Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken pÄ trenden i lÞpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
En suveren og komplett totalbank. Alt er bra. Apple Pay/Google. Byttet fra DNB hvor alt er det motsatte av bra. Tipp topp 👍🏻
Hei, Thomas! Så utrolig hyggelig å lese🥰 Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Vi skal gjøre vårt ytterste for å fortsette og innfri forventningene dine😊 /Silje
Etter å ha vært kunde i flere forskjellige banker er jeg faktisk med fornøyd med Nordea. Jeg har personlig fått veldig god service, kort ventetid på telefon (hvis man ikke absolutt SKAL ringe rundt rushtider) og oppfølging både når jeg ble kunde og under kundeforholdet mitt :D Jeg flyttet også pensjonen min hit, og jeg må si at kunderådgivere gir kjempegode råd og tar det veldig seriøst :) De er ikke billigst eller dyrest, men oppfølging og service gjør opp for kostnader for min del :) Jeg trekker fra 1 stjerne fordi app kan være litt ustabil til tider, men jeg elsker hvor intuitiv appen er :)
Hei Thomas! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive feedback til oss! Sånne tilbakemeldinger setter vi enormt stor pris på å høre 😍 Seriøs og god rådgivning, samt god oppfølging i prosessen når du blir kunde er noe vi jobber hardt med, så det er ekstra hyggelig at du har lagt merke til dette. Så kan jeg samtidig love at vi jobber på spreng med å både ha minst mulig nedetid i appen, og i tillegg levere nye, nyttige tjenester i den 📱👌 /L
Etter å ha hatt vanleg bank-id på telefon i mange år, tenkte eg det var på tide å følgje meldingane om utfasing og innstallere Nordea ID app. Det gjekk jo greit. Åpner den gamle og vel Nordea som innlogging. Då kjem eg inn på den "gamle" og ser igrunnen ikkje kva som er tilpassa banken. Etter utlogging får eg varse om å åpne appen på nytt for å fullføre registrering. Har saumfart Nordea sine hjelpesider for å finne svar. Sett på videoane ein gong til, men finn ikkje noko meir. Så spm er, skal sjølve mobilbanken ha ein annan meny, eller likt som før?
Hei Bjørn, Først og fremst er det gledelig å høre at du er i gang med Nordea ID😊 Jeg er litt usikker på om jeg har forstått spørsmålet ditt, men både nett- og mobilbanken er som før, selv om du benytter Nordea ID som innlogging. Forskjellen på BankID på mobil og Nordea ID, er at du nå benytter en app, i stedet for BankID på mobil, hvor du får opp to kodeord på telefonen din som du må bekrefte med PIN-kode. Hvis du har fått aktivert Nordea ID, og det står at appen er klar til bruk, så benyttes den som følger: 1. Velg "Nordea ID" som innloggingsalternativ i nett- eller mobilbanken. 2. Skriv inn ditt personnummer 11 siffer og gå videre. 3. Åpne appen Nordea ID, og godkjenn med PIN-koden du valgte når appen ble aktivert. Skal du logge inn på en ekstern side, så velger du "BankID" som innloggingsvalg, og deretter "BankID med app". Deretter følger du stegene over på samme måte. Logger du inn med BankID på en ekstern side, så må du i tillegg skrive inn ditt personlige passord, noe du slipper når du logger inn i nett- eller mobilbanken. Er noe uklart, så vil jeg anbefale deg å kontakte vår kundeservice på tlf. 232 06001 eller chat, så vil vi veilede deg😊 /Silje
Jeg har fått to innvilgede søknader med avslag hadde hyggelig samtale med nordea over telefon 3/1.23 en og en halv time senere fikke jeg avsal nice
Hei Håvard, Det er kjedelig å høre at vi ikke kunne innvilge lånet du søkte om. Jeg får ikke undersøkt saken din herfra, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har lover og regler å forholde oss til, og det er flere faktorer som spiller inn når vi skal behandle en lånesøknad - deriblant inntekt. Skulle noe endre seg i fremtiden, så er du selvfølgelig velkommen til å søke på nytt. /Silje
Måtte ringe de for å få BankID, fordi det står på nettsiden deres at man må gjøre det. Forklarte problemet mitt, og kubdebehandleren svarte «så?». Snakket med de en annen gang over chat, og hadde fortsatt en følelse av å bli rakket ned på
Hei Leo, Dette var virkelig ikke hyggelig lesning - sånn skal det selvsagt ikke være. Jeg må bare beklage at du har fått en følelse av å bli rakket ned på etter kontakt med kundeservice hos oss, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Vi jobber hver eneste dag med å levere den beste kundeopplevelsen for alle våre kunder som er i kontakt med oss, uansett hvilke spørsmål og ærend en har. Vi vil veldig gjerne rette på det inntrykket vi har gitt deg, og ønsker deg velkommen til å ta kontakt med oss på telefon 232 06001, via chat eller melding i Nettbanken, her ser vi nærmere på BankID og dine muligheter for dette hos oss i Nordea. /Steffen
Alt går tregt. Ukentlige feilmeldinger på app og nettbank. Transaksjoner går tregt. Lite kundevennlig. Prøver etter beste evne å finne positive egenskaper i både mennesker og bedrifter, men her må jeg dessverre melde pass... Et vaskeekte Sirupselskap :)
Hei Vetle, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Det har vært noe sirupstendenser og tregheter i Nett- og Mobilbank den siste tiden hos oss, dette er noe vi naturligvis beklager på det sterkeste - heldigvis er ustabilitetene noe som hører sjeldenhetene til, sett i et lengre perspektiv. /Steffen
