Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg vil sperre kredittkort og kommer ikke gjennom til kundeservice på telefon. Prøver på chat og får beskjed om at jeg må logge meg inn på nettbank før jeg tar kontakt. Ikke mulig å logge meg inn på nettbank da de ikke har fungerende mobil-ID. Prøver å åpne en ny chat for å forklare dette, men får ikke kontakt på nytt. Styr unna.
Kundeservice er helt tragisk. Veldig laaang vente på svar og har ikke noe system for å ringe deg opp
Det er nærmest umulig å komme gjennom på kundeservice, uansett hvilket behov man har i banken. Selv for den enkleste ting hvor man har behov for å snakke med en kundebehandler, så sett av opp mot 1 time i telefonkø.
Flyttet lånet mitt fra DNB til Danske Bank via akademikeravtalen for å spare 10k i renter i året. Det var starten på et mareritt av en opplevelse: 1. Det lånebeløpet som DNB hadde gitt meg uten problemer var et stort problem å få godkjent i Danske, ente opp med å måtte kvitte meg med noen kredittkortrammer (fordi det telles som gjeld) for å få det på plass. Særdeles tungvint prosess. Disse kredittkortene er ikke i daglig bruk, men kjekke å ha til feks flyreiser, drivstoff osv. pga. rabatter. Det virket nesten som de ikke ville ha lånet mitt. 2. Nettbanken er som en annen på denne siden så treffende omtalte som "et sort hull". Det er umulig å finne frem der. 3. Selv om man er logget inn i nettbanken (og blir automatisk utlogget innen 5 min som et sikkerhetstiltak) må man godkjenne ALT med Bank ID og personlig passord. Selv en beskjed til banken. Personlig passord hadde jeg glemt hva var, brukes aldri ellers. Skulle tro det var PST sitt intranett. 4. Responstiden på kundeservice er graverende lang. Er prioritert kunde hos DNB (SAGA) så for alle praktiske formål er det ingen kø. Akademikeravtalen hos DB gir ingen slike fordeler. 20-40 min med verdens verste sang på repeat, og kontinuerlig avbrudd med "det er mange som ringer oss for tiden, vennligst vent". Spill av en radiokanal i det minste, så blir ventetiden litt mindre irriterende. Da DNB endelig ringte og sa de kunne gi meg bedre rente var jeg ikke vond å be. ALRDI tilbake til Danske Bank.
Jeg vet ikke hvor mange kundebehandlere jeg har snakket med, hvor mange ubrukelige lenker jeg har blitt anbefalt å bruke eller hvor mange timer jeg har brukt i den kafkaesque nettbanken (ikke lov å ha to faner oppe samtidig mens man prøver å navigere, da blir man straks logget ut!). Svartid på kundechatten på opp til ti dager. Endte opp med å opprette konto i en annen bank. Nå forsøker jeg å få tilbake de 500 kr de belastet meg for "tjenesten" jeg aldri mottok, men det er ikke så lett, for de svarer ikke på chat og jeg blir satt lang i kø hver gang jeg ringer.
Meldingen " det er for tiden stor trafikk. Fint om du venter" Når meldingen gjentas i det uendelige og ingenting skjer, er dette ikke godt nok i år 2022. Det er ikke noen engangshendelse. ( t.eks nå har jeg ventet 40 min.) Jeg aner ikke hva det koster meg i telefonen. Det er vel heller ikke bra for helsen.
Tungvint og gammeldags. Nettside fra steinalderen. Det er umulig å komme igjennom på telefonen, sitter en time i kø. Jeg hadde spørsmål om fondene mine der, personen jeg endelig fikk tak i kunne ikke svare meg og hadde helt klart ikke peiling. Danske bank tar også mye betalt for fondene sine. Tar også nesten like lang tid å få svar på chat. Så nå har jeg avsluttet kundeforholdet.