DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
0 i rente på lønnskonto og tilnærmet 0 på sparekonto.! En bank som stadig gir store pengebeløp til venstre ekstremister. Virke som de er mere en politisk organisasjon enn en bank
Hei, Gunnar. Rentene på brukskonto og ordinær sparekonto er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi har andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære som . Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Din andre påstand medfører ikke riktighet. /Hilsen Even
Etter 30 års kundeforhold ønsket jeg å betale ned ugunstig billån og kredittkort. Søkte om å låne på boligen, som er gjeldsfri, for å få bedre renter og kvitte meg med gamle kredittkort. Lånet ville utgjort 12% av boligens verdi. Fikk beskjed om at jeg måtte betale all usikret gjeld først. De forstod ikke dette med refinansiering, og at et evt. lån skulle gå til å betale ut dette. Søkte da i 3 andre banker og fikk positivt svar fra alle tre. Valgte da den med best rente. Nå er alt vi lånte tilbakebetalt og vi er nå gjeldfri. Dette takket være bedre renter og mer midler til å betale ut lånet raskt. Å få oppleve at DNB ga oss avslag kom som et sjokk. Vi hadde tidligere huslån der med upåklagelig betalingevne.
Hei Wille! Trist å høre at du har hatt en slik opplevelse hos oss og at du opplevde avslaget som et sjokk. Det er vanskelig å si hva som har skjedd her uten innsyn i selve saken, men ta gjerne kontakt med oss på 915 04800, så kan vi se nærmere på dette. Da kan du også få en bedre begrunnelse på hvorfor dette ble avslått. /Lars
Tidligere har jeg vært fornøyd med DNB, men det er kanskje fordi jeg ikke har hatt behov for hjelp og at alt har gått sin vante gang. Nå med en endret familiesituasjon og virkelig behov for hjelp, opplever jeg ikke å få det i tilstrekkelig grad. Hyggelig og imøtekommende saksbehandler på telefon, er positiv, gir forventninger, men når skriftlige tilbud foreligger samsvarer dette ikke Jobber selv med forvaltning, og det er uklokt å skape forventninger på denne måten. Jeg opplever vurderinger som ligger til grunn for tilbud (i dette tilfellet lånebevis) svært firkantet. Jeg er kjent med bedre tilbud i andre banker, så vurderer å bytte bank - høyst sannsynlig hvis dette ikke løser seg. Det er kjedelig etter så mange år som stabil og god kunde. Og en slik situasjon jeg er i, er det mange andre bekymringer å ta hensyn til, dette med banken burde ikke være en av de. Med barn involvert er det svært viktig for meg å få dette på plass. Jeg har stabil inntekt, god egenkapital, god egenkapital i bolig som skal selges (megler fra DNB har satt verditakst på denne) kan få overført fritidsbolig til meg som sikkerhet, men det hadde visst ikke noe å si på belåningsgraden. Jeg vet at bankene har unntaksregel for belåningsgraden, men skjønner ikke hva som skal til for å komme under denne unntaksregelen. Jeg har også hørt at flere bytter saksbehandler og får bedre vilkår i samme bank. Et dette tilfelle, er det lurt å få en second opinion hos dere? Hvordan går man i så tilfelle frem. Jeg er allerede igang med å kontakte andre banker. Da vil hele familien bytte bank. Men det er kanskje større interesse å få nye kunder enn å beholde gamle?! Samtidig mister vi mulighet til å by på «drømmeboligen» i skolekretsen til barna. Vh Stabil kunde over mange mange år
Hei! Leit å høre at du opplever det slik. Vi setter pris på deg som kunde, og ønsker gjerne at du tar kontakt med oss igjen, slik at vi kan se på saken din. Du skal i hvertfall få en forklaring på hvorfor det ble slik. Ring oss på 04800, så får du snakke med en lånerådgiver hos oss. Takker også for tilbakemelding. /Mariell
På Jessheim har dem bare en pølsebu igjen. En gang så stor og trivelig bank har krympet til en filial som aldri er åpen og som det ikke får og ringe til lenger. Alt må gå gjennom hovedkontoret med dertil vente i tre kvarter for og komme fram. Nei til og være hovedflyplass kommunen er dette alt for dårlig. Mange har sakt takk for seg til DNB
Dårlige lånerente. Dårlig rente på høyrentekonto. Høye gebyrer. Dårlige service. Den eneste grunnen til at DNB fortsatt har kunder er fordi gamlingene ikke vet hvordan man bytter bank.
Hei Frank! Renten på ordinære sparekontoer er lave i markedet for tiden grunnet den lave styringsrenten. Vi tilbyr også andre typer sparekontoer med høyere rente enn den ordinære. Vi tilbyr også et bredt spekter av fond med varierende risiko. Vi er også konkurransedyktige på rentebetingelser for boliglån, og en lånerådgiver bistår gjerne med å se på betingelsene for ditt lån ved å kontakte vår låneavdeling. Det er leit å høre at du opplever vår service som dårlig. Vårt fokus er å være tilgjengelig store deler av døgnet for våre kunder, og vi er derfor tilgjengelig både via chat, nettbankmelding og telefon hver dag (inkl lørdager og søndager) mellom kl. 07-23. /Lars
Hei,Jeg ble lurt av dnb, lånte 200000 Snakket med kundeservice fikk beskjed att jeg skulle betale sikra 4000 i månen. Da førdte avdrag kom måtte jeg betale 12000.kundeservice spurte meg om jeg ville ha forsikring på låne hvis jeg blei arbeidsledige som jeg takket ja til. Etter som jeg ble arbeidsledige etter cirka 8 måner. Jeg kontakte kundeservice, men fikk beskjed att jeg ikke forsikring. Da klarte jeg ikke og betale lånet. Som jeg sliter med inkasso
Hei, Stein! Her håper jeg at du vil sende oss en reklamasjonssak fra nettbanken din slik at vi får undersøkt saken nærmere. /Even
Styr unna!! Etablerte billån i DNB. Det startet dårlig med at de utbetalte 4000,- mer enn kontrakt tilsa til selger, da de ikke hadde fått med seg avslag i pris!. Dette måtte JEG rydde opp, da det ikke var DNB sitt problem iflg kundebehandler, selv om kontrakten var tydelig på pris. I mobilbank får en ikke en dritt av info ad lånet. Kun tilbud om nye lån. I nettbank får en heller ikke en dritt, utover saldo. hva som er innbetalt, løpetid, nedbetalingsplan, effektiv rente etc glimer med sitt fravær. Snakket med tre kundebehandlere uten at de har klart å svare ut. Sitter i kø nå på 30minuttet uten å komme gjennom. Update fikk snakket med nok en kundebehandler som ikke viste, eller kunne hjelpe..
Hei, Anders! Takk for tilbakemeldingen, for slik skal det ikke være. Det er vanskelig å si hva som har skjedd uten innsyn i saken, men det er ikke bra om vi har gjort en feil uten å rydde opp. Send gjerne en mail til oss til [email protected] slik at vi kan sikre at du får hjelpen du trenger. /Even