Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Danske Bank
2.0
221 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
221 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#113
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#113 av 116 dagligbanker
21%
Dårlig
21% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 221 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
30
13
8
33
137
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Danske Bank
Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no

Umulig å få kontakt

Omtale av  Johanna

Tar ikke telefonen. Har stått over 1 time på venting på det såkalte prioriterte nummeret til Akademikerne. Dette er jo en vits.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig bank, ubrukelig forsikringer, høye gebyrer

Omtale av  Tore

Styr unna alt som har med Danica and Danske Bank. De har "champagne" taler og presentasjon. Men "ølstandard" på bakrommet. Gjennomgående elendig fra A til Å. Gammeldags nettbank, høye gebyrer på alt og ubrukelige forsikringsprodukter. Hvis jeg kunne gitt minus 5 stjerner ville det vært mer passende.

Bra vilkår, men elendig kundeservice og byråkratisk prosedyrer

Omtale av  Arvid

Jeg har benytte Danske Bank en del år på grunn av gunstig bedriftsavtale. Det er imidlertid ufattelig byråkratiske ordninger om en skal justere på noe f.eks. med lån o.l. Alt skal behandles på et sted med for dårlig kapasitet. Det samme gjelder kundeservice som er altfor lavt bemannet både på telefon, mail og chat.

Innlogge i nettbank med mobil ID

Omtale av  Croco

Det er rart at noen sier de ikke kan bruke bank ID på mobil for å logge inn i nettbanken deres. Jeg har gjort det mange ganger og det fungerer alltid.

Alltid hyggelig, gode betingelser

Omtale av  Arild Ø

Jeg har vært kunde der i fem år og det har gått helt knirkefritt. Lånerente er ok. Føler de er konkurransedyktige.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ikke kundevennlig

Omtale av  Tore

Det positive: som regel gode rentevilkår for lån. Det negative: ikke kan man bruke bankid på mobil for å logge seg inn i nettbanken deres. Hvorfor Danske Bank absolutt skal ha sin egen proprietære løsning for dette når stort sett resten av Norge bruker bankid forstår ikke jeg som kunde. Kunderådgiveren jeg fikk direktenummer til er stadig ikke tilgjengelig, og jeg blir satt over til ordinær kundeservice hvor ventetiden på telefonen oppleves som veldig lang (sist gang ventet jeg 38 minutter på telefonen). Finansieringsbevis kun gyldig 3 måneder av gangen. Dersom man glemmer å fornye dette før det går ut må man gjennom hele søknadsprosessen på nytt. Nettbanken deres oppleves relativt ulogisk/ tungvint i bruk. Puh.. dette gidder jeg ikke mer. Nok til å få meg til å bytte bank.

Hjulpet lite "å ha blitt dansk" ?

Omtale av  It N

Nå begynner jeg å bli mektig lei av problemer og mangler med DB sine løsninger for både nettbank og mobilbank, nå sist får jeg ikke kontakt via mobilbanken og får beskjed om at det er problemer med min internettforbindelse men den fungerer hos/med alle andre tilbydere og tjenester. Da DB heller ikke tilbyr bank id på mobil, det er faktisk tjenester som kun er mulig å kontakte via den tjenesten, så opprettet jeg kontoer i Sbanken får primært å få tilgang til bankid på mobil. En annen positiv opplevelse er gebyrpolitikken hos Sbanken, ingen eller svært lave gebyr , spesielt kurtasje ved verdipapirhandel (aksjer og fond) Ser hva banken svarer andre kunder som klager på tekniske løsninger og tjenester og syns å kjenne igjen enkelte holdninger da eneste grunn til at jeg ble kunde i forløperen til DB er at jeg var ansatt på en teknisk avdeling i Fokus Bank. I motsetning til mange vil jeg skryte av enkelte kundebehandlere som svært hjelpsomme, lang ventetid på telefon kan ikke de lastes for, men er et lederansvar. Så enste grunn til mine 2 stjerner er stort sett en positiv opplevelse ved kontakt med kundeservice.

Danske Bank har 221 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Danske Bank mener

Danske Bank

Har ikke tilegnet profilen
Danske Bank deltar ikke på Bytt.no

Danske Bank har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Danske Bank besvarer ikke omtaler

Danske Bank har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Danske Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Danske Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR