen bank hvor rådgiver virket interessert i å få til dette boliglånet, og hele prossessen tok en uke. Horribel kundeservice i Danske Bank. Eneste anbefalningen jeg har å komme med er at akademikerne forhandler med en annen bank

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utdatert nettbank litt bedre enn sitt rykte. Gode betingelser på øvrige tjenester

Omtale av  Finbeck

Som tidligere kunde i Danske Bank i en relativt kort periode for 11 år siden, var det på tide med et gjensyn. Akademikeravtalen var den utløsende faktoren for byttet. Før byttet, leste jeg igjennom veldig mange anmeldelser av banken, både på Bytt og på andre nettsider. Det gjorde at jeg ble veldig usikker på om jeg orket å plage meg selv så mye, ved å bytte. Men jeg gjorde et forsøk likevel - nettopp fordi betingelsene er så gode. Nettbanken er utdatert, det er sikkert. Men, jeg kjenner for å rette opp inntrykket litt. Det er absolutt ikke nettbanken fra helvete, selv om man kan få inntrykk av det. Kundeservice er faktisk ikke dårlig. Det kommer helt an på perspektivet man har. I det daglige vil banken fungere helt fint. Utfordringen med avtalegiro, som jeg kommer tilbake til, har jeg løst helt greit. Jeg har mange ulike bankforbindelser, litt opparbeidet gjennom tidene, fordi jeg mener at man som kunde bør flytte midler dit betingelsene er gunstige til enhver tid. Mest et prinsipp. Det gjør at jeg er nokså tolerant for mer eller mindre utviklede nettbanker. Mine erfaringer med Danske Bank: - Kundeservice svarer på melding sendt i nettbanken innen ca 2-3 arbeidsdager. Ikke noe problem i det daglige. Jeg har ikke ringt til banken. - Når alt er satt opp i nettbanken: konti som du vil ha og med de kontinavn du vil ha, kanskje lagt inn en del typiske betalingsmottakere, så bør man betale f.eks 10 øre til de ulike faste betalingsmottakerne du ellers pleier å få avtalegiro fra (da oppstår en registrering internt/eksternt av konto hos Danske Bank, betalingsmottaker og at det finnes avtalegiro). Husk å slette avtalegiro fra gammel bank, kanskje helst først. Deretter søker man på google etter "avtalegiro nets". Gå inn på Nets sin nettside for å opprette avtalegiro i din bank, i dette tilfellet Danske Bank. Vipps, så er du i gang med å registrere avtalegiro. Du kan godt lage et bokmerke for denne nettsiden, så vil være enkelt å legge inn nye avtalegiro senere. Tungvint, ja - men det fungerer helt fint når du først har gjort dette. Jeg finner ikke mulighet for å opprette avtalegiro selv i nettbanken, merkelig nok. Det er kritikkverdig men når man har en løsning som er såpass enkel - og som strengt tatt brukes såpass sjelden, er det håndterbart. - Studentmedlem gjennom Akademikerne: Kundeprogrammet er gratis frem til fullført grad. Det innebærer at debetkort også er uten årlig avgift. Selv om beløpet er bagatellmessig, er det et stort pluss i boka. Jeg bruker debetkort svært sjeldent da jeg uansett har kredittkort og fakturakort tilknyttet EuroBonus. Debetkort brukes først og fremst ved betaling av oppkrav eller fortolling/mva på Post i butikk. Merk at debetkortet også har en reiseforsikring innbakt, det er vel nokså unikt. Som student får man også gratis verdiforsikring på bærbar PC. Veldig fine benefits altså. - Fin mobilbank som vil fungere i det daglige. Her får man opp PIN til kortet man har fått tilsendt i posten. Det gjør man ikke i nettbanken... Derfor bør man bruke nettbank og mobilbank litt om hverandre, alt etter hvor banken har lagt inn funksjonene man trenger. Rart og dumt, joda, men det fungerer. Oppsummert: Utdatert nettbank, noen rare løsninger og utfordringer med avtalegiro som kan løses fra Nets sin nettside. Men hvor ofte legger man inn ny avtalegiro? Veldig gode betingelser, ikke minst som student gjennom Akademikerne. God kundeservice. Danske Bank gjør en god jobb med å tiltrekke seg nye kunder og å holde på kunder. Jeg skjønner at det er et eller annet med IT-infrastrukturen i banken som koster ekstremt mye å skifte ut. Det er heller ikke gjort i full fart. Bare se til den tunge prosessen Nordea gikk i gang med for bare noen få år siden, for å kvitte seg med den gamle "spaghettien i kjelleren", og som de enda ikke er ferdige med. Det virker som om Danske Bank prøver å kompensere ved først og fremst å utvikle mobilbanken per nå.

Umulig å få kontakt

Omtale av  Johanna

Tar ikke telefonen. Har stått over 1 time på venting på det såkalte prioriterte nummeret til Akademikerne. Dette er jo en vits.

Dårlig bank, ubrukelig forsikringer, høye gebyrer

Omtale av  Tore

Styr unna alt som har med Danica and Danske Bank. De har "champagne" taler og presentasjon. Men "ølstandard" på bakrommet. Gjennomgående elendig fra A til Å. Gammeldags nettbank, høye gebyrer på alt og ubrukelige forsikringsprodukter. Hvis jeg kunne gitt minus 5 stjerner ville det vært mer passende.

Bra vilkår, men elendig kundeservice og byråkratisk prosedyrer

Omtale av  Arvid

Jeg har benytte Danske Bank en del år på grunn av gunstig bedriftsavtale. Det er imidlertid ufattelig byråkratiske ordninger om en skal justere på noe f.eks. med lån o.l. Alt skal behandles på et sted med for dårlig kapasitet. Det samme gjelder kundeservice som er altfor lavt bemannet både på telefon, mail og chat.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Innlogge i nettbank med mobil ID

Omtale av  Croco

Det er rart at noen sier de ikke kan bruke bank ID på mobil for å logge inn i nettbanken deres. Jeg har gjort det mange ganger og det fungerer alltid.

Alltid hyggelig, gode betingelser

Omtale av  Arild Ø

Jeg har vært kunde der i fem år og det har gått helt knirkefritt. Lånerente er ok. Føler de er konkurransedyktige.

Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Har ikke tilegnet profilen
Danske Bank deltar ikke på Bytt.no

Danske Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Danske Bank besvarer ikke omtaler

Danske Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Danske Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Danske Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR