Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Høy rente

Omtale av  T

Høy rente, dårlig nettbank og dårlig mobilbank løsninger. Lite info om bytte lån med tanke på renter, men veldig flinke til å promotere dyre pakker m dårlige betingelser.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 19:29

Hei og takk for din tilbakemelding, vi setter pris på det. Leit å høre at du ikke er fornøyd med nettbank, mobilbank og lånerente. Dersom du tar kontakt med en lånerådgiver direkte vil vi kunne undersøke om vi kan gjøre justeringer på renten din. Du kan komme i kontakt med en lånerådgiver ved å ringe 915 04800, eller sende en melding fra nettbanken din (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss). Har du forslag eller mulighet til å utdype hva du er misfornøyd med rundt mobil - og nettbanken vår, hører vi gjerne på deg. Send oss gjerne en nettbankmelding på dette, slik at vi får sørget for at det havner hos riktig instans. Det jobbes for øvrig løpende med endringer for både mobil og nettbank per i dag og vi lanserte eksempelvis nylig mulighet for transaksjonssøk i mobilbanken vår. Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Brev fra DNB

Omtale av  Asbjørn V

Jeg er ikke kunde i DNB men i Sbanken. Jeg fikk brev i posten fra DNB om å oppdatere informasjonen min. Men ingen forklaring/info hvorfor. Har det med bankoppkjøpet å gjøre?. Da jeg sendte beskjed og sa jeg ikke er kunde fikk jeg beskjed tilbake "ok, da kan du bare se vekk i fra det". Greitt, mye styr for ingenting altså, hva er hensikten med dette DNB?

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 17:42

Hei Asbjørn og takk for at du tar kontakt med oss her, vi setter pris på dine tilbakemeldinger. Her kan det høres ut som du har fått en motstridende melding. Dersom du har mottatt beskjed fra DNB om at du vil måtte oppdatere din informasjon, skyldes dette at vi er lovpålagt til å innhente manglende informasjon fra deg. Årsak til at du har blitt kontaktet kan skyldes flere årsaker, eksempelvis en inaktiv konto, rolle eller tjeneste som ikke er blitt helt avsluttet enda. Fint om du tar kontakt med oss på nytt så vi får undersøkt dette nærmere, meldingen er ikke i forbindelse med oppkjøpet av Sbanken, dette gjelder spesifikt til DNB. Våre rådgivere er tilgjengelige alle dager mellom 07.00-23.00 og bistår deg gledelig via chat eller telefon (915 04800). Ønsker deg en riktig fin dag videre. /Stian

Drittbank fra A til Å

Omtale av  Rune D

Alltid først med å øke renten når den går opp og sist med å senke den når den går ned! Gebyrer på all jobb man selv gjør i nettbanken! Millionlønninger til sjefer🤮

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 21:53

Hei Rune. Vi setter pris på din tilbakemelding. Det stemmer at vi er tidlig ute med å varsle om renteendringer, dette gjør vi for at kundene våre skal være informert i tilstrekkelig tid før endringen inntreffer. På lik linje med andre banker så vi oss nødt til å gjøre justeringer på renten etter Sentralbankens beslutning om å heve styringsrenten. Det var annen bank som var først ute å varsle om renteoppgang sist. Det er kjent praksis at det foreligger prislagte tjenester for banker i Norge, for våre prislagte tjenester finnes det her en prisliste med full oversikt over tjenester og produkter som medfører gebyr: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris Flere av våre prislagte tjenester har kostnadsfrie alternativer, som tar utgangspunkt i selvbetjente løsninger i mobil eller nettbank. Om du er usikker på om vi har alternativer til en prislagt tjeneste du bruker hos oss, som vil være kostnadsfri, er det fint om du tar kontakt direkte med en av våre kunderådgivere. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Håpløs

Omtale av  Lei

Vanskelig å navigere på siden, dårlig kundeservice. Utrolig lang ventetid for å få kontakt på tlf

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 20:39

Hei og takk for tilbakemelding. Kjipt å høre at du synes det er vanskelig å navigere på siden vår, har du prøvd å søke etter det du ønsker å finne? Vi har et søkefelt med filtrering som vil gjøre det enklere for deg å finne direkte fram til informasjonen du behøver å finne. Vi er kjent med at det for øyeblikket er økt ventetid for å komme i kontakt med rådgiver. Dette er selvfølgelig utrolig beklagelig, da vi ønsker å få hjulpet alle våre kunder på en effektiv og god måte. Vi ser kontinuerlig på måter vi kan forenkle måten kunder kommer i kontakt med oss på og tilgjengeligheten vår. Vi setter imidlertid stor pris på din tålmodighet og oppfordrer deg til å forsøke å kontakte oss på chat neste gang du opplever stor ventetid på telefon. Vi har kunderådgivere på chat i samme tidsrom (07.00-23.00) som bistår deg gledelig. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Underlig at en bank kan være så dårlig

Omtale av  Martin

Kundefokus: katastrofe. Svært vanskelig å komme i kontakt med et menneske som kan hjelpe. Om man er så heldig til slutt, så er imøtekommenheten fraværende. Og hvorfor ikke ha en e-post man kan nå dem på? I mange tilfeller mye bedre enn endeløs telefonkø eller chat, for kunden (men det betyr visst ikke noe). Priser: Masse gebyrer, og først med å sette opp lånerenten, og dårlig innskuddsrente. Troverdighet/moral: Dømt for å ha svindlet privatkunder, og 400 mill i gebyr for manglende etterlevelse av hvitvaskingsloven. Det er helt utenfor min fatteevne at de overhode har privatkunder. Jeg ble kunde der pga. et "lokketilbud" for studenter, men kom meg raskt ut.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 22:00