Originalt så åpnet jeg først en konto her for mange år siden for min eks fra Frankrike, da fant jeg ut at nesten ingenting var på mulig å få på Engelsk. Jeg satte gikk inn og satte språk til Engelsk men det ble kun 1 meny som ble oversatt og resten ikke. Etter et par år kom jeg tilbake som kunde pga jeg fikk et godt huslån hos dem, men kravet var at Nordea skulle bli min primærbank hvor jeg hadde lønnskontoen min. Jeg var positivt overrasket at nettbanken hadde blitt bedre og jeg kunne bruke den som jeg ønsket. Noen måneder senere tok jeg opp billån direkte i nettbanken, men når jeg først begynner å betale så får jeg første gang en eFaktura med informasjon om lånet og neste gang avtalegiro med null informasjon. Jeg prøver deretter å finne informasjon om lånet mitt, men får plutselig beskjed om at Nordea Finans ikke er Nordea Nettbank, så de har ingen oversikt direkte. Et tullete system at man ikke kan få oversikt over billånet man tok direkte i nettbanken, men må til nordea finans. Logger på nordea finans hvor man ikke får noe mer informasjon enn hva man mangler på lånet... 1 linje, en nettside laget av en 12-åring. Man kan ikke se hvor mye man har betalt, man kan ikke se renten man har, ingenting. Kun informasjon om hva som mangler på lånet. Deretter tar jeg kontakt og får beskjed at man kun får informasjon hvis man har faktura... Jeg har satt på ja takk til alle eFaktura og ja takk til avtalegiro, så jeg spør om jeg kan få eFaktura om jeg avslutter avtalegiro, JA det kan du... gjør det og... plutselig får jeg ingenting. Det går 2 måneder med null info om hva jeg skal betale før jeg tar kontakt igjen hvor de ber meg vente 1 måned men ingenting skjer. Til slutt sender de meg faktura beløpet jeg skal betale i en EPOST... Deretter går det måneder hvor de glemmer å sende ut fakturaer, så måneder hvor de har sendt ut dobbelt faktura.... Gleder meg til jeg kan bli kvitt billånet så jeg slipper å forholde meg til det systemet. Men nå har de skrudd av den gamle nettbanken for at alle skal bruke den nye nettbanken, men den har mindre funksjonalitet enn den gamle. Ønsker man å endre en bekreftet betaling, noe jeg gjør hver måned, så går ikke det lengre i den nye, men de har en info knapp om at dette fungerer i den gamle nettbanken de nå har fjernet tilgang til. Jeg ønsket også å teste aksjesparing hos dem for å se om jeg kunne spare litt, oppsettet gikk fort en enkelt med få valg, men etter 3 måneder ringte de meg opp for å forklare at aksjesparingen jeg hadde valgt, var ved en feiltagelse ikke den jeg hadde. Systemet hadde valgt en annen aksjesparing men at de hadde rettet det nå. Jeg er glad de tok kontakt, men hvordan greier de å gi meg feil aksjesparing? Om nettbanken hadde hatt mer informasjon om avtalene kunne jeg muligens ha sett denne feilen før, men som vanlig får man et minimum av informasjon. Personlig fraråder jeg andre å bruke banken om de skulle spørre.
Hei, Først og fremst vil jeg beklage opplevelsen du har hatt hos oss. Her har du rett og slett vært svært uheldig, og det er jeg lei meg for. Jeg vil først kommentere billånet ditt. Selv om du søker om billån i nettbanken hos oss i Nordea Bank, så er det likevel Nordea Finance (tlf. 232 06020) som behandler- og innvilger lånet, uten at vi i Nordea Bank får sett så mye av informasjonen videre. Jeg har full forståelse for at det er misvisende, og selvfølgelig veldig dumt at det ikke vises i nettbanken. Med det sagt, så vet jeg at Nordea Finance jobber med å få på plass en digital og brukervennlig løsning for billån, men når dette er på plass tør jeg ikke gi noe estimat på. Akkurat hva som har skjedd med eFaktura-avtalen med Nordea Finance er vanskelig for meg å svare på, men normalt sendes det ut en faktura på lånet ditt én gang per måned, med informasjon om restgjeld, samt renter og avdrag oppgitt i beløp. Fortsetter du å oppleve problemer med faktura på billånet ditt, så vil jeg anbefale deg å kontakte Nordea Finance direkte. Når det gjelder nettbanken, så vil jeg nevne at den er fortsatt er under utvikling, og vi er klar over at flere tjenester mangler. Selv om innloggingsknappen til den gamle nettbanken er fjernet fra nordea.no, så finner du den fortsatt under «Andre tjenester» i nettbanken din når du står i oversikts-fanen. Snarvei til den gamle nettbanken vil ligge i ny nettbank helt til 100% av tjenestene er på plass i ny versjon. Du skal i alle fall vite at dette er noe vi jobber med, og mange flere funksjoner vil komme på plass i ny nettbank etter hvert. For en stund tilbake, så oppdaget vi en feil hvor enkelte hadde fått tildelt et annet fond enn det som ble kjøpt/bestilt, og det høres ut som du ble berørt av dette. Det er selvfølgelig alt for dårlig av oss, og vi legger oss helt flate her. Heldigvis ble det oppdaget og rettet, og en sånn feil vil med all sannsynlighet ikke skje igjen. Normalt skal du få god oversikt over sparingen din i nettbanken, samt spareavtaler, men det kan være du mangler noen tilganger, uten at jeg får sjekket det herfra. Avslutningsvis vil jeg takke deg for din konstruktive tilbakemelding – dette gjør at vi bare kan bli bedre! Jeg håper også du vil ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi hjelpe deg så godt vi klarer, og forhåpentligvis gi deg en suveren kundeopplevelse videre🤞 /Silje