Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Prøvde å bli kunde gjennom mitt NITO medlemskap. Som eier av et småbruk m/drift ved siden av full jobb så ble dette veldig vanskelig, sendte inn ett 30-talls vedlegg men de klarte likevel ikke gi meg en hentydning om det var muligheter (ca 60% belåningsgrad). Hadde mange timer i tlf. og oversendelse av dokumenter, men det førte ikke frem.... Vil sikkert sikre seg at de får seriøse kunder, men med to inntekter i familien samt sunne regnskap på driften så burde det være muligheter.
Hei Guttorm. Nå kan ikke jeg undersøke eller kommentere din søknad og sak her, da dette ikke er en sikker kanal. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og at saken din ikke ble behandlet raskt og effektivt. Jeg håper du har anledning til å sende oss en melding fra din Digitale Postkasse inne i nettbanken eller fra vår hjemmeside - Logg inn - Andre tjenester - Digital Postkasse. Da kan vi gjennomgå saken og dokumentene du har sendt oss, og vurdere saken din på nytt. /Fredrik
Prøvd å bli ny kunde i Nordea. Klarer ikke å få logget inn i nettbanken grunnet tekniske problemer hos dem. Prøvd en hel dag. Jeg er visst ikke den første har jeg forstått. Alt for dårlig av en av norges største banker. Vært i kontakt med kundestøtte som sier at jeg bare må være tålmodig:)
Uansett henvendelse til Nordea resulterer det i tidsbruk av en dimensjon jeg mener er langt utover vanlige menneskers muligheter. Chattefunksjonen har så lang ventetid at man gjerne må regne min. 1/2 - 2 timer på å komme igjennom. Sist jeg forsøkte telefonnummeret var det 3,5 timers ventetid. For å komme fysisk i banken her vi bor må man avtale tid på telefon, som altså har 3,5 timers ventetid. Vi har hele året forsøkt å åpne konto for vår 14 år gamle sønn i forbindelse med hans konfirmasjon. Det har ennå ikke lykkes og jeg estimerer at vi har brukt omtrent to hele arbeidsdager på dette. Så langt. Sønnen vår har i denne prosessen opparbeidet sunn skepsis til bank og «tjenester» disse tilbyr. Informasjonen vi har mottatt fra banken underveis har vært uklar og villedende. Den elendige kundeservicen jeg tror de fleste opplever fra Nordea og andre store banker står i grell kontrast til ruvende bedriftsbygg av den eksklusive sorten og aggressive reklamekampanjer. Som vanlig lønnsmottaker med gjennomsnittlig inntekt kjenner jeg svært få likesinnede som lenger har positivt forhold til bank. Jeg lurer på om bankene overhodet har noen opplevelse av dette, at det brede kundesegmentet - vel, ikke stoler på banken, blir kvalm av banken, gruer seg til å kontakte banken, blir sint av banken. Måten vi har organisert samfunnet vårt på tvinger enhver til uansett å være bankkunde, men det er likevel uforståelig at bedrifter ønsker å fremstå for kunden slik bankene nå gjør. Underlig og betenkelig.
Hei Nina, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er ikke hyggelig å lese at du har hatt store problemer med å komme i kontakt med oss. Vi har i enkelte perioder ekstremt stor pågang som har medført i lange ventetider på både chat og telefon. Ventetiden de siste ukene har dog ikke vært så lange i noen av kanalene, selv om de i perioder har vært lengre enn ønskelig. Det skal være en relativt grei prosess å få opprettet konto og kundeforhold på en mindreårig. Dersom begge foresatte er registrert som kunder i Nordea ordner en hele prosessen via nordea.no/Blikundebarn . Vi henter fødselsattest og opplysninger direkte fra folkeregisteret, og når kundeforholdet er etablert sendes dokumentene til dere foresatte for signering med BankID. Det er sterkt beklagelig dersom dere gjennom denne prosessen har fått uklar og villende informasjon fra oss, slik at kontoåpningen har dratt ut i tid. Jeg håper at vi i fremtiden får muligheten til å rette på inntrykket du og din sønn har av oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå for våre kunder. /Morten
Strålende bank med gode kundebehandlere så er på plass når det trengs 🤩 Fremhever spesielt avdelingen i Tønsberg, da det oftest er dem en er i kontakt med
Tusen takk for en hyggelig anmeldelse, Einar O! 😍 Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å gi oss en slik tilbakemelding. Jeg skal også viderebringe meldingen til de flinke medarbeiderne vi har på kontoret i Tønsberg! /Morten
Som kunde og låntager i Gjensidige bank var det ALDRI noe problem. Bytta til dem pga god service og et et godt lånetilbud. Men nå som det har blitt Nordea er det nærmest umulig å få refinansiering eller hjelp på annet... Vurderer sterkt å bytte bank, første og beste med refinansierings tilbud blir foretrukket...
Hei Øivind! Leit å høre at du ikke er fornøyd med Nordea Direct etter overgangen fra Gjensidige, vi ønsker selvsagt at både kunder gjennom Nordea Bank og Nordea Direct skal være fornøyde og føle at de får den hjelpen de trenger. Per dags dato er Nordea Bank og Nordea Direct to ulike banker, med ulike tilbud og tjenester - men det er de samme folkene som sitter på kundeservice og internt i Nordea Direct som i tidligere Gjensidige bank. Ta gjerne kontakt med Nordea Direct via chat på hjemmesiden deres eller via telefon, slik de få sett nærmere på hva de kan gjøre for deg /Andreas
Denne bank er ikke lenger seriøs. Dårlig service, jeg valgte denne bank pga jeg er organisert og da har noen fordeler. Bedre når det var gjensidige. Jeg fikk innvilget refinansiering til et lån jeg har, fikk tilbud om lånet og signerte gjeldsbrev, dagen etter trakk dere lån tilbake uten noen konkret begrunnelse, dette er ikke juridisk lovlig når dere ikke har alvorlige forhold på dette. Har sendt klage men er vel samme som svarer når jeg plutselig fikk avslag. Blir mye ubehageligheter rundt dette da jeg hadde lovet og betale denne bank jeg skyldte penger. Useriøs bank som driver på uten at tilsyn griper inn
Hold dere unna denne banken om du er en person som reiser mye og bruker kort i utlandet. Fikk beskjed om å legge frem alle kvitteringer tross alt det ble betalt med kort forskjellige steder. Banken mener jeg har brukt mye kort i utlandet og vil vite hvorfor. Jeg er en person som er mye på roede i forbindelse med jobben og har rett til å bruke kort og de pengene jeg tjener. Blir bank bytte og sier hadet til Nordea etter flere tiår som kunde. Banken klarte også ved en innbetaling på 60.000 kr på boliglån å rote pengene bort. Jeg oppdaget det 7 måneder senere at beløpet ikke ble bokført. Fikk aldri en beklagelse eller noe.
Hei Mohamed C. Finansnæringen er pålagt å forhindre hvitvasking av penger samt terrorfinansiering. Dette betyr at vi er avhengig av å innhente god informasjon om våre kunder, samt deres bruk av finansielle tjenester. Om du har følt deg mistenkt eller truet, må jeg beklage det. Jeg har ikke anledning til å søke deg opp i våre kundesystemer når du kontakter oss her, så jeg får dessverre ikke undersøkt innbetalingen din som du gjorde på ditt lån. Ta gjerne direkte kontakt med oss slik at vi kan undersøke dette sammen. Du kan nå oss på telefon 232 06001 eller ved å starte en sikker chat fra vår hjemmeside https://nordea.no/chat. /Fredrik