DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har akkurat hjulpet svigermor inn på nettbanken. Pr 1. juli endres reglene så hun kan ikke lenger gjøre sine æren i nærmeste Meny butikk forteller hun meg. Siden jeg ikke har hennes pin kode, kommer vi ikke inn første gangen. Så jeg skriver en lapp til henne om hva vi trenger og hun skal gå i banken for å fikse det. Der blir hun møtt av en person som hun beskriver som nedlatende og sårende. Da hun viser ham lappen, forteller han henne at "jeg tror du blir styrt" og legger videre en sperre på kontoen hennes for å kunne få bank id på mobil. Når hun spør om hun videre om hun kan få hjelp, så sier han at hun kan gå tilbake til den som styrer henne så vil han finne det han trenger inne på banken. Svigermor kommer særdeles nedstemt til meg. Vi går inn i banken, og riktignok har den "hyggelige" servicemannen hos DnB lagt inn slik at en kan trykke på et ikon der for å få utstedt nytt pin kode. Så vi kommer oss inn da via hennes pin+brikke. Svigermor gjør alt selv, men jeg må sitte ved siden av henne fordi hun er så ukjent med alt dette. Hun er 82 år gammel. Jeg ringer DnB mens vi sitter der for å be om få igang id på mobil for da slipper hun å huske brikken hvis hun trenger min hjelp. Da blir jeg også møtt med voldsom skepsis. Tydelig leser han på skjermen sin om denne styrte damen og får piggene ut for meg. Han forteller meg at det er uaktuelt å gi henne bank id på mobil. Jeg må faktisk sitte å krangle med han i flere minutter før han plutselig sier. Du skjønner at siden bank id på mobil kan benyttes på mange plasser for identifisering, og brikken kun mot konto, så har vi en policy på at den ikke skal deles ut til de som ikke er inne på banken sin selv. Dette var det faktisk noe fornuft i. Et svar jeg kunne akseptere og forklare til svigermor. Helt vilt at ikke ei dame som har vært kunde av banken i alle år kan bli mottatt på en høflig måte og vist på en måte som hun forstår. Og når jeg ringer, som kan dette her, faktisk også blir møtt med en fiendtlig holdning, synes jeg det er helt vilt. Betyr ikke enkeltmenneske noe som helst mer?
Dårlig, kan bli kjeftet på av (anonymisert) på lånn avdelinga. Dem ringte meg fordi de hadde sett en skrivefeil så ble jeg ringte oppigjen i dag 30.6.20 å du deven så dårlig sørvis har jeg da aldri sett å hørt til før. Fikk nærmest kjeft fordi jeg hadde en skrivefeil og for liten inntekt da skrivefeilen var en 0 for mye. Fikk ikke svar på det jeg egentlig spurte om.
Har de siste årene hatt mye kontakt med en fast rådgiver innen lån og finans. Utrolig løsningsorientert. Gode prosesser både for kona og jeg samt hver og en av våre tre voksne barn. Bra kundeservice også på telefon rent generelt om det meste, og spesialtjenester som dødsbo
Mye problemer i nettbank, og mye problem på kontoene.
Den personen jeg snakket med var ikke noe til hjelp. Han var også utrolig frekk. Når du ringer for du høre forskjellige ting. Hva er vitsen med ha en jobb man ikke dukker til. Jeg skal bytte bank gidder ikke å ha en bank som ikke gir meg tjenesten jeg trenger.
Fra bankens beskrivelse av Senior rammelån: "Senior rammelån er vårt mest fleksible boliglån for deg som er over 62 år. Du har en ramme der du låner opp og betaler ned når det passer deg. Med Senior rammelån fra DNB får du: ✓ En låneramme inntil 50 % av boligens verdi. Du disponerer selv pengene ✓ Gode betingelser ✓ Du har avdragsfrihet i hele lånets løpetid " Men; når du har skaffet takst og sendt denne til banken - da får du beskjed om at dette er et helt vanlig nedbetalingslån, alldeles ikke noe avdragsfritt lån. Hva er fordelen med et senior rammelån da, i forhold til et vanlig rammelån? LURERI!
Jeg blir ofte sjokkert over hvor nedlatende og frekke kunderådgiverne I DNB kan være. I forbindelse med en lånesøknad fikk jeg svar at min inntekt i følge deres likviditetsmodeller var lav. Jeg svarte at jeg syntes jeg hadde god råd og i tillegg var i stand til å hjelpe fattige/flyktninger med et par tusen månedlig. Kunderådgiveren i DNB ga meg da en kraftig skyllebøtte og sa at jeg var useriøs, ettersom jeg valgte å hjelpe fattige istedet for å posisjonere meg i forhold til et evt lån. Dette til tross for at jeg har 25% egen kapital for lånet jeg ønsket. Hun avsluttet samtalen med å si at hun egentlig ikke hadde tid til å snakke med meg. Jeg har idag byttet til Andebu Sparebank og er strålende fornøyd med kundebehandling der.