Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
DNB Bank
1.5
1 370 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 370 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 370 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
125
56
60
133
996
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke bra

Omtale av  Henrik

Har hatt DNB fra når det var postbanken og videre til DNB når de ble slått sammen. Forferdelig mye trøbbel med både app, nettbank, betaling og appen har problemer ca annen hver dag. Etter alle årene jeg har hatt DNB har jeg nå byttet bank.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:23

Hei Henrik! Takk for din tilbakemelding! De siste årene har vi jobbet hardt med utvikling av våre digitale tjenester. Vi har blant annet lansert en ny mobilbank som stadig får mer funksjonalitet og jobber kontinuerlig for å sikre driftstabilitet. Leit å høre at du har valgt en annen bank. Skulle du vurdere bankbytte igjen ved en senere anledning så står vi klar med åpne armer for å ønske deg velkommen tilbake. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! /Jørgen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Feil i nettbanken har blitt en vane

Omtale av  Tobias

Har vært fornøyd med DNB, men så ofte som dere har problemer med nettbanken er et gigantisk minus. Det at man ikke får brukt kortet/satt inn penger på brukskonto når man skal handle mat, er på reise og lignende skal ikke skje i det hele tatt. Det er utrolig frustrerende og vi kommer til å finne en bank hvor dette ikke skjer, og hvertfall ikke så ofte som hos dere.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:23

Hei Tobias! Helt enig i at dette ikke skal skje. Vi ruster opp våre IT-systemer og jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å bedre funksjonalitet og unngå situasjoner hvor ting ikke fungerer som de skal. Som Norges største bank er det veldig mange som blir påvirket når vi opplever feil og det tar vi selvfølgelig svært alvorlig. Dette er derfor et tema med høy prioritat hos oss! /Jørgen

Anbefales ikke

Omtale av  Tore

Super side og kundeservice, når innlogging etc. funker. En av de dyreste bankene som svært ofte har problemer med både nettbank og kort. Kjappest med oppjustering av lånerenter vs andre banker. Bankbytte anbefales!

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:22

Hei Tore! Takk for tilbakemeldingen! Så bra at du er fornøyd med kundeservice! Når det kommer til nedetid så er dette selvfølgelig noe vi forsøker å unngå. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil. Prisene våre justeres etter markedet og vi har konkuransedyktige priser på alle våre tjenester. Dersom du mener at du betaler for mye for noe så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat så tar vi en kikk på det for deg! /Jørgen

Etter 20 år er man en fremmed

Omtale av  Preben E

Man får PERSONLIG saksbehandler for muligens å føle seg spesiell. Denne saksbehandleren byttes ut til stadighet og hvis man søker lån blir man kontaktet av en annen, i mitt tilfelle en jentunge som i følge en slavisk tilnærming til beregningsalgoritmene arrogant kunne fortelle at jeg var konkurs. Dette til tross for at min gjeld nesten var halvert på 3 år. Byttet til Sparebanken Sør og sparte umiddelbart kr 2000 pr md. Ikke la deg lure av flotte fasader, styr unna.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:22

Hei Preben! I utgangspunktet har vi gått bort fra personlige rådgivere. Dette nettopp grunnet det du skriver her. En rådgiver kan gå av med pensjon, være på ferie, bytte jobb eller lignende. Vi har heller ikke nok ansatte i forhold til kunder til at dette kan fungere bra. Det gjør at en rådgiver da ville hatt ansvar for veldig mange kunder som igjen hadde resultert i alt for lang behandlingstid. I stedet er vi tilgjengelige på 915 04800 og på chat døgnet rundt slik at du kjapt skal få hjelp uten å måtte vente. Når det er sagt så kan man selvfølgelig be om å få en rådgiver på sitt lokale kontor dersom man ønsker det, men søker du om et lån i nettbanken er det en rådgiver fra vår låneavdeling som vil kontakte deg. Ønsker du at søknaden skal behandles av den spesifikke rådgiveren din er selvfølgelig det også mulig, men du må da henvende deg direkte dit eller be om dette i søknaden. /Jørgen

Dårlig system

Omtale av  Ignas B

Min fiancé har lyst å åpne ny konto, det tok 1,5 måned pga. allt går gjennom post.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Skulle ta penger ut fra minibank, ingen penger kom ut

Omtale av  August S

Da jeg skulle ta ut penger for å betale husleie ved DNBs minibank på Fornebu 4.10. kom ingen penger ut. Jeg fikk imidlertid kvittering på et uttaket og at pengene var trukket fra min konto i DNB. Jeg gikk inn til DNB Eiendom og forklarte saken. De ba meg ringe nummeret som sto på minibanken. Jeg ringte nummeret og kom til Nets. Jeg forklarte saken til de. De opprettet en sak på dette og sa at jeg måtte vente 3 virkedager før jeg skulle få pengene tilbake på konto. Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle få en bekreftelse på dette per SMS. Jeg har imidlertid ikke fått hverken pengene igjen eller noen bekreftelse på SMS om at saken er opprettet. Etter å ha ventet tre virkedager, ringte jeg Nets igjen 9.10. og påpekte at pengene ikke var kommet tilbake på konto eller at jeg hadde fått noen bekreftelse på reklamasjonen. De ba meg nå kontakte DNB sin reklamasjonsavdeling og sa de ville sende bekreftelse på at sak var opprettet. Jeg kontaktet deretter DNB sin reklamasjons avdeling kl. 16:25 som da var stengt fikk jeg beskjed om i telefon. Jeg ringte Nets igjen for tredje gang 10.10. og påpekte at jeg fortsatt ikke hadde fått noen bekreftelse på at sak var opprettet slik de hadde lovt to ganger tidligere. Damen i telefonen sa at bekreftelsen jeg skulle få var ingen bekreftelse, men info om hva jeg måtte gjøre videre, dvs. kontakte DNB reklamasjon. Jeg forsikret meg om at saken min fortsatt sto i deres system før jeg la på. Jeg kontaktet så DNB sin reklamasjonsavdeling som ba meg opprette en sak skriftlig her på deres sider. Se vedlagt kopi av kvittering under på at reklamasjonssak er opprettet. Her blir jeg informert om at saksbehandlingstiden kan ta fra 1-3 uker.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:21

Hei August! Takk for din tilbakemelding! Dersom det skjer en feil med transaksjon, det være på minibank eller kortterminal, så vil det noen ganger bli laget en reservasjon på konto. Denne slettes da etter noen virkedager. Alle spor vil da forsvinne fra din konto og det eneste du vil se er en tilsvarende høyere disponibel saldo. Vær obs på at dette ikke er våre sider og vi får ikke behandlet noen reklamasjonssak her. Logg gjerne inn på våre sider og start en chat der eller slå på tråden til oss på 915 04800 så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med dette dersom du enda ikke har fått pengene tilbake. /Jørgen

Gir ikke noe lån med overkommelig rente, men med en gang det var snakk om 18,7% kredittlån fikk eg

Omtale av  Bjarte B. Å

Mer latterlig og dum kundebehandler skal man lete lenge etter, på grense til frekk og tålte ikke at eg blei frustrert over behandlingen. Blei tvunget no til å måtte ta fri fra jobb 4,5 timer minst for og komme meg til ein bank. Fordi ho meinte meg ikkje var meg etter mange spørsmål.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09:19

Hei Bjarte! Kjedelig å høre at du har hatt et ublidt møte med en av våre kundebehandlere. Vi får dessverre ikke sett noe nærmere på det her, men vi setter stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Forklar hva som har skjedd og når du var i kontakt med oss så får vi muligheten til å gå dette opp og sørge for at det ikke skjer igjen :) /Jørgen

DNB Bank har 1 370 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener
Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR