Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
480 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
480 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 480 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
325
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bra bank

Omtale av  Maj B. H

Søkte om rentenedsettelse på boliglånet i tide og utide i sin tid, og fikk alltid rentenedsettelse, selv om det av og til bare var 0,25%.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fjusk og fanteri

Omtale av  Miss F

Jeg er Premium kunde og blir lovet «beste rente» den er godt over lokkerenten som de reklamerer med. Det viser seg at en må følge med og holde et jerngrep. Stadig true med å bytte bank. Nettbanken blir stadig oppdatert med nytt brukersnitt. Slik at det skal bli enklere for meg som kunde. Det blir det ikke. Det blir mindre oversiktelige og enda vanskeligere å bruke. Sikkerhet er viktig, men det kan ikke være nødvendig å måtte bruke kode eller bank-ID for hver minste ting en ønsker å få gjort?

Svar fra Nordea Bank
24.03.2020 15:36

Hei! Det skal ikke være nødvendig å måtte ta kontakt med oss for å få riktig rente, så om det har vært tilfellet for deg så har det skjedd en glipp og det beklager vi! Vi ser gjerne nærmere på dette sammen med deg, da kan du gjerne sende oss en tilbakemelding i Digital postkasse, så får vi din lånerådgiver til å kontakte deg for en samtale! Når det gjelder Mobilbank/nettbank så har vi nylig lansert ny Mobilbank-app. Denne er nok litt uvant til å begynne med, men vi håper og tror at du kommer til å bli fornøyd med brukersnittet etterhvert! Dersom du skal legge inn flere betalinger i appen så kan du registrere flere av gangen, og deretter bekrefte disse samlet etterpå. Om du skulle trenge litt hjelp til den nye Mobilbanken er det bare å ta kontakt med vår kundeservice. /Hanne

Boliglåns tilbud

Omtale av  Jan

Fikk tilbud på og flytte Boliglån til Nordea. Tilbudet kunne ikke sendes skriftlig da Nordea var redd jeg ville bruke det opp mot min nåværende bank? Så klart vil jeg sammenligne tallene i tilbudet med det jeg har idag. Er det ikke derfor man bytter bank? Med en så stor investering som Boliglån. Mest sannsynlig den største investering man gjør. Virker det useriøst og bare få tilbudet muntlig? Er tilbudet til Nordea så dårlig? Er det noe som er skjult for oss vanlige kunder uten økonomiutdanning? Kundeveileder klarte også og si at man ikke kan sammenligne det med f.eks bilkjøp. Nei såklart kan man ikke det. Ved bilkjøp får man alltid skriftlig tilbud. :D

Svar fra Nordea Bank
20.03.2020 22:45

Hei Jan! Når det gjelder hva man kan låne og hvor mye så er dette noe som blir opplyst om i finansieringsbevis når man får det. Rentesatsen finnes på våre prislister på http://www.nordea.no/priser , i noen tilfeller der rådgiver gjør avvik fra de veiledene prisene så er dette noe som vi informerer muntlig om -pr nå sendes dette ikke skriftlig, blant annet fordi renten kan endre seg fra fortløpende. /Andreas

Ustabil Nordea nettbank

Omtale av  Ragnhild

Har god erfaring med Nordea, bortsett fra ustabil nettbank. Daglig bruk av banktjenester går via nettbank. Nettbanken er utilgjengelig forholdsvis ofte og det er uholdbart.

Svar fra Nordea Bank
12.03.2020 00:18

Hei Ragnhild. Så hyggelig å høre at du har god erfaring med oss! Det er uheldig å høre at nettbanken oppleves som ustabil for deg. Vi ønsker selvfølgelig at våre produkter og tjenester skal fungere optimalt til enhver tid, men det hender at ustabiliteter oppstår som følge av tekniske utfordringer. Dersom du opplever spesifikke eller gjentagende feil, ønsker vi naturligvis å ta en nærmere titt på dette sammen med deg. Ta kontakt med oss på telefon 23206001 eller via chat, så får vi undersøkt det nærmere for deg. /Julie

Verste jeg har vært med på

Omtale av  Kine

Null kundeservice, ting tar utrolig lang tid. Bank id virker ikke. Lite imøtekommende ansatte. Rett og slett elendig. Vært kunde i 5 dager, og holder på å bytte bank nå!

Svar fra Nordea Bank
11.03.2020 09:44

Hei Kine. Det er utrolig leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du har hatt behov for når du har vært i kontakt med oss. Det er selvfølgelig ikke noe vi ønsker at noen skal oppleve da vi hver dag jobber for å hjelpe alle som tar kontakt med oss. Dersom det er noe vi kan gjøre for å endre din oppfatning, send oss gjerne en tilbakemelding via "Digital postkasse" i din nettbank, slik at vi kan få sett nærmere på din sak. /Julie

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig service og kun for de som har god råd

Omtale av  Vetle G

Banken tar ikke vare på lojale kunder. Servicen er forferdelig og upersonlig. Jeg har vært kunde i over 20 år og har hatt lån og alt der. Idag bruker jeg kun banken til lønnskonto med kort. Det koster meg 350 i året. Mer skal den dritbanken aldri få av meg!

Svar fra Nordea Bank
07.03.2020 08:36

Hei Vetle! Leit å høre at du ikke er fornøyd med servicen vår. Vi jobber hver dag for å hjelpe alle som tar kontakt med oss og ønsker gjerne å forbedre oss om det er noe vi ikke har gjort som har levd opp til dine forventninger. Om det er noe som vi kan gjøre for å endre din oppfatning eller om du har en konkret tilbakemelding til oss så send oss gjerne tilbakemelding via nettbanken under 'Digital Postkasse' slik at vi kan få sett nærmere på det. /Andreas

Stor fornøyd

Omtale av  Eva K. L. M

Har prøvd to andre banker ikke fått den servicen som jeg gjorde i Nordea, har hvert kunde i mange år, prøvde to andre banker, var misfornøyd og kom tilbake i Nordea. Veldig positivt for meg.

Svar fra Nordea Bank
20.02.2020 10:39

Hei Eva! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd og hjertelig velkommen tilbake til oss! /Hanne

Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR