Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Nordea Bank
1.8
480 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Positiv trend

Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
480 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
18%
Forferdelig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 480 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
54
22
23
56
325
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig service og kun for de som har god råd

Omtale av  Vetle G

Banken tar ikke vare på lojale kunder. Servicen er forferdelig og upersonlig. Jeg har vært kunde i over 20 år og har hatt lån og alt der. Idag bruker jeg kun banken til lønnskonto med kort. Det koster meg 350 i året. Mer skal den dritbanken aldri få av meg!

Svar fra Nordea Bank
07.03.2020 08:36

Hei Vetle! Leit å høre at du ikke er fornøyd med servicen vår. Vi jobber hver dag for å hjelpe alle som tar kontakt med oss og ønsker gjerne å forbedre oss om det er noe vi ikke har gjort som har levd opp til dine forventninger. Om det er noe som vi kan gjøre for å endre din oppfatning eller om du har en konkret tilbakemelding til oss så send oss gjerne tilbakemelding via nettbanken under 'Digital Postkasse' slik at vi kan få sett nærmere på det. /Andreas

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Stor fornøyd

Omtale av  Eva K. L. M

Har prøvd to andre banker ikke fått den servicen som jeg gjorde i Nordea, har hvert kunde i mange år, prøvde to andre banker, var misfornøyd og kom tilbake i Nordea. Veldig positivt for meg.

Svar fra Nordea Bank
20.02.2020 10:39

Hei Eva! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd og hjertelig velkommen tilbake til oss! /Hanne

Super kundeservice med veldig gode betingelser

Omtale av  Espen N

Nordea oppleves særdeles raske og ryddige med høyt fokus på å gi kundene de beste vilkår. Anbefales!

Svar fra Nordea Bank
04.02.2020 09:05

Hei Espen. Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding. Det setter vi stor pris på! /Monica

Sene trekk etter handel

Omtale av  Eirik S

Alt mann har handlet blir kun trukket de siste dagene i måneden. Og datoer på handel blir da feil. Umulig å følge budsjett når banken ikke klarer å trekke til rett tid.

Svar fra Nordea Bank
04.02.2020 09:05

Hei Eirik. Når du handler skal kontoen din belastes umiddelbart. Noen kjøp vil skje offline, og da vil ikke transaksjonen registreres på kontoen din før terminalen kobles på nett igjen. Jeg skjønner at det kan være forvirrende, og at det er frustrerende når transaksjoner ikke registreres umiddelbart. /Fredrik

Dårlig kundservice

Omtale av  Kim

Jeg prøvde i 3 ukers tid få kontakt med rådgivern min for å diskutere mulighetene for en justering av boliglånerenten min. I dag fikk jeg endlig tak i han (etter andre forsøket). Jeg fortalte da at jeg prøvde å tak i han i flere uker. Han spør då hvorfor jeg ikke bare tar kontakt med nettbanken. Jeg forteller han da at det er viktig for meg å ha en fast kunderådgiver, slik at jeg kan ta direktekontakte (ved behov). Jeg blir da avbrudd og får spørsmålet "hva er det du vil egentlig"? Jeg er veldig skuffet over å bli mottatt på den måten (særlig etter å ha slitt med å få kontakt over en lengre tid). Jeg ser meg som en god kunde og forventer meg en god tone når jeg vel ringer. At jeg dessuten blir henvist til nettbanken gjør meg irritert. Er målet at at Nordea kun skal jobbe digitalt på fremover? Jeg har nå bestemt meg for å flytte boliglånet mitt, jeg kan ikke acceptere slikt behandling.

Svar fra Nordea Bank
29.01.2020 13:17

Hei Kim. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen etter du har vært i kontakt med oss. Det er selvfølgelig ikke slik vi ønsker å fremstå, og må bare beklage på det sterkeste! Når det kommer til rentejusteringer på lån er det slik at vi i utgangspunktet hever rentene på både utlån og innskudd for alle kunder. Det gjør vi da det reflekterer utvikling i markedspriser i den gitte perioden. Vi har i tillegg til dette individuell tilpasning på utlånsrenter for kunder, når kundene kontakter oss. Nå får jeg ikke undersøkt hva som ble gjort i din sak her, men vi ønsker selvfølgelig å foreta en vurdering av din rente dersom det fremdeles er aktuelt for deg. /Julie

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Pål

Og få tak i de er nesten umulig har prøvd og avslutte en konto i flere år som de sier at ikke finnes, men jeg får årsoppgave vært år? Forklarer det men de sier bare at den ikke finnes HALLO det står 180.44 kroner der og jeg får det samme utskriften vært år med en høyere saldo? Drivere dere en lekebank, og chatte på nett der får man aldri svar. Og når kundeservice endelig svarer så sitter personen og ler og prater med andre på banken også når jeg får kontakt så er de frekke... Bytt jobb sier jeg for dere kan ikke jobben deres.

Svar fra Nordea Bank
24.01.2020 09:50

Hei Pål! Vi får dessverre ikke gått inn på ditt kundeforhold her, men om du får en årsoppgave med oss der det fremgår en saldo så stemmer det at du har en konto med oss. Hvorfor vi ikke har sett dette når du har vært i kontakt med oss har jeg ikke noe godt svar på, men dette skal vi selvsagt få sett på for deg. Om du har BankID så send oss gjerne en melding via 'Digital Postkasse' enten etter du er innlogget i nettbanken (om du fortsatt har med oss), eller via vår hjemmeside ved at du velger "Logg Inn" - "Digital Postkasse" (litt til venstre i menyen som kommer opp). /Andreas

Dårlig organisert bytte

Omtale av  Damian

Nordea tok over billånet etter gjensidige, hadde autogiro som funket hos gjensidige mens nå får eg tilsendt faktura og purringer til en adresse som jeg har byttet for 2 år siden. Gjensidige hadde ingen problemer med og sende brev til den nye adressen men det har Nordea.

Svar fra Nordea Bank
20.01.2020 10:26

Hei Damian. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen av oss. Vi ønsker selvfølgelig å sende fakturaen til den adressen du oppholder deg på. Billånene våre ligger hos vårt datterselskap Nordea Finans. Jeg håper du har anledning til å kontakte dem direkte på telefonnummer 232 06020 slik at de kan oppdatere adressen din. De holder åpent mandag - fredag 08:00-16:00. /Fredrik

Nordea Bank har 480 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Har tilegnet profilen
Nordea Bank deltar på Bytt.no

Nordea Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Nordea Bank besvarer omtaler

Nordea Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Nordea Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

Nordea Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR