Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Selv om nett- og mobilbanken ikke er helt moderne. Så har jeg i 20 år som kunde fått god hjelp og hatt alt jeg trenger av ulike produkter. Lett å holde oversikt over egen økonomi. Barna har lært mye av Lommepenger-appen. Veldig synd at banken for privatkunder nå skal avvikles.
God sparekonto med månedlig kreditering av innskuddsrente. Oversiktlig nettbank med rask oppdatering av kontoer.
Utilgjengelig og tidvis uhyggelig kontakt, bortsett at man uansett så å si aldri får svar på det man lurer på, rotete nettbank, vanskelig å forstå hvilke priser som gjelder. De ser helt enkelt ut som å ikke bry seg om deg som kunde. Jeg kommer til å bytte og jeg prøver også å holde meg unna Nordea som nå kjøper Danske Bank. Kan ikke tenke meg at dette blir noe bedre gitt grunnholdningen til de ansatte man (sjeldent og vanskelig) får tak i.
Super bank, vært kunde siden 70 tallet, like bra etter de ble Danske Bank👍
Er du på jakt etter beste rente på sparekonto, bør du lese prisliste og betingelser nøye. Jeg tenkte å opprette en sparekonto, fordi Danske Bank har best rente i landet akkurat nå, i følge bytt.no. 4,89 effektiv rente, uten binding og frie uttak, det tenkte jeg måtte være bra. Når jeg går inn for å bestille, må jeg først bli kunde og godta kundeprogrammet som har månedlig gebyr. Jeg ringte kundeservice, og de sa at det var mulig å opprette kun sparekonto uten program, men at det da kunne komme ekstra gebyrer. Studerer du prislista, vil du se at det er en del gebyrer som de absolutt ikke reklamerer høyt om at de har. Sånn som f.eks hvis du skal overføre pengene tilbake til annen bank igjen. Nei, holder meg til Svea som er på en god femteplass akkurat nå.
Den mest elendige servicen jeg har opplevd. Styr unna denne banken. Jeg har privat og bedriftskonto der. Kommer til å bytte. Svarer ikke på henvendelser i nettbanken. Noe så utrolig uprofesjonelt har jeg aldri sett eller hørt om før. Mye ventetid i telefonen når man ringer og ingen valgopsjon i telefonsvarer at de ringer opp igjen. Jeg ønsket en personlig saksbehandler å forholde meg til men det har de sluttet med så det kunne jeg ikke få. Rart at min kollega har en (samme bank og avtale/akademikersvtale). Etter kollegaen min ringte hennes!! saksbehandler fikk jeg endelig kontakt med en dame jeg kan forholde meg til. Dette selv om jeg virkelig trenger god kommunikasjon oga en vanskelig situasjon da mannen min har gått bort og jeg virkelig trenger hjelp med spørsmål angående dødsbo, skifte, salg av hus osv.
Håpløs begrunnelse for avslag på byggelån på ca 3.3 millioner. Min brutto inntekt var innenfor for lånekravet (maks lånebeløp 5x brutto). Hadde egenkapital på ca 20% Har tidligere nedbetalt boliglån ved danske bank. Er gjeldsfri. Uten betalingsanmerkninger. Fikk likevel avslag uten muligheter for å endre på avgjørelsen. Begrunnelse var at de anså min intekt som litt i grenseland av kravet, og at det kan bli vanskelig å betjene lånet for 1 person. Dette er tull. Jeg kan på egenhånd betjene det dobbelte. I tillegg mente de entreprenøren hadde for svake tall å vise til. Uten å utype krav i forhold til dette. Jeg fikk ingen alternativer i forhold til å stille med økt sikkerhet. Min lånesøknad ble hurtig akseptert hos andre sparebanker. Og huset er snart ferdigbygd.