Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Originalt så åpnet jeg først en konto her for mange år siden for min eks fra Frankrike, da fant jeg ut at nesten ingenting var på mulig å få på Engelsk. Jeg satte gikk inn og satte språk til Engelsk men det ble kun 1 meny som ble oversatt og resten ikke. Etter et par år kom jeg tilbake som kunde pga jeg fikk et godt huslån hos dem, men kravet var at Nordea skulle bli min primærbank hvor jeg hadde lønnskontoen min. Jeg var positivt overrasket at nettbanken hadde blitt bedre og jeg kunne bruke den som jeg ønsket. Noen måneder senere tok jeg opp billån direkte i nettbanken, men når jeg først begynner å betale så får jeg første gang en eFaktura med informasjon om lånet og neste gang avtalegiro med null informasjon. Jeg prøver deretter å finne informasjon om lånet mitt, men får plutselig beskjed om at Nordea Finans ikke er Nordea Nettbank, så de har ingen oversikt direkte. Et tullete system at man ikke kan få oversikt over billånet man tok direkte i nettbanken, men må til nordea finans. Logger på nordea finans hvor man ikke får noe mer informasjon enn hva man mangler på lånet... 1 linje, en nettside laget av en 12-åring. Man kan ikke se hvor mye man har betalt, man kan ikke se renten man har, ingenting. Kun informasjon om hva som mangler på lånet. Deretter tar jeg kontakt og får beskjed at man kun får informasjon hvis man har faktura... Jeg har satt på ja takk til alle eFaktura og ja takk til avtalegiro, så jeg spør om jeg kan få eFaktura om jeg avslutter avtalegiro, JA det kan du... gjør det og... plutselig får jeg ingenting. Det går 2 måneder med null info om hva jeg skal betale før jeg tar kontakt igjen hvor de ber meg vente 1 måned men ingenting skjer. Til slutt sender de meg faktura beløpet jeg skal betale i en EPOST... Deretter går det måneder hvor de glemmer å sende ut fakturaer, så måneder hvor de har sendt ut dobbelt faktura.... Gleder meg til jeg kan bli kvitt billånet så jeg slipper å forholde meg til det systemet. Men nå har de skrudd av den gamle nettbanken for at alle skal bruke den nye nettbanken, men den har mindre funksjonalitet enn den gamle. Ønsker man å endre en bekreftet betaling, noe jeg gjør hver måned, så går ikke det lengre i den nye, men de har en info knapp om at dette fungerer i den gamle nettbanken de nå har fjernet tilgang til. Jeg ønsket også å teste aksjesparing hos dem for å se om jeg kunne spare litt, oppsettet gikk fort en enkelt med få valg, men etter 3 måneder ringte de meg opp for å forklare at aksjesparingen jeg hadde valgt, var ved en feiltagelse ikke den jeg hadde. Systemet hadde valgt en annen aksjesparing men at de hadde rettet det nå. Jeg er glad de tok kontakt, men hvordan greier de å gi meg feil aksjesparing? Om nettbanken hadde hatt mer informasjon om avtalene kunne jeg muligens ha sett denne feilen før, men som vanlig får man et minimum av informasjon. Personlig fraråder jeg andre å bruke banken om de skulle spørre.
Hei, Først og fremst vil jeg beklage opplevelsen du har hatt hos oss. Her har du rett og slett vært svært uheldig, og det er jeg lei meg for. Jeg vil først kommentere billånet ditt. Selv om du søker om billån i nettbanken hos oss i Nordea Bank, så er det likevel Nordea Finance (tlf. 232 06020) som behandler- og innvilger lånet, uten at vi i Nordea Bank får sett så mye av informasjonen videre. Jeg har full forståelse for at det er misvisende, og selvfølgelig veldig dumt at det ikke vises i nettbanken. Med det sagt, så vet jeg at Nordea Finance jobber med å få på plass en digital og brukervennlig løsning for billån, men når dette er på plass tør jeg ikke gi noe estimat på. Akkurat hva som har skjedd med eFaktura-avtalen med Nordea Finance er vanskelig for meg å svare på, men normalt sendes det ut en faktura på lånet ditt én gang per måned, med informasjon om restgjeld, samt renter og avdrag oppgitt i beløp. Fortsetter du å oppleve problemer med faktura på billånet ditt, så vil jeg anbefale deg å kontakte Nordea Finance direkte. Når det gjelder nettbanken, så vil jeg nevne at den er fortsatt er under utvikling, og vi er klar over at flere tjenester mangler. Selv om innloggingsknappen til den gamle nettbanken er fjernet fra nordea.no, så finner du den fortsatt under «Andre tjenester» i nettbanken din når du står i oversikts-fanen. Snarvei til den gamle nettbanken vil ligge i ny nettbank helt til 100% av tjenestene er på plass i ny versjon. Du skal i alle fall vite at dette er noe vi jobber med, og mange flere funksjoner vil komme på plass i ny nettbank etter hvert. For en stund tilbake, så oppdaget vi en feil hvor enkelte hadde fått tildelt et annet fond enn det som ble kjøpt/bestilt, og det høres ut som du ble berørt av dette. Det er selvfølgelig alt for dårlig av oss, og vi legger oss helt flate her. Heldigvis ble det oppdaget og rettet, og en sånn feil vil med all sannsynlighet ikke skje igjen. Normalt skal du få god oversikt over sparingen din i nettbanken, samt spareavtaler, men det kan være du mangler noen tilganger, uten at jeg får sjekket det herfra. Avslutningsvis vil jeg takke deg for din konstruktive tilbakemelding – dette gjør at vi bare kan bli bedre! Jeg håper også du vil ta kontakt med vår kundeservice, så vil vi hjelpe deg så godt vi klarer, og forhåpentligvis gi deg en suveren kundeopplevelse videre🤞 /Silje
