Nordea Bank opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Dårlig service. De har slettet betalingen hver gang jeg prøvde å sende penger til utlandet. De mente at de krever en kode som beskriver årsak til betaling. mens det finnes ingen alternativ hvor kode skal skrives inn i. Har kontaktet banken flere ganger og ba om hjelp uten lykkes.
Hei Y.N! Så kjedelig å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger fra oss. Det er absolutt ikke sånn du skal oppleve det når du kontakter oss. Koden du må registrere når du legger inn betalinger til utlandet er kun nødvendig når betalingen overstiger et visst beløp. Da er vi pliktige til å rapportere inn til Valutaregisteret hos Skatteetaten hva overføringen gjelder. Denne informasjonen må du fylle ut selv før betalingen godkjennes, og det er dessverre ikke noe vi kan gjøre for deg. Dersom du ikke får til å registrere koden kan vi selvfølgelig bistå deg underveis i betalingen hvis du kontakter oss på tlf. 232 06001, eller via chat fra nett-/mobilbanken når du skal registrere betalingen til utlandet. Håper det er til hjelp! 😊 /Lasse
Har vært kunde hos Nordea i mange år og har alltid vært fornøyd! :)
Hei Monica! Tusen takk for tilbakemeldingen din! Det setter vi selvfølgelig stor pris på å høre! 😊 Skulle du ha noen spesielle ting du er ekstra fornøyd med, eller det er ting du ønsker at vi bli bedre på, så setter vi enormt pris på feedback om dette. Da kan du gjerne benytte skjemaet under, så tar vi tak med det samme 👌 Håper du fortsetter som fornøyd kunde i årevis! 😊 /Lasse
Får mye feilmeldinger ved innlogging og vanskelig å få hjelp på chaten, den tar alt for lang tid.
Hei May, Det høres ikke bra ut, og det er slettes ikke sånn du skal oppleve det når du forsøker å kontakte oss eller logge inn til andre tjenester. Uten å vite konkret hva slags feilmelding du får, så er det litt vanskelig å vite hva som er årsaken til problemet. Generelt sett har nett- og mobilbanken vår svært lite nedetid, og i tilfeller hvor vi har generelle problemer som rammer alle er vi raskt ut med beskjed på innloggingssiden. Derfor er det nærliggende å tro at feilmeldingene du opplever kan skyldes problemer med BankID eller nettleseren din, men for å avklare dette nøyaktig må du nesten ta kontakt med oss på kundeservice. Du kan ringe oss på tlf. 232 06001, eller starte en chat fra nett-/mobilbanken og nordea.no, så bistår vi så raskt som mulig 😊 /Lasse
Utmerket bank , har vært kunde siden 1987 c Den gang het de Kredittkassen....De er som de fleste andre opptatt av kundene sine...
Hei Grethe! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Slikt liker vi å høre 😊 Dersom du har ting du liker spesielt godt, eller kanskje noe du mener vi kan gjøre bedre, så setter vi enorm pris på å høre om dette. Du kan da benytte skjemaet her: https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html Vi håper du fortsetter å være en fornøyd kunde i minst 35 nye år 🥳 /Lasse
Nordea sier til meg at den tyske passporten jeg har ikke er godkjent fordi de mener at dette er et id kort . Noe tyskerne ikke har . Jeg kan ikke betale regninger og må ringe til banken hver gang det skal betales en regning . Jeg synes de bør kurse og oppdatere sine ansatte . Jeg har vært kunde hos Nordea siden jeg kom til Norge og brått og uten forvarsel kunne jeg ikke logge inn noe mer . Det har desverre blitt en veldig dårlig bank og kan ikke anbefales lenger .
Hei Oliver, Jeg får dessverre ikke mulighet til å sjekke hvilken legitimasjon du er registrert med i våre systemer basert på en henvendelse her, men generelt sett er vi avhengig av en gyldig kopi av pass for at innlogging med BankID skal være gyldig. Dersom vi har en gammel kopi av pass, eller at kopien ikke har registrert RFID-chippen i passet, så vil ikke BankID-avtalen kunne fornyes. Dette kan vi selvfølgelig ordne dersom vi får inn en ny kopi av gyldig pass, hvor RFID-brikken kan leses. Da vil BankID-avtalen være gyldig, og innloggingen og betaling vil fungere som normalt igjen. Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 232 06001 dersom noe er uklart, eller du ønsker å avtale tid for å fremvise gyldig legitimasjon igjen. Håper det er til hjelp 😊 /Lasse
Jeg får alltid den hjelp jeg trenger, og de holder avtaler og føler de tar seg tid til kundene og kommer med gode råd.
Hei Øyvind! Tusen takk for en hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på 😊 Vi lover å gjøre vårt ytterste for at du skal være minst like fornøyd i fremtiden 👌
Brukte evigheter på å få kartlagt mulighet for boliglån med verdens fjerneste rådgiver. Tallene han kom opp med var ikke i nærheten av noe jeg har fått lånt tidligere. Ringte en annen bank og fikk lån på flekken... Nordea har også verdens dårligste nettbank. Gammeldags og rotete utseende. Brukt nordea i tre-fire år men ikke skjedd noe på den fronten. De har også fryktelig lang ventetid på chat, som i tillegg spør om du fortsatt er der når du har ikke foretatt deg noe, men hva faen skal man foreta seg? Chatte med seg selv? Ventetiden er også alltid lengre enn det de oppgir.
Hei Gunnar. Takk for at du har funnet tid til å gi tilbakemelding til oss. Jeg må bare beklage at du hadde en dårlig opplevelse med oss og vår rådgiver. Vi ønsker å være tilstede i møte med våre kunder, og opptre profesjonelt for å yte best mulig service. Det er da spesielt trist å høre at du måtte bytte bank som en følge av at vi ikke var i stand til å gripe muligheten du hadde gitt oss. Vi erkjenner at vår nettbank har sett bedre dager. Det er derfor gledelig å meddele at vi har en ny nettbank under utvikling, hvor betaversjonen allerede nå åpen for testing via hjemmesiden vår. Der tar vi også gledelig imot feedback for å stadig forbedre denne. Når det gjelder ventetid på chat, så har vi den siste tiden hatt lengre ventetider enn ønskelig, noe som er svært beklagelig. Et av våre aller største fokusområder er å være ende mer tilgjengelig og selv om vi har tatt steg i riktig retning, så erkjenner vi at vi ikke er helt i mål. Du skal uansett vite at vi setter pris på alle tilbakemeldinger, og det er akkurat det som gjør at vi klarer å bli enda bedre framover. /Mikael