Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....
Hei Esther, Det er leit å høre at du opplever at all service er borte. Mange tjenester kan nå utføres selv, som for mange oppleves positivt. Dersom man har problem med å utføre enkelte tjenester selv, eller dersom man ønsker veiledning vil vi selvfølgelig bistå med hjelp over Chat eller på telefon 232 06001. /Kaja
Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....
Hei Esther! Dette var ikke hyggelig lesning. Vi skal selvfølgelig være tilgjengelig for å hjelpe deg både på telefon og chat. Når du ringer oss er det tastevalg 5 som gjelder på telefonnummer 23206001 for å komme til Kundeservice. Jeg håper du kommer igjennom til oss, og får hjelpen du trenger. /Ole
Arbeidsgiver benytter Nordea for pensjonssparing, og jeg for billån. Jeg har absolutt ingen forståelse for hvordan Nordea klarer å gjøre informasjon så lite tilgjengelig. På sett og vis greit nok med pensjonssparing, der logger jeg inn på Nordea liv, så fonner jeg det meste av info. Men billån..? Det gir jeg som regel opp å finne restansesum, nedbetalingsplan osv.. Jeg har lastet ned appene Nordea og Nordea Direct, men der får jeg ikke logget inn da jeg mangler hovedkonto. Logger da inn på nett, men må være både tålmodig og ha tunga rett i munnen for å finne riktig innloggingskanal. Det burde vel ikke være så vanskelig å samle all kundeinformasjon under samme innloggingsside eller app? Dette er første og siste gang jeg benytter Nordea på privaten.
Hei Håkon! Dette var ikke helt hyggelig å lese. Nordea Finans, og forsåvidt Nordea Liv er egne selskaper, og derfor har de også egne flater hvor en logger inn. Går du til www.nordeafinance.no, og så logger inn på "Min Finansiering" skal du få opp betalingsplanen din. Ligger ikke saken din her, så er en nødt til å kontakte Nordea Finance direkte på telefon 232 06021. /Ole
Jeg skulle ta ut 600kr i Nordeas bankautomat. Pengene kom aldri ut og jeg ringte Nordea for hjelp. Fikk beskjed om at pengene skal komme tilbake på konto. Etter 2 uker var pengene fortsatt ikke tilbake. Jeg ringte på nytt og fikk samme beskjeden. Dette er nå 1,5 måned siden, og pengene er fortsatt ikke tilbake :)
Hei Gosia! Det er absolutt ikke slik det skal være. Om du er kunde av oss i Nordea må jeg be deg ta kontakt på nytt med oss på chat, så skal vi få sendt beskjed til de som styrer minibankene våre. Er du kunde i annen bank er det den banken du må kontakte. Så vil de kunne sende reklamasjonskrav til oss. /Ole
Kontekst: jeg har vært Nordeakunde siden foreldrene mine åpnet en konto til meg når jeg var 1 år, jeg har vært kunde i 40 år. I sommer (2022) rullet Nordea ut den nye nettbanken sin, uferdig med bugs og mangler på funksjoner som er hendig for daglig håndtering av nettbanken. Jeg har klaget og etterspurt en timeline på når dette skal fikset, og fått lite hjelpsomme svar som til tider grenset til overlegenhet fra kundeservice. Jeg har blitt bedt om å finne meg i manglene, de påpekte hvor stygg den gamle nettsiden var og pen den nye er, og når jeg varslet om den verste buggen de har (man blir logget ut i hytt og vær uten forvarsel, noen ganger har jeg ikke fått være pålogget mer enn 30 sekunder) at jeg heller skal bruke mobilbank (som mangler de samme funksjonene jeg etterspør i nettbanken. Altså... Det er svaksynte og eldre mennesker som må bruke nettbasert bank, å be alle bruke mobilbank fordi Nordea ikke greier å rulle ut en ferdig utviklet nettbank uten bugs er helt utrolig. Dette er helt uakseptabelt. Jeg kommer til å bytte bank.
Hei Vilde! Dette var ikke hyggelig lesning, og det virker som du har hatt en kundeopplevelse vi ikke ønsker å være bekjent med. Basert på det du skriver her forstår jeg godt at frustrasjonen er stor, både over oss og nettbanktilbudet. Den nye nettbanken ble lansert før alle tjenester og funksjoner var på plass, men der noe manglet ble det linket direkte videre til den gamle nettbanken. Slik er det fortsatt for enkelte funksjoner mens vi utvikler og finsliper ting til den nye nettbanken. Skjønnhet er i øyet som ser, men det spiller naturligvis ingen rolle hvis ikke funksjonaliteten er som den skal. Den automatiske utloggingen er satt til 5 minutter, noe vi er pålagt etter europeisk regelverk. Enkelte kunder har derimot meldt ifra om at utloggingen skjer raskere, men dette skyldes innstillinger lokalt på PC/MAC. I den grad det lar seg gjøre, så skal vi forsøke å bistå med å fikse dette, slik at problemet forsvinner. Det høres dessverre ut som om du ikke har fått tilstrekkelig bistand og service fra oss på dette området, noe som er veldig beklagelig. Selv om du nå skulle være i gang med bytte av bank, så skal du vite at vi setter stor pris på tilbakemeldingen din, og at du er hjertelig velkommen tilbake til oss dersom du skulle bytte bank igjen i fremtiden 😊 /Lasse
Etter flere rentejusteringer var det på tide å ta en runde i banken. Har vært kunde hos Nordea i flere år og har alltid blitt møtt på en god måte. Denne gangen gikk det over 4 uker fra jeg sendte en forespørsel skriftlig til jeg måtte selv ta kontakt. Da forklarte de at det hadde skjedd en feil og at henvendelsen min var gått bort. Jeg ble veiledet på å legge inn en ny søknad. Da gjorde jeg det. Ventet ytterligere 3 uker, fikk ikke svar på denne heller. Endte da opp med å bytte til Sbanken, da de hadde en bedre rente. Nordea ringte jeg og spurte om de ville matche rente og tilbud fra Sbanken. Svaret fra Nordea (en sur dame): Kan ikke gi lån, lykke til hos Sbanken. Ettersom jeg hadde alle lønnskontoer, litt investeringer og barnekontoer hos Nordea, og syns det var tungvint å overføre til Sbanken for å betale avdragene, henvendte jeg meg til en som tidligere har vært meget god på kundebehandling. Han tok tak i hele saken, til tross for at han ikke jobbet "sentralt" men på en filial i Kristiansand. Han fikk overført lånet tilbake til Nordea og fikk ordnet med riktig rente (vi er UNIO medlemmer). Man treffer sikkert både gode og dårlige ansatte i alle banker. Alle kan ha en dårlig dag og det er sikkert mye press på bankene nå med de rentehevinger som har vært den siste tiden. Likevel ønsker man som kunde å bli møtt på en god måte. Så må vi som kunder akseptere at enkelte banker ikke tar risikoen ved å låne ut, men da er det desto viktigere at man grunngir dette grundig og på en hyggelig måte. Så all honør til enkelte i Nordea - og de andre har mye å lære av disse.
Hei Ole, Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en tilbakemelding! Selv om den startet på verst tenkelige måte, så er det veldig betryggende å høre at du til slutt fikk den opplevelsen vi ønsker å være bekjent med. Som du nevner så har pågangen vært stor, men så mye som 4+3 uker skal du aldri måtte vente på svar fra oss, samme om det er med positivt eller negativt fortegn. Det tør jeg love at du skal slippe å oppleve i fremtiden. Samtidig skal jeg sørge for å formidle tilbakemeldingen din til kontoret vårt i Kristiansand, slik at rådgiveren du har vært i kontakt med får sin rettmessig honnør 😊 /Lasse
Gode renter på lån og sparing. Noe SV de bedre på boliglånsrente. Veldig fornøyd totalt sett.
Hei, Allan! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på😊 /Silje