Hei Martin. Vi er kjent med at det for øyeblikket er lengre ventetid enn ordinært for å komme i kontakt med rådgiver via telefon og chat. Vi ser kontinuerlig på løsninger for å forenkle måten kunder kan komme i kontakt med oss på. Vi ønsker naturligvis å hjelpe alle våre kunder på en effektiv og god måte. Årsaken til at vi ikke benytter e-post er for banken og kundens egen sikkerhet. E-post anses ikke som sikker kanal for deling av sensitive opplysninger, men kunder vil kunne sende skriftlig henvendelse fra nettbanken sin (Dagligbank og lån - postkasse - skriv til oss). Leit å høre at du opplever at våre produkter ikke er tilfredsstillende. Vi har masse produkter med ulike betingelser hos oss, men innskuddsrenten er felles for alle våre kunder. Ønsker man likevel høyere avkastning vil man på egen risiko kunne investere alternativt. Her har vi en rekke verktøy for å gjøre det enklere for kunden, blant annet vår egen Spare-app, nyhetsbrev fra DNB Markets og autoriserte sparerådgivere som tilbyr fondsrådgivning. Det stemmer at vi har vært tidlig ute med å sette opp lånerenten, men dette gjøres med utgangspunkt i at det skal komme kundene til fordel. Vi så oss nødt på lik linje med de fleste andre banker i Norge å øke lånerenten, etter Sentralbanken sin beslutning om å heve styringsrenten. Vår tanke var at en tidlig varsling av dette ville gi våre kunder lengre tid til å forberede seg til justeringen inntraff. Under siste økning stemmer det imidlertid ikke at DnB var først ute med varsling om dette. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Skuffet fra A til Å

Omtale av  Niels

Kort beskrivelsen 1. Ventetiden på telefonen, for å snakke med noen er ekstremt lang, samt at man tilstadighet blir brutt. 2. Dnb brukte 14 dager for å overføre MINE penger fra MITT spareprodukter, til MIN brukskonto!!!! Som betydde at jeg måtte ta opp forbrukslån i konkurrende bank 3. Alltid først til å sette opp boligrenta. 4. Gebyrer som ikke ligner noen annen bank. 5. De kaller det finansiellrådgivning når det ikke rådgivning men kun en salgskanaler som anbefaler de fondene dere tjener mest på.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 22:29

Hei Niels og takk for din henvendelse. Utrolig dumt å høre at du opplever å bli brutt inn til oss, slik skal det selvfølgelig ikke være. Vi er kjent med at det for øyeblikket foreligger lengre ventetid inn til oss enn normalt, grunnet legitimering. Vi vil at du skal vite at vi jobber kontinuerlig med å finne løsninger som vil gjøre det enklere for kunde å komme i kontakt med kunderådgiver. Dersom det gjelder salg av fondsandeler vil det være en behandlingstid opp til 10 virkedager, avhengig om dette er et internt fond eller eksternt fond. Her får vi dessverre ikke gjort noe for å få fortgang i prosessen, men har registrert innspill om at vi kan bli tydeligere på dette. Når det gjelder gebyrer vil alle prislagte tjenester være referert til i vår prisliste, som du finner her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Mange av våre prislagte tjenester er valgfri og flere av disse vil i tillegg ha kostnadsfrie alternativer. Ta gjerne kontakt med en kunderådgiver direkte om du er usikker på hvilke disse er og hvilke alternativer vi har tilgjengelig som er kostnadsfrie. Det er riktig at vi tidligere har vært en av de første med å sette opp utlånsrente, noe vi så oss nødt til på lik linje med mange andre banker i landet, etter Sentralbanken sin beslutning om å heve styringsrenten. På denne måten fikk kundene våre beskjed i god tid før endringen inntraff, for å bedre kunne forberede seg på justeringen. Dersom du mot formodning skulle fortsette å oppleve problemer med å komme i kontakt med oss på telefon, anbefaler jeg at du prøver å komme i kontakt med oss på chat. Vi har kunderådgivere som er tilgjengelig på chat alle dager mellom 07.00-23.00, en kollega av meg bistår deg gledelig. Det er også mulig å sende en skriftlig henvendelse fra postkassen din, ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. Ønsker deg en riktig fin kveld videre. /Stian

Følte meg lurt.

Omtale av  Frank

Vær klar over at de har ingen skrupler med å lure sine egne kunder. Det eneste som gjelder, er å få maksimalt med penger ut av deg, helst uten at du merker det.

Svar fra DNB Bank
21.03.2022 21:45

Hei Frank og takk for din tilbakemelding. Dersom du som kunde er utsatt for kritikkverdige forhold, ber vi deg sende inn en klage fra nettbanken din. Du kan gjøre dette ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. På denne måten vil vi kunne behandle klagen hos riktig instans i DNB. Alle våre prislagte tjenester er synlig i prislisten vår, som du finner her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris . Her finner du oversikt over alle våre tjenester og produkter som medfører gebyr, vi har kostnadsfrie alternativer for flere av disse tjenestene. Ta gjerne kontakt med oss direkte om du behøver bistand rundt dette. Ha en fin kveld videre. /Stian

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR