Helgeland Sparebank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Dårlig kundeservice. Minnebrikkett fungerer over alt uten i deres egen bank ved betaling nettbank. Grong sparebank blir min neste bank.
"bare dra rett i banken så fikser de bankID, husk legitimasjon". 1t kø som ikke var nødvendig hvis jeg har reservert time, i stedet for å skrive legitimasjon så burde de skrive pass eller nasjonal id-kort da førekort ikke er gyldig (men det er gyldig i følge google så kanskje ikke bruk feil ord). Regionsperre på kort er for en eller annen grunn også nettsperre, dette står ikke åpenbart. tar for mye % på indeksfond, ikke bruk som aksjesparekonto. 1/5 søppel
Anbefales absolutt ikke til noen. Styr langt unna og spar deg selv for masse irritasjon. Handelsbanken anbefales!
Jeg får en mail fra banksjefen i Helgesparebank som lyder slik. Din far eier en eiendom sammen med din søster og hennes man. De skal flytte bankforhold til DNB og i den forbindelse har DNB klart å innfri din fars lån i SpareBank 1 Helgeland, når det var meningen at de skulle innfri lånet til din søster hennes man. Mao har DNB gjort en feil. Din far hadde et lån i banken med pant i eiendom,, som han eier sammen med deg. Du var da realkausjonist på dette lånet. Den eneste måten vi får reversert feilen som DNB har gjort er at vi oppretter et nytt lån for din far hos oss som er identisk med det lånet som DNB har innfridd. For at vi skal få til det må vi utstede nye lånedokumenter (og pant) som du da må signere på som realkausjonist. Merk at vilkår og lånedetaljer vil være lik som det lånet som DNB har innfridd. Beklager bryderiet med denne saken, men dette må gjennomføres for at vi skal få ryddet opp i feilen til DNB. Jeg ringer banken hvor ingen vil snakke med meg ,sier må ta det med banksjefen. Jeg for endelig snakket med banksjef etter flere tlf samtaler, Men han er lite snake villig bare henviser til mail han har skrevet. Jeg er veldig skeptisk for sånt skal ikke skje eller hva? ,men hans svar tja sånt skjer og nå vil trenger vi din signatur til og rette opp feilen. Det jeg reager på er en total ansvarsfraskrivelse Når banken har gjort en feil og vil ha meg til og signere på noe som jeg er skeptisk til og hvor skal jeg rette opp i det når det ikke gjelder meg? Så går det det en uke uten jeg høre noe mer Jeg skriver en mail til banksjefen. Jeg har ikke hørt noe mer fra deg eller banken siden denne mailen og tlf samtalen. 22 feb. 2023 i telefonsamtalen bekreftet du at sånt skal ikke være mulighet for å gjøre,men du sa sånt skjer (menneskelig svikt) det gjør meg ikke mindre skeptisk ,som jeg sa til deg på tlf ,før jeg signere noe vil jeg rådføre meg da med advokatbistand . Er banken villig til og bekoste det? Håper og nesten forventer banken tar et ansvar her . banken svar er dette her -SpareBank 1 Helgeland har ikke gjort noe feil her. Det er DNB som har innfridd feil lån. Feilen er gjort av DNB. Dette er utrolig dårlig svar og veldig uprofesjonelt.
Hatt konto der siden v1981 da jeg begynte i jobb etter militærtjeneste. Har aldri likt banken, verken før eller etter at jeg ble fast kunde. Elendige på det meste, nettbank-trøbbel titt og ofte. Fjerner minibanker i distriktene, og de som er er ofte i ustand. Blir enda verre fra nyttår, da går de sammen med sparebank 1 tror jeg.
Denne banken hadde en grei brukervennlig meny før, men nå er det stadig forandringer som gir dårligere brukervennlighet. Ja det er blitt så vanskelig at kundeservice ikke greier å finne ut av det på enkelte felter. Om det er alle forandringene som resulterer at nettbanken fungerer dårlig skal jeg ikke ta stilling til, men en ting er sikkert, nettbanken er stadig ute. Jeg har bedt dem regissere en kundeundersøkelse slik at de får se misnøyen, men til ingen nytte. Selv har jeg vært uten nettbank i Thailand i 14 dager da det ikke går å logge inn. De sier det er sikkerhet eller dårlig nett. Jeg har Upload og Download på 90 -95 Mbps og Ping 7. Norwegian, bank S-banken, Altinn. Helfo og Digitpost funker 100%. Irriterte kunder snakker om at det er masse problem med nettbanken og service generelt, så den dagen det går å skifte bank men, beholde kontonummer, da blir det flukt av kunder til andre baker
Ble kunde der i Mai 1981 da ny arbeidsgiver krevde dette og at dette da var en lokalbank som senere slo seg sammen med en rekke andre banker grunnet uforsvarlige utlån til oppdrettsindustrien midt på 80-tallet. Alt av kundevennlighet og nærhet er borte, og hvilken som helst nettbank fungerer like bra. Har de fremdeles men bruker også to andre banker. Vil kutte banken ut om ikke for lenge og gå for en nettbank. Blir mindre kostnader og mindre irritasjoner.
Har vært kunde i over 35 år og god og stabil økonomi, fulgt alle lån uten bemerkninger.