En skikkelig dårlig og hårreisende opplevelse med boliglån og kunderådgiver. Boligen hadde krysspant og oppgjøravdelingen hos Nordea avviste oppgjøret og sendte det i retur til megler med varsel om at oppgjør ikke kunne finne sted da pant var høyere enn salgsverdi. (Megler hadde ikke sjekket pant eller restsaldo lån) På ett eller annet vis så fikk megler dette igjenom hos bank og resterende saldo ble satt på interimkonto uten rente. Nordea ville ikke utbetale dette da saken ble sendt til Finansklagenemda. Tapte mye penger på dette
Hei Stein, Dette var en kjedelig melding å lese, og jeg er utrolig lei meg for at du har hatt en sånn opplevelse hos oss. Jeg skulle gjerne gitt deg en mer konkret tilbakemelding her, men det får jeg dessverre ikke gjort uten å kunne sjekke opp i den aktuelle saken. Det hadde derimot vært veldig ønskelig om du ville sende inn en tilbakemelding via linken jeg legger ved under, så vil vi se på det og forhåpentligvis finne en løsning sammen. /Silje https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html
Verste banken som finnes Dårlig kundeservice, utilgjengelig Dyr, ja alt e galt
Hei Morten! Dette var ikke noe hyggelig å lese. Jeg vet ikke hva som har skjedd i ditt tilfelle, men jeg skjønner at du ikke har fått hjelpen du har etterspurt. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse, og at du da får en bedre opplevelse av kundeservicen vår. /Ole
Søkte lån hos Nordea Direct, har lån, daglig og sparing kontoer der. Fikk kjedelig beskjeden om å opprette konto hos Nordea bank helt på nytt. Jeg mener migrasjon prosessen er helt forferdelig. Siden jeg må begynne på nytt, skal jeg velge andre bank.
Hei Ole. Dette var ikke hyggelig lesning. Dessverre er ikke migrasjonen med Nordea Direct helt komplett enda, og det medfører en del ekstra steg for deg som kunde. Håper allikevel du vil prøve oss ut neste gang du skal søke lån, og forhåpentligvis føles det mye mer lettvint da. /Ole
Har fått god hjelp når det har oppstått div. problemer. De blir løst uten at jeg blir stresset pga.dårlige kunskaper på data, har stor tålmodighet med meg. Min personlige kontakt i banken gjør at vi er trygge på det som gjort, til beste for meg.
Hei Bjørn. Så trivelig å lese at du er fornøyd med overgangen til oss og at du har føler deg godt ivaretatt. Tusen takk for din tilbakemelding. Ønsker deg en fin uke videre. //Kristoffer
Har nå vært kunde i Nordea i drøyt 4 år. Benytter banken som min primærbank (lønnskonto, nettbank og lån). Veldig fornøyd med min rådgiver og øvrige personer jeg har vært i kontakt med hos Nordea. Opplever at jeg får rask og god service de gangene jeg kontakter banken.
Hei Øyvind, Vi setter veldig pris på tilbakemeldingen din. Det er kjekt å høre at du er fornøyd med oss som bank. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg. 😊 /Kaja
Jeg har byttet bolig og trengte først et finansieringsbevis og deretter et lån inntil min tidligere bolig var solgt. Finansieringsbeviset ble ordnet på to dager fordi økonomien min var ukomplisert. Lån og innfrielse av lån gikk veldig greit. Hele veien møtte jeg hyggelige og serviceinnstilte ansatte. Nedenfor gir jeg litt trekk fordi banken ikke har rutine på å kontakte låntaker etter boligsalget da det var ordnet boligkreditt. Jeg trengte ikke videre lån og fikk ingen oppgave uten selv å ta kontakt og si at jeg ønsket å innfri lånet. Jeg har hatt lønnskonto der over 50 år. Etter hvert forsto jeg at det var greit å bruke annen bank til sparepengene. Det er ikke relevant å anbefale Nordea fordi det ikke er et tema - altså ikke pga dårlige erfaringer. Bakgrunnen for min omtale er at jeg tilfeldig kom over et tilbud om å gjøre det og jeg hadde helt nye erfaringer å dele.
Hei Evot, Det var veldig hyggelig å lese tilbakemeldingen din. Vi er veldig stolt over rådgiverne våres, og setter veldig pris på at du har hatt en hyggelig opplevelse. Jeg vil bringe tilbakemeldingen din videre, både den positive omtalen og tilbakemelding på rutine etter salg av bolig. Ønsker deg en fin dag videre og riktig god helg!😊 /Kaja