Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Chat - ventetid på 4 timer Telefon - oppleved ventetid på over 130 minutter. Tilfeldig om du får tilbud om at de kan ringe tilbake. De ringer tilbake kun 1 gang, så hvis du tilfeldigvis er borte fra telefonen så må du vente 100+ nye minutter. Slik var det ikke i 2018 - så de må ha redusert kapasiteten nå nylig. Vurderer sterkt å ta med lån og alt over i ny bank. Dette er for dårlig!
Hei Børge! Vi har akkurat nå mange som tar kontakt med oss og dette har ført til store køer inn til oss. Dette kommer av at vi har satt igang arbeid med å innhente legitimasjon på kunder, noe som har ført til flere henvendelser enn vi forutså. Om ikke lenge er dette arbeidet over og vi håper og tror at køene da er tilbake til normalt nivå. Vi må bare beklage om du har måtte vente lenge, jeg vil også tipse deg om å sende oss en melding via nettbanken under 'Digital Postkasse' så vil vi kunne hjelpe deg der med det du skulle lure på. /Andreas
Ny kunde, trenger ny passord og Nordea mobilbank ikke svar på over 2,5 timer. jeg er Svensk kunde også i nordea, der svar dom, der fungerer mobilbank. men ikke Norge. Ringt 23206001 to ganger nå firstegang i 1,5 timer og andra gang i 2,5 timmer ikke noe svar?
Hei Anders, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å lese at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Om det er nytt personlig passord til BankID du trenger, så kan dette bestilles ved å bruke valget "Glemt passord" under innloggingen. Har vi ditt mobilnummer og e-postadresse registrert vil du få tilsendt et nytt automatisk. Vi har i det siste hatt unormal stor pågang inn til oss, som da har medført noe ventetid. Du skal vite at vi jobber på spreng for å besvare alle som ønsker å snakke med oss. Dersom du har aktiver innlogging med fingeravtrykk i Mobilbanken, så kan du der starte en chat med oss da vi normalt har en del kortere ventetid på chat enn telefon. /Morten
Nordea har en svært dårlig kundeservice. Hverken på telefon eller på chat er de noe spesielt flinke på å svare. Kompliserte og ikke brukevennlige løsninger. Styr unna så fort som mulig.
Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding, Toni! Det er ikke kjekt å lese at du ikke har fått den hjelpen du fortjener når du har vært i kontakt med oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper at du gir oss muligheten til å rette på inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten
I går kontaktet jeg Nordea sin chat boks, og fikk beskjed om å ringe kundeservice for å fikse problemet mitt. Så ringte derfor kundeservice i dag, og fikk beskjed om 13 minutters ventetid. Etter å ha ringt i over en time uten svar ga jeg opp. Fikk heller ikke tilbud om å bli ringt opp, som jeg har opplevd at de fleste har i dag. Noe av den dårligste kundeservicen jeg har vært med på, og tror dessverre Nordea har undervurdert viktigheten av god kundeservice. Tror neppe jeg er den første kunden de mister på grunnlag av dette.
Hei Thea, Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Jeg må bare beklage at du ikke fikk den hjelpen du trengte når du var i kontakt med oss på chat, samt at den estimerte ventetiden ikke var helt korrekt. I enkelte tilfeller kan en oppleve å få oppgitt en estimert ventetid som er mye lavere enn hva som faktisk blir reell, i andre tilfeller kan det være motsatt. Det er uansett for dårlig av oss at vi ikke yter den servicen til deg som du fortjener. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Håper du gir oss muligheten til å bedre inntrykket på et senere tidspunkt. Ha en fin dag videre! /Morten
Nettbank kræsjer når du skal prøve å åpne konto. Mobilbank mangler mange funksjoner. Begge ligger langt bak i design og utforming. Gammeldags.
Hei. Beklager at du har problemer ved opprettelse av konto. Om du kontakter oss på telefon 232 06001 eller sikker chat, så vil vi selvsagt hjelpe deg med det. Når det gjelder mobilbanken så kan jeg gledelig meddele at en ny app er like rundt hjørnet. Den er planlagt lansert i løpet av 2019, og jeg håper du blir fornøyd med den :) /Silje
Etter at Nordea inngikk samarbeid med oppfinans har kundeservicen gått fra terningkast 4 til terningkast 1. Jeg har prøvd å søke lån, men får ikke svar av oppfinans. Når jeg tok kontakt med Nordea og fortvilet fortalte om det her så sa de bare at det ikke er dems problem da oppfinans har egen kundeservice. Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som bare skyver alle problemer unna? Hvorfor skal jeg være kunde hos en bank som selv ikke kan hjelpe meg med det økonomiske? Etter 30 år som kunde tar jeg hatten min og går. Makan til elendig kundeservice!
Hei Tg! Vi vil alltid forsøkte å bistå våre kunder så godt vi kan, uansett hva henvendelsen skulle gjelde. Når det gjelder forbrukslån så har vi lenge levert disse gjennom Nordea Finans, men har nå begynt å levere disse gjennom OppFinans og da er det de som vil kunne bistå deg med en eventuell søknad. Men du kan gjerne sende oss en melding via nettbanken vår via "Digital Postkasse", så vil vi kunne få en rådgiver til å se nærmere på hva som er hendt og om det er noe vi kan få bistått med. /Andreas
Har vært kunde i Nordea, før Christiania Bank i 30 år. Tidligere var det ingen problem å snakke med vår egen veileder, dette tilbudet satte vi utrolig pris på. Dette var eneste grunn til at vi er i Nordea. Det siste året har ting forandret seg, vi får ikke kontakt med kunderådgiveren vi har snakket med siden vi tok boliglånet. Alt skal bli effektivisert så eneste vi nå snakker med er tilfeldige veiledere på telefon. Nettbanken er også fryktelig å se på i forhold til andre banker, denne trenger en god oppussing! Jeg burde også være Nordea Premium kunde, men ettersom jeg jobber på provisjon får jeg ikke dette kundeforholdet, selv med en årslønn på 1,2.
Hei Thor! Vi ønsker at du som kunde skal være fornøyd med rådgivningen som du får med oss, og har rådgivere med spesialisert kompetanse slik du alltid skal få best mulig rådgivning ut fra ditt ærend og/eller livssituasjon. Har du hatt en rådgiver som du hadde god kjemi med så skal du selvsagt få snakket med den. Ta gjerne kontakt med oss via nettbanken under "Digital Postkasse" eller via http://www.nordea.no/premium så skal vi få en rådgiver til å ta kontakt med deg. Når det gjelder Nettbanken/Mobilbanken så vil vi komme med ny Mobilbank App iløpet av høsten/vinteren og ny nettbank skal komme på begynnelsen av 2020. /Andreas