DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Da jeg skulle ta ut penger for å betale husleie ved DNBs minibank på Fornebu 4.10. kom ingen penger ut. Jeg fikk imidlertid kvittering på et uttaket og at pengene var trukket fra min konto i DNB. Jeg gikk inn til DNB Eiendom og forklarte saken. De ba meg ringe nummeret som sto på minibanken. Jeg ringte nummeret og kom til Nets. Jeg forklarte saken til de. De opprettet en sak på dette og sa at jeg måtte vente 3 virkedager før jeg skulle få pengene tilbake på konto. Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle få en bekreftelse på dette per SMS. Jeg har imidlertid ikke fått hverken pengene igjen eller noen bekreftelse på SMS om at saken er opprettet. Etter å ha ventet tre virkedager, ringte jeg Nets igjen 9.10. og påpekte at pengene ikke var kommet tilbake på konto eller at jeg hadde fått noen bekreftelse på reklamasjonen. De ba meg nå kontakte DNB sin reklamasjonsavdeling og sa de ville sende bekreftelse på at sak var opprettet. Jeg kontaktet deretter DNB sin reklamasjons avdeling kl. 16:25 som da var stengt fikk jeg beskjed om i telefon. Jeg ringte Nets igjen for tredje gang 10.10. og påpekte at jeg fortsatt ikke hadde fått noen bekreftelse på at sak var opprettet slik de hadde lovt to ganger tidligere. Damen i telefonen sa at bekreftelsen jeg skulle få var ingen bekreftelse, men info om hva jeg måtte gjøre videre, dvs. kontakte DNB reklamasjon. Jeg forsikret meg om at saken min fortsatt sto i deres system før jeg la på. Jeg kontaktet så DNB sin reklamasjonsavdeling som ba meg opprette en sak skriftlig her på deres sider. Se vedlagt kopi av kvittering under på at reklamasjonssak er opprettet. Her blir jeg informert om at saksbehandlingstiden kan ta fra 1-3 uker.
Hei August! Takk for din tilbakemelding! Dersom det skjer en feil med transaksjon, det være på minibank eller kortterminal, så vil det noen ganger bli laget en reservasjon på konto. Denne slettes da etter noen virkedager. Alle spor vil da forsvinne fra din konto og det eneste du vil se er en tilsvarende høyere disponibel saldo. Vær obs på at dette ikke er våre sider og vi får ikke behandlet noen reklamasjonssak her. Logg gjerne inn på våre sider og start en chat der eller slå på tråden til oss på 915 04800 så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med dette dersom du enda ikke har fått pengene tilbake. /Jørgen
Mer latterlig og dum kundebehandler skal man lete lenge etter, på grense til frekk og tålte ikke at eg blei frustrert over behandlingen. Blei tvunget no til å måtte ta fri fra jobb 4,5 timer minst for og komme meg til ein bank. Fordi ho meinte meg ikkje var meg etter mange spørsmål.
Hei Bjarte! Kjedelig å høre at du har hatt et ublidt møte med en av våre kundebehandlere. Vi får dessverre ikke sett noe nærmere på det her, men vi setter stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Forklar hva som har skjedd og når du var i kontakt med oss så får vi muligheten til å gå dette opp og sørge for at det ikke skjer igjen :) /Jørgen
Dårlig service. Hver gang de kan ikke svare på spørsmål. Zero kunde behandling. Slår av telefonsamtalen under kundebehandling. Når det gjelder informasjon som de krever spørsmål, man setter seg som en kriminelt. Til slutt ingen hjelp. I tillegg mann kan ikke disponere med sine egen penger når banken for utbetalingfullmakt fra ADVOKAT - det gjelder avdeling "Spesialengasjement". Vi er et par som er kunde hos dem med tenker å avslutte det fort mulig.
Hei Milen! Litt vanskelig å si hva som har skjedd her uten at vi får tatt en kikk på selve saken. Når du er i kontakt med kundeservice vil du alltid bli stilt kontrollspørsmål. Dette er selvfølgelig ikke for at du skal føle deg som en kriminell, men for å beskytte deg. Dette gjøres altså for at vi skal kunne være sikre på at det er den riktige personen vi snakker med og at ikke hvem som helst kan ringe oss og utgi seg for å være deg. Jeg vil anbefale deg å starte en chat eller slå på tråden mellom 08:00 og 16:00 på hverdager slik at du får snakket med den aktuelle avdelingen så er jeg helt sikker på at vi skal finne ut av dette for deg! /Jørgen
Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank. Rett og slett ufine ansatte på kundeservice
Hei Anne! Takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du føler det sånn. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil. /Jørgen
DNB sitter utrolig lenge på pengene dine hvis du har mellomlån. I mitt tilfelle hittil gått en måned. Utrolig. Og fortsatt må jeg betale skyhøye renter. Bare å bytte bank når det engang blir ferdigbehandlet.
Hei Arne! Jeg er litt usikker på hva du mener her. Gjelder det en mellomfinansiering? Litt vanskelig å svare uten å kjenne saken, men disse innfris normalt ved salg av bolig som er mellomfinansiert. Er det oppgjøret fra megler som kanskje tar tid? Som nevnt er det litt vanskelig å svare konkret uten å få sett på selve saken, men vi er døgnåpne på telefon og chat i nettbank så ta gjerne kontakt der når du har et ledig øyeblikk så er jeg sikker på at vi skal få nøstet opp i dette for deg! /Jørgen
Dårlige betingelser på boliglån, lave rentesatser på alle typer kontoer, høye gebyrer og svært mangelfull kundeservice! DNB er veldig interessert i å hjelpe deg med tjenester som de kan tjene mer penger på, men er direkte vanskelige å få hjelp fra når man ønsker å nedskalere eller avslutte kundeforholdet. Det hjelper ingenting at man har vært kunde i årevis uten betalingsproblemer av noe slag. Det er svært vanskelig å avslutte kundeforholdet, og da særlig mastercard. DNB er ikke villige til å gi en skriftlig bekreftelse på at kundeforholdet er avsluttet. Jeg er fremdeles usikker på om mitt mastercard faktisk er avsluttet. Jeg er glad for at jeg har byttet bank og forhåpentligvis slipper å forholde meg til dem i fremtiden. Jeg fraråder alle jeg kjenner å bli DNB-kunde.
Hei Ida! Takk for tilbakemeldingen. Jeg kan likevel ikke si at vi kjenner oss igjen her. Vi justerer prisene våre etter markedet og skal alltid være konkurransedyktige på pris. Vi har heller ikke for vane å forsøke å selge deg noe utover at vi ønsker å informere om produkter vi tror kan være gunstige for deg. Har du fått et annet inntrykk så beklager jeg det. Vi er døgnåpne på både telefon og chat og dersom du ønsker å avslutte kundeforholdet gjøres det enkelt ved å ta kontakt der. Alt vi behøver da er kontonummer i ny bank slik at vi får overført ikkerealiserte renter og eventuelle innskudd som skulle komme på konto i nær tid etter avslutning. /Jørgen
Nesten umulig å få tak i kundeservice, ingen sted å sende mail, 20 min ventetid på chat, og en telefonkø ut av en annen verden. Slik har det vært i flere år, hver gang man trenger kontakt med dem. Jeg ønsker å bytte bank, dette orker jeg ikke forholde meg til lenger.
Hei Julie! Leit å høre at du opplever lang ventetid for å komme i kontakt med oss. Etter beskrivelsen over høres det ut som om det har vært noe spesielt som har pågått når du har forsøkt å komme i kontakt med oss, som har gjort at det har vært ekstra lang ventetid. I disse tilfellene vil det normalt ikke gå veldig lang tid før vi har fått jobbet oss igjennom køen og er tilbake til normalen igjen. Har du ikke mulighet til å vente i kø på chat eller telefon kan du også sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din så får du som regel svar i løpet av en virkedag :) /Jørgen